خبرگزاری کار ایران

پیشنهاد خوب برای تهرانگردی

کد خبر : ۹۳۳۷۶۷

اگر هم زمان داشته باشید، می توانید کوله بار خود را آماده کنید و به سمت سد لیتان و یا روستاهای سرسبز اطراف تهران سفر کنید.

در شهر تهران جاذبه های گردشگری فراوان وجود دارد. در حقیقت شهر تهران علاوه بر ویژگی پایتخت بودنش، بسته کاملی از تفریحات و جاذبه های متنوع را به گردشگران ارائه می‌کند. شما در تور تهرانگردی می‌توانید ضمن بازدید از جاذبه های تاریخی و فرهنگی مانند موزه ها، به سراغ تفریحات جذاب و مدرن تهران نیز بروید. البته اگر هم زمان داشته باشید، می توانید کوله بار خود را آماده کنید و به سمت سد لیتان و یا روستاهای سرسبز اطراف تهران سفر کنید. حالا که آماده تهرانگردی هستید کافیست چند دقیقه از زمان خود را به ما اختصاص دهید تا گزینه های خوب برای تفریح در تهران را به شما معرفی کنیم.

پیشنهاد خوب برای تهرانگردی

ییلاقات اطراف تهران

اطراف شهر تهران روستاها و ییلاقات فراوانی وجود دارد که پاتوق خانواده‌های ایرانی و علاقه‌مندان به طبیعت‌گردی در تعطیلات آخر هفته نیز می باشند. روستاهای آهار، فشم، برغان، افجه، شهرستانک، تنگه واشی، آبنیک، دماوند، گیلاوند، روستای خور، کرکبود، لواسان و کردان از معروف‌ترین ییلاقات اطراف تهران می باشند. شما می‌توانید با گرم شدن هوا به این مناطق سفر کنید و از هوای خوب و طبیعت زیبای آنها لذت ببرید. به طور معمول گردشگران به صورت گروهی یا فردی یکی از این روستاهای خوش آب و هوا را انتخاب می کنند تا تعطیلاتی خاطره انگیز را برای خود رقم بزنند.

توجه داشته باشید که در تعطیلات آخر هفته افراد بسیاری برای بازدید از این روستاهای اطراف تهران برنامه ریزی می کنند. پس بهتر است ساعت حرکت خود را به گونه ای تنظیم کنید که با ترافیک سنگین مواجه نشوید.

پیشنهاد خوب برای تهرانگردی

پارک ها و بوستان های تهران

یکی دیگر از گزینه های حتمی و کم هزینه برای تفریح در شهر تهران، پارک ها و بوستان های آن می باشند. در شهر تهران پارک های متعددی ساخته شده است که می‌توانید از امکانات آنها استفاده کنید. پارک طالقانی، بوستان آب و آتش در نزدیکی پل طبیعت، پارک لاله، پارک ملت، پارک ساعی، پارک دانشجو، پارک پردیسان، پارک سنگی، بوستان ولایت و بوستان نهج البلاغه از معروفترین پاتوق های خانواده های تهرانی می باشند. خوشبختانه در پارک های تهران امکانات بسیار خوبی برای بازی کودکان و بزرگسالان فراهم شده است. شما می توانید با تهیه یک وعده غذای ساده به همراه عزیزانتان به پارک بروید و لحظات خوبی را سپری کنید. پیشنهاد می کنیم در کنار بازدید از این پارک ها به باغ ایرانی تهران نیز سر بزنید که مجموعه بی نظیر از معماری مدرن و سنتی را به نمایش می گذارد. این باغ زیبا در ونک قرار دارد و در آن امکانات رفاهی بسیار خوب از جمله کتابخانه، سرویس بهداشتی، زمین فوتبال، نمازخانه، آلاچیق و نیمکت وجود دارد.

پیشنهاد خوب برای تهرانگردی

جاذبه های تاریخی و فرهنگی معروف تهران

همانطور که گفته شد در شهر تهران جاذبه‌های تاریخی و فرهنگی بسیار معروفی وجود دارد که در سطح جهان شناخته شده اند. شما می توانید از موزه های بیشمار تهران مانند موزه ملی ایران (موزه ایران باستان)، کاخ موزه گلستان، موزه جواهرات، مجموعه موزه های سعدآباد و دارآباد دیدن کنید یا به سراغ خانه های قدیمی بازسازی شده مانند خانه معین التجار یا عمارت مسعودیه بروید. البته تمام جاذبه های تاریخی تهران به این چند مورد ختم نمی شود و چون در هر خیابان اصلی تهران می توانید جاذبه تاریخی و فرهنگی پیدا کنید. خوب است بدانید که بازدید از بناهای تاریخی تهران جزو پرطرفدارترین برنامه های تهرانگردی برای گردشگران خارجی محسوب می شود. این درحالیست که هنوز هم خیلی از ما ایرانی ها برای بازدید از این مکان های تاریخی برنامه ریزی نکردیم. اگر اولین بار است که به فکر بازدید از جاذبه های تاریخی تهران افتاده اید، بهتر است به منطقه 12 شهر تهران (محدوده مترو امام خمینی و خیایبان سی تیر) سر بزنید. این منطقه نمونه های ناب معماری و تاریخ شهر تهران را در خود جای داده است.

پیشنهاد خوب برای تهرانگردی

تفریحات و سرگرمی های تهران

تا دلتان بخواهد در شهر تهران گزینه های خوب برای تفریح و سرگرمی وجود دارد از اتاق های فرار یا اسکیپ روم گرفته تا انواع کافی شاپ و مجموعه های مدرن که می توانید به آنها مراجعه کنید. مجموعه هایی مانند پردیس سینمایی، باغ موزه کتاب، گنبد مینا، دریاچه خلیج فارس، زیپ لاین بام تهران، بانجی جامپینگ توچال، پیست های اسکی، پارک های آبی، مجموعه های اسب سواری، پینت بال، برج میلاد و برج آزادی تنها گوشه ای از جاذبه های مدرن و تفریحی شهر تهران می باشند.

پیشنهاد خوب برای تهرانگردی

شاید شما هم پس از خواندن مطلب بالا به فکر تهرانگردی افتاده باشید. در وبسایت فاینداتور به آدرس www.findatour.co تمامی مکان های توریستی و جاذبه های تهران را به طور کامل معرفی کرده ایم تا شما عزیزان بتوانید با اطلاعات کامل، برای خود برنامه ای مهیج تدارک ببینید. علاوه بر دیدنیهای شهر تهران، شما می توانید از سایر پیشنهادهای ایرانگردی فاینداتور مانند ماسال، سرعین، اسالم به خلخال، شاهاندشت و هزاران مکان دیگر نیز استفاده کنید.

 

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز