خبرگزاری کار ایران

آیا ارز دیجیتال Digital currency قانونی است؟

asdasd
کد خبر : ۹۳۲۹۲۸

با افزایش روزافزون ارزهای رمزنگاری شده، آژانس‌های اجرای قانون، مقامات مالیاتی و تنظیم کننده‌های قانونی در سراسر جهان سعی در درک مفهوم کوین‌های رمزپایه دارند و دقیقاً در آئین نامه‌های موجود و چارچوب‌های قانونی جای دارند.

با معرفی بیت کوین، اولین cryptocurrency تاکنون، پارادایم کاملاً جدیدی ایجاد شد. ارزهای دیجیتالی غیر متمرکز و پایدار که به هیچ شکل و شکل جسمی وجود ندارند و توسط هیچ یک از مفردات کنترل نمی شوند، همیشه به نظر می رسید که باعث ایجاد یک آشفتگی در بین تنظیم کننده های بازار شوند.

نگرانی های بسیاری در مورد ماهیت غیر متمرکز ارز دیجیتال و توانایی استفاده از آن به طور ناشناس به وجود آمده است. مقامات سراسر جهان درخواست تجدید نظر ارزهای رمزپایه به معامله گران کالاها و خدمات غیرقانونی هستند. علاوه بر این، آنها نگران استفاده آنها در طرح های پولشویی و فرار مالیاتی هستند.

قانونی بودن بیت کوین در کشورهای مختلف

از نوامبر 2017 ، بیت کوین و سایر ارزهای دیجیتالی فقط در بنگلادش ، بولیوی ، اکوادور ، قرقیزستان و ویتنام غیرقانونی هستند و چین و روسیه در آستانه ممنوعیت آنها قرار دارند. با این حال ، سایر حوزه های قضایی ، استفاده از ارزهای رمزپایه را هنوز غیرقانونی نمی کنند ، اما قوانین و مقررات بسته به کشور متفاوت است.

در بسیاری از حوزه های قضایی ، مقامات هنوز در تلاش برای درک بیت کوین هستند ، چه رسد به آن که از نظر حقوقی تعریف کنند. نگرانی های بسیاری در مورد ماهیت غیرمتمرکز آن مطرح شده است. فقط به نظر می رسد مقامات حاکم نگران یک جامعه مالی هستند که نمی توانند به طور کامل کنترل شوند.

این همچنین به صرافی ها و حمایت از بودجه مردم گسترش می یابد. در حالی که باید مبادلات مستقر در ایالات متحده تنظیم شود ، بسیاری از سیستم عامل های خارج از این تعریف وجود ندارند. در واقع ، تاریخچه رمزنگاری مملو از موارد مبادله ای است که به طور ناگهانی تعطیل می شوند و با پول های مردم فرار می کنند.

مشهورترین چنین مواردی ، بستن صرافی بدنام Mt.Gox است. در آغاز سال 2014 ، سابقا برجسته ترین صرافی بیت کوین موجود در ورشکستگی به دلیل مشکلات تکنولوژیکی و سرقت ظاهری یا از بین رفتن 744000 کاربر بیت کوین خود شکایت داشت. این تعداد حدود شش درصد از 12.4 میلیون بیت کوین در گردش در آن زمان را تشکیل می داد.

نیمه ناشناس بودن بیت کوین

توانایی استفاده بیت کوین به صورت نیمه ناشناس، یکی دیگر از دلایل نگرانی است. حتی اگر هر تراکنش در بلاکچین ثبت شده باشد ، تقریباً ناشناس ماندن کاربران بسیار آسان است، زیرا این سوابق فقط حاوی کلیدهای عمومی و میزان وجوه منتقل شده است.

بسیاری از این نگرانی ها پس از جلب توجه به بازار وب تاریک (دارک وب) مورد توجه رسانه ها قرار گرفت، زیرا بیت کوین به عنوان تنها شکل پرداخت در آنجا پذیرفته شده بود. از آن زمان بازار توسط FBI تعطیل شد، اما مقامات هنوز نگران تجدید نظر بیت کوین در میان تجار کالاها و خدمات غیرقانونی هستند. علاوه بر این، ترسیده می شود که نیمه ناشناس بودن بیت کوین و ماهیت غیر متمرکز بیت کوین در طرح های پولشویی و فرار مالیاتی مورد سوء استفاده قرار بگیرد.

منبع : imine

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز