خبرگزاری کار ایران

نرم افزار تعاونی اعتبار و مزایای آن

asdasd
کد خبر : ۹۳۱۰۲۳

تعاونی اعتبار به عنوان ابزار پیشرفت جوامع و کامل ترین مرکز توزیع اعتبارهای کوچک در دنیا و طبق قوانین بین المللی تعاون عمل می کند

تعاونی اعتبار و مزایای آن

امروزه یکی از لازمه های پیشرفت جوامع، تعاونی اعتبار است که به عنوان کامل ترین مرکز توزیع اعتبارهای کوچک در دنیا و طبق قوانین بین المللی تعاون عمل می کند. اسامی اتحادیه اعتباری، تعاونی اعتباری، تعاونی پس انداز و وام و همچنین تعاونی پس انداز و اعتبار از دیگر نام های این موسسات است.

ایده تشکیل تعاونی اعتبار، اولین بار از سال 1845 در غرب شروع شد و برای اولین بار از سال 1864 با نام تعاونی پس انداز وام، فعالیت رسمی خود را آغاز کرد.

مزایای تعاونی اعتبار

شرکت های تعاونی اعتبار، همچون قرض الحسنه در واقع از جمله موسسات و شرکت های مالی هستند که اعضای آن، صاحبان اصلی تعاونی هستند. این موسسات به گونه ای مردم نهاد هستند و ماهیت مشکل گشایی دارند بنابراین در ارتقای سطح معیشتی اعضای خود نقشی بسزایی دارند.

تعاونی اعتبار چگونه فعالیت می کند؟

از آن جایی که تعاونی اعتبار بر پایه خودیاری و همیاری است بنابراین به صورت مستقل و خودگردان طبق قوانین و مقررات بخش تعاون کشور و اصول ۹ گانه بین المللی اتحادیه ها یا تعاونی های اعتباری اداره می شود.

اصول 9 گانه بین المللی تعاونی های اعتبار

 این اصول که توسط شورای جهانی موسسات اعتباری مشخص و وضع می شود، شامل موارد زیر است:

  • مالکیت اعضا
  • کنترل دموکراتیک
  • هر عضو یک رای
  • دارا بودن هویت تعاونی
  • نه فقط برای سودآوری
  • متعهد بودن به خدمات
  • مدیران داوطلب
  • آموزش اعضا
  • مسئولیت اجتماعی

در این میان برخی از سازمان های مستقل جهانی مثل: شورای جهانی اتحادیه های اعتباری(WOCCU)، انجمن بین المللی بانکداری تعاونی(ICBA)، کنفدراسیون های منطقه ای اتحادیه های اعتباری، اتحادیه بین المللی رایف هایزن(IRU) و رابو بانک (هلند) نیز از موسسات تعاونی اعتبار حمایت می کنند که هدف اصلی آن ها ایجاد وحدت جهانی و تعاونی های اعتبار با کیفیت ماندگار در دنیا به عنوان ابزاری برای ارتقای سطح معیشت اقتصادی اجتماعی همه جوامع است. تمامی سازمان های فوق عضو و زیرمجموعه اتحادیه بین المللی تعاونی هستند و اتحادیه بین المللی تعاون عالی ترین مشاور سازمانی سازمان ملل متحد است.

تفاوت تعاونی اعتباری با بانک

مهمترین تفاوتی که در بین تفاوت های تعاونی اعتبار و بانک وجود دارد، اداره شدن تعاونی اعتبار توسط اعضاء آن یا افراد سرویس گیرنده است. همچنین نخستین و پر اهمیت ترین تعهدی که تعاونی اعتبار در قبال اعضاء خود دارد، تامین نیازهای مالی آنهاست. در صورتی که بانک ها در جهت تامین سود سهام افراد سهامدارا آن تاسیس می شوند.

نحوه عضویت در تعاونی اعتبار

برای عضویت در هر تعاونی اعتبار، لازم است که شما یک سهامدار باشید و حداقل مالک یک سهم از سهام تعاونی باشید. قیمت هر سهم نیز در هر تعاونی اعتبار متفاوت است.

شرکت برنامه نویسان نو اندیش پاسارگاد، با بهره برداری از بانکداری الکترونیک در جهت راحتی هر چه بیشتر مردم در انجام امور بانکی، نرم افزار حسابداری، نرم افزار قرض الحسنه و نرم افزار تعاونی را طراحی کرده تا کاربران به راحتی بتوانند همچون مدیریت صندوق قرض الحسنه به انجام تعاملات بانکی خود بپردازند.

شما عزیزان می توانید برای درخواست دمو نرم افزار مدیریت قرض الحسنه ، تعاونی اعتبار وگرفتن پاسخ سوالات خود در این زمینه با ما تماس بگیرید، تا مشاوران ما راهنمایی های لازم را در اختیارتان قرار دهند.

نرم افزار تعاونی اعتبار پاسارگاد

همان طور که امروزه نرم افزارها نقش مهمی در راحتی و امنیت عملیات بانکی دارند، نرم افزار تعاونی پاسارگاد در بین نرم افزارهای بانکی و مدیریت قرض الحسنه ، قابلیت مدیریت تعاونی های اعتبار کوچک و بزرگ وحتی تحت شبکه فراگیر استانی را همراه با مدیریت سهام کارکنان و تقسیم سود و امکان انجام کلیه امور مربوط به سهامداری تعاونی آسان تر کرده است.

از جمله ویژگی های مفید نرم افزار تعاونی اعتبار می توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • سطح دسترسی بسیار دقیق
  • استفاده آسان
  • امنیت بالا
  • دارای نصب کننده کاملا فارسی و خودکار برای سهولت در نصب

تهیه و برگرداندن کپی پشتیبان از اطلاعات به صورت بسیار ساده، همان نکته ای است که نرم افزار طراحی شده توسط شرکت برنامه نویسان نو اندیش پاسارگاد برای تعاونی های اعتباری را همچون نرم افزار صندوق قرض الحسنه از دیگر نرم افزارها متمایز کرده است.

امکانات مدیریتی برنامه تعاونی

از جمله امکانات مدیریتی نرم افزار تعاونی اعتبار عبارتند از:

  • امکان تعریف کارت اعتباری برای کاربران
  • امکان باز کردن حساب برای کاربران همراه با امکان مشخص کردن فرمت شماره حساب
  • امکان تغییر آسان وضعیت حساب کاربران(فعال، غیرفعال، مسدود) فقط با یک کلیک
  • مدیریت سطح دسترسی کاربران
  • امکان تعریف بانک های متفاوت و در گروه های مختلف
انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز