خبرگزاری کار ایران

تاثیرات بیماری کرونا بر قیمت آهن آلات

asdasd
کد خبر : ۹۳۰۵۵۹

با شیوع بیماری کووید 19 ، یکی از مسائلی که بسیار دستخوش تغییرات شد و این بیماری تاثیرات گسترده ای بر آن گذاشت ، بازار فولاد و آهن و به تبع آن بازار مسکن میباشد که با افزایش قیمت آهن آلات ، قیمت مسکن نیز افزایش پیدا کرد.

در بین فولادها و آهن آلات برخی از آنها بیشترین تاثیر را در بازار داشته اند از جمله ; انواع ورق استیل بخصوص ورق استیل 304 و انواع ورق های آهن مانند ورق سیاه ST37 و ورق st52 . به همین دلیل قصد داریم در ادامه به بررسی مشخصات و ویژگی های این فولادها بپردازیم.

ورق استیل

استنلس استیل ها رایج ترین فولادهای ضد زنگ میباشند که باتوجه به گرید و نوع هرکدام ، کاربردهای مشخصی دارند. خصوصیت ضد زنگ بودن ورق‌های استیل مهمترین عامل بالا بودن تقاضای این محصول است . به همین دلیل این محصول نوسانات قیمتی زیادی را تجربه می کند. در این بین یکی از پرکاربرد ترین آنها ، ورق استیل 304 میباشد که خرید و فروش ورق استیل 304 با قیمت مناسب همیشه یکی از دغدغه های مهندسان و افراد فعال در این حوزه میباشد.

در واقع استیل 304 یک معیار عالی برای مقایسه اعضای خانواده فولاد ضد زنگ آستنیتی میباشد و با شناخت مشخصات این فولاد میتوانید سایر اعضای خانواده استنلس استیل ها را نیز بهتر مورد قیاس و سنجش قرار دهید تا خرید مطمئن تری داشته باشید.

استیل 304 از دو فلز کروم و نیکل تشکیل شده است و دارای خاصیت الکتریکی و گرمایشی کمتری نسبت به فلز کربن است و اساسا غیر مغناطیسی است . ورق استیل 304 در بازار قدیم با نام فولاد 18/8 معروف بود و هنوز هم گاهی اوقات با این نام خرید و فروش میشود.

یکی از مزیت های ورق استیل 304 نسبت به سایر فولاد ها ، مقاومت به خوردگی خوب آن میباشد. به همین دلیل در محیط هایی که حاوی کلرید هستند استفاده از این استیل همیشه مدنظر بوده است. استیل 304 همچنین در برابر اکسیده شدن نیز مقاومت قابل توجهی دارد و در سرویس های مداوم تا 925 درجه سانتی گراد تاب تحمل دارد. به دلیل برخورداری از همین ویژگی های منحصر به فرد است که خرید و فروش ورق استیل 304 همیشه مدنظر بازاریان بوده است.

استیل 304 از لحاظ ساختار انواع مختلفی دارد مانند ورق استیل 304 مات و براق و همینطور ورق استیل 304 بگیر و نگیر . از نظر فرم نیز استیل 304 در فرم های مختلفی در بازار آهن وجود دارد  از جمله : میلگرد ، ورق ، کویل ، لوله و انواع اتصالات . در مورد نحوه ساخت آنها نیز باید اشاره شود که استنلس استیل ها باید فقط توسط ابزارهای اختصاص داده شده به مواد فولادی ضد زنگ تولید و ساخته شوند.

به طور کلی ورق استیل 304 در ساخت ظروف آشپزخانه و سینک های ظرفشویی ، تجهیزات فراوری مواد غذایی و لبنیات ، ساخت پنل های معماری مانند انواع نرده ها ، فنر ها و همینطور در تولید انواع اتصال دهنده ها کاربرد دارد. شما میتوانید با توجه به محیط پروژه و کاربری آن ، از انواع گریدهای ورق استیل مانند استیل 316 ، 309 ، 321 ، 430 و غیره استفاده کنید.

معرفی انواع ورق آهن

تاثیرات بیماری کرونا بر قیمت آهن آلات

ورق های آهن که انواع مختلفی هم دارند مانند ورق سیاه ، ورق گالوانیزه و ورق شیروانی، تقریبا همیشه در هر پروژه ای ، اسم انها به گوش میخورد. ورق سیاه تاثیر مستقیمی بر بازار دارد و علت آن هم تقاضای بالایی است که برای آن وجود دارد. از آنجاییکه ورق سیاه به روش نورد گرم تولید میشود ، قیمت پایین تری نسبت به سایر ورق های آهن و هم نوع های خود دارد و توسط چندین کارخانه داخلی نظیر فولاد اکسین ، کاویان و اهواز تولید میشود.

در بازار آهن ورق سیاه به دو صورت صنعتی و معمولی عرضه میگردد. برای اندازه گیری کیفیت ورق سیاه معمولی از شاخصی به نام ST استفاده می شود . دو تا از معروف ترین و پرکاربرد ترین ورق های آهنی موجود در بازار ، ورق st37 و ورق st52 میباشد که این نام گذاری بر اساس مقدار کربن موجود در مواد سازنده ورق است. یعنی ورق st37 درصد کربن کمتری نسبت به ورق st52 دارد. همچنین یکی دیگر از تفاوت های این دو ورق در میزان انعطاف پذیری آنها میباشد.

ورق های آهن st37 و st52 که از اصلی ترین فولادهای غیر آلیاژی میباشند ، به صورت شیت ، رول و فابریک عرضه میشوند. این ورق های آهن هم توسط کارخانه های داخلی تولید میشوند و هم به صورت وارداتی از کشورهایی مانند روس و چین عرضه می گردند. قطعا تفاوت در برند به تفاوت قیمتی نیز منجر میشود ، به طور مثال قیمت ورق st37 اصفهان با ورق st37 اهواز متفاوت خواهد بود. این فولاد  که با استاندارد DIN 1700  آلمان هم شناخته شده است ، فولادی برای اهداف سازه ای متداول است و جزء محبوب ترین فولادها برای مصارف ساختمانی به شما میرود .

همچنین از دیگر مشخصات ورق st37 میتوان به خاصیت جوش پذیری بالا و استحکام کششی بسیار خوب آن اشاره کرد. به همین دلیل عمدتا از این ورق جهت اتصال ، چفت شدگی و جوشکاری استفاده میشود. ورق اهن st37 در بازار به فولاد نرمه هم معروف است و علت این نام گذاری قابلیت شکل پذیری بالا این فولاد میباشد که باعث شده درصنایع مختلفی مانند ساخت لوازم برقی خانگی ، نبشی و ناودانی ، صنعت کشتی سازی و پل سازی مورد استفاده قرار گیرد.

تاثیرات بیماری کرونا بر قیمت آهن آلات

ورق st52 نیز یکی ازمهم ترین فولادهای کم آلیاژ است که تحت استاندارد DIN17100 آلمان میباشد. این ورق یک فولاد ساختاری با مقاومت بالا است که می تواند به راحتی به سایر فولادهای قابل جوشکاری، جوش داده شود. ورق آهن  st52 با دارا بودن مقادیر قابل توجهی عناصر سیلیسیم و منگنز، از خواص مقاومت در برابر پیچش و خمش ، خاصیت ارتجاعی و تحمل وزن زیادی نسبت به سایر فولادهای هم گرید خود برخوردار است.

گاهی اوقات ممکن است عدد دیگری نیز کنار 52 ببینید ، مثلا ورق  st52-3 ، این عدد نشان دهنده کیفیت و مقاومت بیشتر فولاد در برابر کشش است. یعنی فولاد ساختمانی با استحکام کششی 520 نیوتن بر میلی متر مربع و با درجه کیفیت 3 . در نتیجه قیمت ورق st52-3  نیز باید با قیمت ورق st52 متفاوت باشد زیرا از مقاومت بیشتری برخوردار است.

از آنجایی که این ورق فولادی دارای ویژگی های بسیار خوبی همچون استحکام بالا و در عین حال وزن سبک میباشد ، در پروژه هایی از قبیل ساخت خودرو ، ساختمان سازی و کارهای عمرانی ، قاب های فولادی و همینطور ساخت ظروف کاربرد دارد.

امیدواریم توانسته باشیم در این مقاله برخی از پرفروش ترین محصولات فولادی را با ذکر مشخصات و کاربرد آنها ، معرفی کنیم. جهت مطالعه مطالب بیشتر در این زمینه ، میتوانید به وب سایت بانک فولاد مراجعه کنید. همچنین جهت استعلام قیمت هر نوع محصول فولادی و ورق استیل نیز میتوانید با مشاوران فروش ما در ارتباط باشید.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز