خبرگزاری کار ایران

با خواندن این نکات بهترین عطر و ادکلن را انتخاب می کنید!

asdasd
کد خبر : ۹۲۹۴۰۷

همه‌ی افراد با هر نوع فرهنگ و سبک زندگی که دارند، نیازمند آن هستند که در نظر دیگران خوب دیده شوند و به نوعی مورد تحسین آن‌ها قرار بگیرند. یکی از مواردی که می‌توان به وسیله آن نظر و توجه دیگران را به خود جلب کرد استفاده از عطر و ادکلن است.

رایحه خوش آدمی از جمله مواردی است که هیچگاه از ذهن افراد پاک نمی‌شود و اگر می‌خواهید که همواره در یادها بمانید نیازمند استفاده از عطر‌ مناسب و مختص به خود هستید. اما خرید عطر تنها کار شما نیست و قبل و بعد از آن باید به موارد و نکات مختلفی توجه کنید. برای مثال چگونه می‌توان ماندگاری عطر زنانه یا عطر مردانه را افزایش داد؟ چند نوع عطر و ادکلن در بازار وجود دارد و هر کدام از آن‌ها چه میزان ماندگاری دارند؟ بهترین عطر زنانه یا مردانه کدام است؟

کدام نوع عطر و ادکلن ماندگاری بیشتری دارد؟

عطرها و ادکلن‌ها با دستورالعمل های مختلفی ساخته می شوند که هرکدام از آن‌ها ویژگی‌های و ترکیب شیمیایی خاص خود را دارند. در ادامه انواع عطر‌ ها را بر اساس غلظتشان با یکدیگر مقایسه می‌کنیم.

پرفیوم: این نوع عطر را می‌توان غلیظ ‌ترین عطر قلمداد کرد که ماندگاری بسیار بالایی دارد. 20 تا 30 درصد از پرفیوم را اسانس‌ها تشکیل داده‌اند.

ادوپرفیوم: میزان اسانسی که در ادوپرفیوم وجود دارد حدود 15 تا 20 درصد است و از این رو این نوع عطر و ادکلن نیز ماندگاری بالایی دارد و از نظر قیمت کمی از پرفیوم ارزان‌تر است.

ادوتویلت: ادوتویلت با توجه به میزان اسانس و همچنین با توجه به قیمت مناسبش جز پرطرفدار‌ترین عطر‌های جهان به حساب می‌آید. در این نوع عطر و ادکلن ، شاهد وجود اسانس 15 تا 20 درصدی هستیم. از نظر قیمت نیز ادوتویلت بسیار ارزان‌تر از ادوپرفیوم‌ها است.

با توجه به انواع عطر موجود در بازار باید با توجه به سلیقه خود بهترین آن را برگزینید، اما علاوه بر سلیقه موارد دیگری در انتخابتان تاثیر گذار هستند.

چگونه ماندگاری عطرها را افزایش دهیم؟

افرادی که از عطر و ادکلن استفاده می‌کنند، قصد دارند تا با استفاده از روش‌های مختلف اعم از تغییر نوع عطر و صرف هزینه‌ی بیشتر، عطری با ماندگاری و تاثیرگذاری بالا تهیه کنند. ولی باید بدانید که ماندگاری انواع عطر‌ها به عوامل مختلفی نظیر نوع پوست، کیفیت عطر، نحوه استفاده و... بستگی دارد. گاهی مجبورید برای ماندگاری و تاثیر گذاری بیشتر عطرها در طول روز آن را تمدید کنید. اما اگر انواع عطر یا ادکلن را به درستی روی تن و لباس‌های خود اسپری کنید ماندگاری آن افزایش می‌یابد. برای این امر متخصصینی که در زمینه‌ی تولید محصولات بهداشتی فعالیت دارند چند روش مختلف برای ماندگاری عطر‌ها پیشنهاد می‌دهند که می‌توانید از این توصیه‌ها استفاده کنید. اول آن که مطلوب است که عطر و ادکلن را پشت گوش‌ها و یا گردن خود بزنید، اینگونه بوی عطر پخش شده و ماندگاری و تاثیرگذاری آن دیرتر از بین می‌رود. برای آن که همیشه بوی عطر بدهید می‌توانید مقداری از عطر را بر روی موها نیز اسپری کنید. به طور کلی قسمت‌هایی از پوست که به رگ‌ها نزدیک‌اند بهترین مکان برای اسپری عطر هستند برای مثال یکی از بهترین قسمت‌های بدن برای عطر زنی مچ دست‌ها است.

چه عطری برای ظاهر و شخصیت من مناسب‌تر است؟

موارد مختلفی در انتخاب عطر مردانه یا عطر زنانه تاثیر می‌گذارند. از جمله آن‌ها می‌توان به رنگ پوست، چربی یا خشک بودن پوست و حتی ظاهر و شخصیت هر فرد اشاره کرد. برای مثال به افرادی که رنگ پوست روشنی دارند توصیه می‌شود که از عطر‌هایی استفاده کنند که رایحه‌ای از گل‌ها درون آن باشد و از طرفی افرادی که پوستی گندمی دارند باید تا حد امکان از رایحه‌های اورجینال یا مشرق زمینی استفاده کنند. علاوه بر آن افرادی که پوست روشن دارند باید از بو و رایحه‌های خنک و تلخ استفاده کنند چرا که این نوع رایحه بیشتر برای آن‌ها مناسب است.

افراد سبزه و گندمی بر خلاف افراد روشن پوست باید از رایحه‌های گرم و شیرین استفاده کنند. شاید برای شما هم پیش آمده باشد که یک عطر را روی بدن‌های مختلف با بو‌های متفاوتی احساس کرده باشید! این اتفاق به دلیل اشتباه شما نیست بلکه همواره از رفتار عجیب عطر‌ها در منابع علمی صحبت می‌شود. نوع هورمون‌ها و چگونگی واکنش به عطر و ادکلن در بدن هر فرد متفاوت است. همچنین رژیم غذایی نیز می‌تواند در این امر تاثیر گذار باشد. از این رو در هنگام خرید عطر فقط خوش بویی را ملاک انتخاب عطر قرار ندهید. به طور کلی افراد را می‌توان بر حسب عطری که استفاده می‌کنند شناخت و عطر‌ها به نوعی نشان دهنده شخصیت و ویژگی‌های رفتاری هر شخص است از این رو در انتخاب عطر و ادکلن مناسب به موارد مهمی که اشاره شد دقت کنید.

چرا بعد از مدتی بو و رایحه عطر‌ها تغییر می‌کند؟

اکثر افراد به دلیل زیبایی شیشه‌های عطر آن‌ها را در نقاط دم دستی و معمولا روی میز آرایش خود و در مکان‌های روشن و آفتابگیر قرار می‌دهند. با این کار باعث می‌شوید تا پس از مدتی بوی عطر‌ها تغییر کند و آن بو و رایحه‌ی سابق و اولیه را نداشته باشند. در اصطلاح باعث فاسد شدن عطر‌ها می‌شوید. برای جلوگیری از فاسد شدن عطر‌ها باید آن‌ها را در جای مناسب قرار داد. معمولا عطر و ادکلن در محل‌های خشک و سردی که به دور از نور مستقیم خورشد باشد فاسد نمی‌شود و همچنین می‌توانید برای ماندگاری بیشتر عطر‌، آن را درون جعبه خود نگهداری کنید.

قبل و بعد از خرید عطر باید به چه نکاتی توجه کرد؟

قبل از استفاده از عطر و ادکلن بهتر است که با مهم ترین نکات استفاده از آن‌ها آشنا شوید.

  • قبل از اسپری کردن عطر برای افزایش انتشار رایحه آن پوست خود را مرطوب کنید. این کار در افزایش ماندگاری عطر نیز تاثیر مستقیم دارد.
  • بعد از آن که عطر را به مچ دست خود زدید هرگز نباید مچ دست ها را به هم بمالید چرا که این امر سبب تغییر رایحه ادکلن یا عطر می‌شود.
  • برای افزایش ماندگاری و انتشار بهتر عطر باید آن را در مکان‌هایی از بدن بزنید که دارای نبض هستند. مچ دست، گردن، آرنج و پشت زانو‌ها مکان‌های مناسبی برای اسپری کردن عطر هستند.
  • در هنگامی که می‌خواهید عطر دلخواه خود را خریداری کنید به هیچ عنوان بیش از سه عطر را پشت سر هم بو نکشید. زیرا که دیگر مشام شما از عطر پرشده و دیگر نمی‌توانید انتخابی درست و دقیق داشته باشید.
  • عطر‌ها می‌توانند حال و هوای آدمی را تغییر دهند و موجب آرامش افراد شوند از این رو در انتخاب عطر مناسب دقت کنید.
  • عطر و ادکلن یا حتی بادی اسپلش را از فروشگاه های معتبر و مورد اعتماد خریداری نمایید.
انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز