خبرگزاری کار ایران

ازدواج در ترکیه

asdasd
کد خبر : ۹۲۸۹۷۸

ازدواج در ترکیه برای ایرانیان راحت تر است. زیرا ایرانی ها بدون ویزا می توانند به ترکیه سفر کنند. و مشکلی بابت ویزا ندارند.

در صورتیکه شخصی بخواهد با تبعه و شهروند کشور دیگری ازدواج کند و از طریق این ازدواج به کشور محل زندگی همسرش مهاجرت کند، باید ازدواج بین المللی انجام دهد. به این معنا که ازدواج خود را به گونه ای ثبت کنند که اعتبار سند ازدواج و اعتبار ازدواج مورد قبول کشورهای اروپایی و آمریکا و کانادا باشد. به همین دلیل مهم است که چه کشوری را برای ثبت ازدواج انتخاب کنند. در انتخاب کشوری که برای ثبت ازدواج انجام می شود باید به این نکته توجه داشت که سند ازدواج بین المللی و مورد قبول سایر کشورها و به خصوص کشور محل زندگی زوجین باشد.

سند ازدواج ترکیه مورد قبول سایر کشورها می‌باشد

ابتدا لازم است توضیحی در مورد یک قرارداد و کمیسیون داده شود. در سال های گذشته چند کشور اروپایی برای استفاده راحت تر مدارک شخصی شهروندان این کشورها در سایر کشورها، کمیسیونی تشکیل دادند. و مطابق آن شهروندان کشورهایی که عضو این کمیسیون هستند، مدارک شخصی خود را می توانند در کشورهای دیگر هم استفاده کنند و مشکلی ندارند. به مرور بر تعداد کشورهای عضو این کمیسیون افزوده شد. یکی از این کشورها، ترکیه می باشد.

به همین دلیل سند ازدواجی که در کشور ترکیه صادر می شود، مورد قبول سایر کشورهای اروپایی است. و این کشور از جانب زوج ها به عنوان کشوری که می توان ازدواج اتباع خارجی در آن ثبت شود، انتخاب شده است.  سند ازدواج ترکیه به 12 زبانه دنیا نوشته شده است و نیازی به ترجمه ندارد.

ازدواج ایرانیان در ترکیه

مهاجرت امری بوده که همیشه شاهد آن بوده ایم. و افراد به دلایل مختلف کشور محل زندگی خود را تغییر می دهند. و کشور دیگری را برای زندگی انتخاب می کنند. حتی هستند کسانی که زندگی در کشورهای مختلف را امتحان کرده اند. ایرانیان نیز از این قضیه مستثنا نیستند. مهاجرت ایرانیان در سال های اخیر افزایش یافته. و برای اهداف مختلف مانند ادامه تحصیل ، کار و ... به کشور دیگری مهاجرت کرده اند. یکی از دلایل مهاجرت ازدواج با شخص خارجی است.

در سال های گذشته شخص ایرانی که می خواست با شخصی خارجی ازدواج کند، ازدواج غیابی انجام میداد. و بدون حضور همسر در ایران ازدواج ثبت می شد و کارهای گرفتن ویزا و اقامت را انجام می دادند.

ازدواج در ترکیه

اما چند سالی است که ازدواج غیابی مورد قبول کشورهای اروپایی نیست. و با ازدواج غیابی نمی‌توان ویزا پیوست به همسر گرفت. بنابراین ایرانیان نیز مجبورند کشوری را برای ازدواج انتخاب کنند که سند معتبر برای کشورهای اروپایی داشته باشد. کشورهای زیادی هستند که می توان در آن ها ازدواج را ثبت کرد. اما بهترین و ایده آل ترین کشور، ترکیه می باشد.

ازدواج در ترکیه برای ایرانیان راحت تر است. زیرا ایرانی ها بدون ویزا می توانند به ترکیه سفر کنند. و مشکلی بابت ویزا ندارند. همچنین سفر به ترکیه مدت زمان کوتاهی دارد. هزینه سفر به ترکیه نسبت به سایر کشورها کمتر بوده و مقرون به صرفه می باشد. ازدواج در استانبول ، شهر زیبای ترکیه ملقب به عروس ترکیه ، خاطره ای خوش برای زوجین باقی می گذارد.

تهیه مدارک مورد نیاز ازدواج در ترکیه

بعد از توضیحات فوق و دلیل انتخاب کشور ترکیه برای ازدواج ، اکنون نوبت آن است که در مورد مدارک و نحوه و شرایط ازدواج در ترکیه توضیحاتی داده شود. انجام ازدواج به دلیل اهمیت آن کاری حقوقی و دقیق است. برای انجام هر کار حقوقی نیاز به تهیه یکسری مدارک معتبر از ادارات دولتی می باشد. و پس از تهیه مدارک مورد نیاز معتبر ، باید مراحل ثبت ازدواج طی شود.

شهروند هر کشور ، قوانین کشور خود را می داند. به عنوان مثال یک فرد ایرانی به طور کامل می داند که در صورتیکه بخواهد ازدواج کند به مدارکی مانند شناسنامه و همچنین داشتن برگه آزمایش خون نیاز دارد. و برای ثبت ازدواج به چه ارگان دولتی باید مراجعه کند. (در ایران برای ثبت ازدواج باید به محضرخانه ها و دفاتر رسمی ثبت ازدواج مراجعه شود.)

کشور ترکیه نیز قوانین مخصوص به خود را دارد. ابتدا باید گفته شود که قوانین ترکیه برگرفته از قوانین اروپا است و تا حد زیادی مشابه قوانین اروپا می باشد. یکی از این قوانین در مورد ازدواج ، قانون تک همسری می باشد. یعنی هر شخصی که بخواهد ازدواج کند، باید ازدواج اولش باشد. و در صورت ازدواج مجدد، باید همسر قبلی وی فوت کرده و یا طلاق گرفته باشد. برای اثبات این موضوع شخص به مدرکی به نام برگه تجرد نیاز دارد.

کشور ترکیه نیز قانون تک همسری دارد. پس برای ازدواج در ترکیه اولین و اصلی ترین مدرک مورد نیاز ازدواج در ترکیه ، برگه تجرد می باشد. همچنین باید خاطر نشان کرد که در کشور ترکیه ازدواج در اداره شهرداری صورت می گیرد.

ازدواج در ترکیه

مدارک مورد نیاز ازدواج در ترکیه برای ایرانی ها

با توجه به اینکه ایرانی ها برای ثبت ازدواج در ایران و انجام ازدواج ایرانی و شرعی ، نیازی به برگه تجرد ندارند، اما باید گفت چنین مدرکی هم برای ایرانی ها وجود دارد. و در صورت نیاز به برگه تجرد، می توانند آن را از ایران و یا سفارت ها و کنسولگری های ایران در دنیا، تهیه کنند.

در مورد تهیه برگه تجرد باید به چند نکته دقت کرد. دختر خانم های ایرانی که ازدواج اولشان است، نیاز به اجازه پدر دارند. این قانون در مورد همه دختر خانم ها صادق است. و به سن آن ها ارتباطی ندارد.

خانم ایرانی که ازدواج مجدد می کند، اگر همسر قبلی اش فوت کرده باشد، فوتنامه همسر قبلی وی نیاز است و اگر طلاق گرفته باشد ، علاوه بر داشتن طلاقنامه باید مدت عده خود را بگذراند تا بتواند مجدد ازدواج کند. قانون عده برای خانم های ایرانی 100 روز است. در ترکیه این قانون برای خانم ها 300 روز است. و اغلب به اشتباه تصور می کنند که برای ازدواج در ترکیه باید 300 روز از طلاقشان گذشته باشد. در صورتی که این تصوری اشتباه است. و قانون عده برای خانم ایرانی 100 روز می باشد. همچنین این مورد که با انجام آزمایش بارداری نیازی به گذراندن عده نیست ، اشتباه است.

در مورد آقایان نیز در صورت ازدواج مجدد، باید حتما طلاق گرفته باشند. و طلاقشان به صورت رسمی در شناسنامه ثبت شده باشد.

مدارک ازدواج در ترکیه برای اتباع خارجی

نکته مهم در تهیه مدارک ازدواج این است که مدارک هر شخص با شخص دیگر متفاوت است. نوع شهروندی ، کشور محل تولد ، کشور محل اقامت ، ازدواج اول ، ازدواج مجدد و ... همه در نوع مدارک مهم هستند. به همین دلیل نمی توان با ذکر چند مدرک ، مدارک مورد نیاز را تعیین کرد. به همین دلیل نیاز است با شخص یا موسسه ای که در این زمینه مهارت دارد، مشورت شود و پس از بررسی شرایط زوجین ، مدارک تعیین و سپس تهیه شوند.

همچنین یکی از مدارک مورد نیاز که باید حتما در ترکیه تهیه شود، آزمایش خون می باشد.

مراحل ازدواج در ترکیه

بعد از تهیه مدارک ، باید مدارک را به اداره ازدواج در ترکیه که همان شهرداری ها هستند ، تحویل داد. کارمند شهرداری مدارک را چک کرده و در صورت کامل بودن مدارک وقتی را برای عقد تعیین می کند. در اینجا باید گفته شود که همه شهرداری های ترکیه ازدواج اتباع خارجی را انجام نمی دهند. یکی از شهرهایی که ازدواج اتباع خارجی را انجام می دهد، استانبول است. و ازدواج در استانبول برای اتباع خارجی این روزها زیاد شده است.

به دلیل اینکه زوجین اتباع خارجی هستند و اکثرا زبان ترکی بلد نیستند ، باید مترجم رسمی صاحب امضا در ترکیه همرا خود برای روز عقد ببرند. سند ازدواج در همان روز و بعد از عقد به زوجین داده می شود. و می توانند فورا برای کارهای ویزا و اقامت از طریق ازدواج اقدام کنند.

ازدواج در گرجستان

پس از توضیحات کاملی که در مورد ازدواج در ترکیه دادیم ، نیاز دانستیم که توضیح مختصری نیز در مورد ازدواج در گرجستان بدهیم. گرجستان نیز کشوری است که از سوی اتباع خارجی به عنوان مقصدی برای ازدواج انتخاب می شود. گرجستان همانند ترکیه بوده و برای سفر ایرانیان نیاز به ویزا ندارد. و ازدواج ایرانیان در گرجستان نیز در سال های اخیر افزایش یافته است.

بین دو کشور ترکیه و گرجستان تفاوت هایی وجود دارد. به عنوان مثال با تراول داکیومنت و پاسپورت مسافرتی می توان در گرجستان ازدواج کرد. اما در ترکیه امکان ندارد. گرجستان نیز قانون تک همسری دارد اما نیازی به تهیه برگه تجرد ندارد. و در صورتیکه شخص ازدواج قبلی داشته ، ملزم به ارائه طلاقنامه ترجمه شده است. آزمایشات پزشکی برای ازدواج در گرجستان اجبار نمی باشد. سند ازدواج گرجستان به زبان گرجی می باشد. و باید برای کشور مورد نظر ترجمه و آپوستیل شود.

ثبت ازدواج بین المللی با موسسه گلوبال کادرو

موسسه بین المللی گلوبال کادرو ثبت شده در کشورهای ترکیه و گرجستان و دارای نمایندگی در تهران می باشد. این موسسه سالیان طولانی است که کار ثبت ازدواج ایرانیان در ترکیه را انجام می دهد. البته به جز ایرانیان ساکن ایران و مقیم خارج از کشور، ازدواج زوج های با ملیت های مختلف را نیز ثبت کرده. و از این نظر دارای کارنامه درخشانی است که با یک سرچ ساده در انواع فضاهای مجازی و اینترنت می توانید تجربه مشتریان این موسسه را شاهده کنید. همچنین این موسسه با درک نیاز هموطنان تصمیم به افتتاح شعبه گرجستان نمود تا کسانی که در تهیه مدارک ازدواج ترکیه مشکل دارند، برای ثبت ازدواج به گرجستان مراجعه کنند و از این بابت مشکلی نداشته باشند.

کارشناسان ازدواج موسسه بین المللی گلوبال کادرو به تمامی قوانین و مراحل ازدواج در ترکیه واقفند و زوجین شهروند هر کشوری که باشند، با خیال راحت می توانند زیر نظر این کارشناسان مدارکشان را تهیه کنند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز