خبرگزاری کار ایران

فروش انواع پمپ آب و تجهیزات استخری

asdasd
کد خبر : ۹۲۸۸۶۷

فیلتر استخر از مهمترین تجهیزات استخری بوده و برای تصفیه کردن آب استخر مورد استفاده قرار می گیرد. این فیلتر با از بین بردن ذرات موجود در آب، آب استخر را تصفیه کرده و آن را از هر گونه آلودگی پاک می کند.

شرکت پایا گسترش خورشید تابان یکی از بهترین عرضه کنندگان پمپ بوده و انواع پمپ از جمله بوستر پمپ، پمپ سیرکولاتور یا پمپ خطی و همچنین انواع مختلف تجهیرات استخری را با بالاترین کیفیت به بازار عرضه می کند.

تجهیزات استخری

برای ساخت، نگهداری و تمیز نگه داشتن استخرها و جکوزی ها از تجهیزاتی استفاده می شود که تجهیزات استخر نامیده می شوند. به طور کلی می توان گفت تجهیزات استخری از مهمترین ملزومات برای راه اندازی یک استخر بوده بدون این تجهیزات تاسیس و راه اندازی استخر امری غیر ممکن است. تجهیزاتی که برای ساخت یک استخر لازم است، با توجه به عمق و کاربرد استخر کاملاً متفاوت است. ولی با این وجود تمام تجهیزات و وسایلی که برای ساخت استخرها استفاده می شود مشترک بوده و تفاوت عمده آن در سایز و مدل آن است. تجهیزات استخری به دو نوع اصلی و جانبی تقسیم می شوند که تجهیزات اصلی برای ساخت استخرها کاملاً ضروری بوده و بدون وجود آنها ساخت استخر غیر ممکن است در حالی که تجهیزات جانبی با توجه به کارکرد استخر انتخاب می شود و کاملاً سلیقه ایی است. ابزارهای جانبی استخر، بیشتر جنبه تزئینی داشته و جزء ابزارهای لوکس محسوب می شوند و استفاده از آنها کاملاً اختیاری است.

فیلتر شنی استخر

فیلتر استخر از مهمترین تجهیزات استخری بوده و برای تصفیه کردن آب استخر مورد استفاده قرار می گیرد. این فیلتر با از بین بردن ذرات موجود در آب، آب استخر را تصفیه کرده و آن را از هر گونه آلودگی پاک می کند. یکی از با کیفیت ترین و پرکاربردترین فیلترهای استخر، فیلترهای شنی بوده که به شکل استوانه ساخته می شوند.  فیلترهای شنی از مهمترین تجهیزات استخری است و باید برای همه استخرها نصب شود. ممکن است کارایی فیلتر شنی ساده به نظر برسد ولی در حقیقت عملکرد بسیار مهمی داشته و وجود آن برای تمامی استخرها امری ضروری است. فیلترهای شنی یکی از بهترین گزینه ها برای تصفیه و شفافیت آب استخر محسوب می شوند. فیلتر شنی در مقایسه با سایر فیلترها نیاز کمتری به نگهداری و تعمیر کمتری دارد و از این رو در بسیاری از استخرها فیلتر شنی مورد استفاده قرار می گیرد.

فیلترهای شنی همانند یک مخزن استوانه ایی شکل تحت فشار ساخته می شوند. در داخل این استوانه ها نوعی شن به نام سیلیسی یا آنتراست وجود دارد، که آلودگی های آب استخر را به خوب جذب می کند. هنگامی که آب های آلوده با فشار و توسط لوله به این لوله های استوانه ایی وارد می شوند، از لایه های که ذرات ریز و درشت دارند، عبور می کنند. هنگامی که آب از ذرات شن عبور می کند، تمامی آشغال ها و آلودگی ها از آن گرفته می شود سپس با گذشتن از ذرات ریز، آب به طور کامل تصفیه و تمیز می شود.

به طور کلی فیلترهای شنی استخر از بتن، فولاد یا فایبر گلاس ساخته شده و انتخاب نوع آنها بستگی به نوع استخر و استفاده از آن دارد.

بوستر پمپ

بوستر پمپ دستگاهی است که از آن برای افزایش فشار آب استفاده می شود. این پمپ می تواند چندین پمپ را به طور موازی به یکدیگر وصل کند و موجب افزایش فشار آب شود.  بوستر پمپ یکی از پرمصرف ترین دستگاه ها در مجتمع های مسکونی و ساختمان های بزرگ محسوب می شود. به طور کلی می توان گفت بوستر پمپ برای تنظیم کردن فشار آب لوله در مناطقی که فشار آب کم است مورد استفاده قرار می گیرند. برای ساخت بوسترپمپ با شرکت پایا گسترش تماس بگیرید.

عوامل مختلفی از جمله پوسیدگی لوله ها، مشکلات لوله کشی و نشتی آب، موجب می شوند آب به اندازه کافی داخل لوله های آب نشود. با استفاده از بوستر پمپ این مشکل حل می شود و آب به میزان کافی وارد لوله ها می شود. بوستر پمپ شامل چند الکتروپمپ است که الکتروپمپ ها به شکل موازی در کنار یکدیگر قرار گرفته اند. بوستر پمپ ها انرژی مکانیکی را از منابع بیرونی می گیرند و سپس انرژی را به مایعات انتقال می دهند در نتیجه سرعت آب افزایش پیدا کرده و آب بیشتری وارد لوله ها می شود. بوستر پمپ ها  اغلب در مکان هایی استفاده می شوند  که ارتفاع بلندی دارند، زیرا فشار آب در این مناطق در مقایسه با سایر مناطق خیلی پایین تر است. بوستر پمپ ها اغلب برای مصارف خانگی و ساختمانی، آبیاری پارک ها و فضاهای سبز، شبکه های آب شهری، ، آتش نشانی ها، بیمارستان ها و مراکز صنعتی استفاده می شوند. بوستر پمپ شبیه یک دستگاه کمپرسور گاز کار می کند و از طریق فشرده سازی فشار آب را افزایش می دهد. به طور کلی بوستر پمپ ها  به منظور افزایش فشار مایعات و همچنین برای انتقال آب با فشار زیاد استفاده می شوند. بوستر پمپ از پمپ ها، اتصالات، لوله ها، شیر آلات و تجهیزات الکتریکی ساخته شده اند و این توانایی را دارند که آب را با فشاری معین و ثابت وارد لوله ها کنند. زمانی که شیر آب باز می شود، بوستر پمپ ها کار خود را شروع می کنند. در مواقعی که همزمان چند شیر آب با یکدیگر باز شود، مصرف آب افزایش پیدا کرده و در نتیجه بقیه بوستر پمپ ها به صورت خودکار به کار می افتند. بوستر پمپ ها موجب می شوند فشار آب در شبکه ثابت بماند به این ترتیب از اتلاف بیش از حد انرژی و استهلاک پمپ ها جلوگیری شده و در نهایت آب کمتری مصرف می شود.

به عبارت دیگر، دستگاه بوستر پمپ شبیه به یک دستگاه کمپرسور گاز کار می کند و از طریق فشرده سازی آب، موجب افزایش فشار آب می شود. اگر در زمان مصرف آب، همزمان چند شیر آب باز شود، مصرف آب افزایش پیدا می کند، در نتیجه بقیه بوستر پمپ ها به طور خودکار شروع به کار می کنند. این امر باعث می شود فشار آب در شبکه ثابت بماند و بنابراین  مانع از اتلاف بیش از حد انرژی و استهلاک پمپ ها می شود.

بوستر پمپ ها بر اساس کاربرد و نوع موتورشان به دو نوع دور ثابت و و دور متغیر طبقه بندی می شوند. بوستر پمپ هایی که از نوع متغیر هستند، بیشتر در مصارف ساختمانی و سیستم های آبرسانی و آبیاری مجتمع های مسکونی استفاده می شوند ولی بوستر پمپ های دور ثابت، اغلب در زمان اطفا حریق و سیستم های آتشفشانی مورد استفاده قرار می گیرند. در این بوستر پمپ ها، الکتروپمپ ها به صورت نوبتی روشن و خاموش می شوند و برای کنترل فشار فقط از دو پرشر سوئیچر استفاده می شود.

پمپ خطی

پمپ خطی پمپی از سری پمپ هایی است که برای گردش آب گرم در سیستم های گرمایشی صنعتی و خانگی و سیستم تهیه هوا از آن استفاده می شود. بدنه پمپ خطی بیشتر از جنس چدن و استیل بوده و این قابلیت را دارد که مایعاتی را که دمای 100 تا 130 درجه سانتی  گراد دارند را پمپاژ کند. پمپ خطی که به آن پمپ سیرکولاتور نیز گفته می شود، به عنوان پمپ های گریز از مرکز مورد استفاده قرار می گیرد. پمپ های خطی معمولاً از طریق پمپاژ کردن مایعات در یک مدار بسته به حرکت در آمده و می چرخند. به طور کلی می توان گفت پمپ سیرکولیتر خطی، پمپی است که برای به حرکت درآوردن گازها ، مایعات و مواد آبکی در یک مدار بسته مورد استفاده قرار می گیرد. پمپ های خطی می توانند آب را در یک سیستم گرمایشی هیدرولیک یا یک سیستم خنک کننده به حرکت در آورند . با توجه به این که پمپ های خطی فقط قادر به گردش مایعات  در یک مدار بسته می باشند ، در نتیجه فقط می توانند بر اصطکاک سیستم لوله کشی تسلط داشته باشند.

پمپ های خطی دارای یک لوله اتصال و یک شیر یک طرفه هستند. مهمترین کاربردی که پمپ های آب خطی دارند، به چرخش درآوردن آب در سیستم های گرمایشی هیدرولیک و سیستم های سرمایشی می باشد. هنگامی که آب به سمت بالا پمپاژ می شود، در اطراف سیرکولاتور می چرخد و سپس به سر جای قبلی خود باز می گردد. به همین دلیل پمپ های خطی برای انتقال و جا به جایی آب در لوله ها نیاز به قدرت کافی دارند.

پمپ خطی متشکل ازیک الکتروکوتور و یک پمپ آب است. موتور این پمپ پروانه ها را به حرکت درآورده و در نتیجه موجب حرکت آب به سمت بالا می شود. پمپ خطی،  دارای پروانه ایی مانند توربین است که این پروانه چرخی همراه با تیغه دارد و به خاطر حرکت سریع آب، آن را به سمت جلو حرکت می دهد. پمپ های خطی سایز کوچکی دارند و به راحتی در کنار سیستم لوله کشی قابل نصب هستند.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز