خبرگزاری کار ایران

در جزیره کیش از چه جاذبه‌هایی می‌توان بازدید کرد؟

asdasd
کد خبر : ۹۲۵۹۴۸

درباره تفریحات جزیره کیش بسیار گفته و شنیده‌ایم اما تنها این تفریحات لوکس نیستند که به کیش لقب مروارید خلیج فارس را داده‌اند. این جزیره زیبا و منحصر‌به‌فرد جدای از زیبایی‌های طبیعی، جاذبه‌های تاریخی بسیاری دارد که فرهنگ و اصالت جزیره را آشکار می‌کنند. از این رو در این مطلب می‌خواهیم با آژانس هواپیمایی ستاره ونک همسفر شده و با جاذبه‌های گردشگری جزیره کیش بیشتر آشنا شویم.

ایلنا؛ وقتی صحبت از یک سفر داخلی با تمامی امکانات به میان می‌آید تور لوکس کیش اولین گزینه‌ای است که می‌توان به آن فکر کرد. در این جزیره از هتل و رستوران گرفته تا تفریحات آبی را در بهترین سطح کیفیت می‌توان دید. اما جدای از امکانات لاکچری بازدید از جاذبه‌های تاریخی در تور کیش تصویری دیگر از این جزیره را برای ما آشکار می‌کند. پس اگر بلیط کیش خود را رزرو کرده و عازم سفر هستید این جاذبه‌های تاریخی ارزشمند را در برنامه‌هایتان قرار دهید.

شهر تاریخی حریره

شهری که زمانی محل زندگی اعیان نشینان کیش بوده و شاید آن را بتوان شاهدی محکم بر دوران تمدن و شکوفایی تجاری و اقتصادی جزیره دانست. به گفته تاریخ‌شناسان حریره بعد از از بین رفتن بندر سیراف توسط بازرگانانی که قبلا در این بندر زندگی می‌کردند و به دنبال مکانی برای سکنی بودند ساخته شده است. نام حریره نیز از نام ملکه آن‌ها گرفته شده است.

با ورود به این مکان تاریخی دیوارها و ستون‌های آجری به جامانده از این تمدن درخشان را خواهید دید. مکانی که زمانی در خانه‌های عیانی آن بروبیایی برپا بوده و مسجد جامع، قنات، حمام و ... را در دل خود داشته است. شما می‌توانید همه روزه از ساعت 10 صبح تا 10 شب از این تمدن از دست رفته بازدید کنید.

آدرس: جزیره کیش، بلوار میر مهنا، بلوار المپیک، میدان حریره، خیابان کرانه

شهر زیرزمینی کاریز

قنات‌ها در ایران قدمتی هزاران ساله دارند. قنات کاریز جزیره کیش با عمری 2500 ساله از قدیمی‌ترین قنات‌های ایران به شمار می‌رود که اوج هنر، خلاقیت و شکوفایی معماری در زمان خود را نشان می‌دهد. این قنات در 16 متری زمین حفر شده و سقف پوشیده شده از آهک‌های مرجانی، آن را در دنیا منحصربه‌فرد کرده است.

این شهر زیرزمینی جذاب مانند تونل طراحی شده و علاوه بر معماری خارق‌العاده که تصفیه خانه و چاه‌های آب را شامل می‌شود. موزه، بازارچه، عکاس خانه و چندین رستوران و کافه هم محیط آن را هیجان‌انگیزتر کرده‌اند.

گردشگران می‌توانند در تونل‌های کاریز قدم بزنند، فسیل‌های چندهزارساله را از نزدیک ببینند، از موزه خلیج فارس بازدید کنند، از هوای همیشه خنک آن لذت برده و در انتها نیز با یک وعده غذای اصیل جنوبی از خود پذیرایی کنند.

آدرس: جزیره کیش، میدان المپیک، مجموعه فرهنگی سیاحتی شهر زیرزمینی کاریز

در جزیره کیش از چه جاذبه‌هایی می‌توان بازدید کرد؟

مخزن آب دوقلو

ذخیره آب دغدغه همیشگی مردمان مرکز و جنوب کشور بوده است. از این رو در سراسر این خطه آب انبارهای بسیاری را می‌توان دید. مخزن آب دوقلو کیش که در گذشته محلی برای ذخیره آب بوده امروزه به یکی از جاذبه‌های گردشگری جزیره تبدیل شده است.

این مخزن دارای 5 بادگیر و دو گنبد است که در سال 1372 یک آب انبار با الهام از معماری سنتی یزد بر روی مخزن قدیمی آن ساخته شد. در قسمت بالای آب انبار روزنه‌هایی وجود دارد که حتی در فصل تابستان هم هوای داخل مخزن را خنک و معتدل نگه می‌دارد. وجود این تکنولوژی در ساخت آب انبارها آن‌ها را از نظر تاریخی و کاربردی بسیار ارزشمند کرده است. تا جایی که سالانه هزاران گردشگر از مخزن آب دقلو کیش بازدید می‌کنند.

آدرس: جزیره کیش، نزدیکی محوطه شهر تاریخی حریره و درخت سبز

کشتی یونانی

 کشتی یونانی بی شک معروف‌ترین جاذبه گردشگری در کیش است. کشتی که وقتی کشور خود را به مقصد آب‌های خلیج فارس ترک کرد. هرگز فکر نمی‌کرد میهمان همیشگی ایران شود. متاسفانه یا شاید هم خوشبختانه هیچکس موفق نشد این کشتی به گل نشسته را نجات دهد و همین غول بزرگ آهنی را در دریای کیش ماندگار کرد.

کشتی یونانی رفته رفته جای خود را در دل گردشگران باز کرد تا جایی که اطراف آن پر شد از تفریحات فراوانی مانند کافه، رستوران، آلاچیق و حتی شترسواری. روزانه گردشگران زیادی از این کشتی به گل نشسته دیدن کرده و هنگام غروب رویایی‌ترین عکس‌های خود را با منظره‌ای منحصربه‌فرد در کنار کشتی به ثبت می‌رسانند.

آدرس: جنوب غربی جزیره کیش، خیابان غروب کیش، میدان غروب، چارک ساحلی کشتی یونانی

درخت سبز

درختان انجیر سبز رنگ با قدمتی 600 ساله از جاذبه‌های جزیره کیش به شمار می‌روند که ارزش تاریخی و معنوی را در کنار هم دارند. درختان انجیر به اعتقاد بومیان کیش مقدس بوده و برای اهالی شگون داشته‌اند به همین دلیل سال‌های زیادی افراد آرزوها و دعاهای خود را با پارچه به این درختان آویزان می‌کردند. اما امروزه برای محافظت از این میراث ارزشمند طبیعی پارچه‌ها از درختان باز شده و دور آن‌ها حصار کشیده شده است. با این وجود همچنان جذابیت خود را حفظ کرده و گردشگران زیادی را به سوی خود می‌کشانند. در سفر به جزیره کیش بازدید از درختان سبز انجیر را در برنامه خود قرار دهید.

برای رزرو تورها و بلیط کیش با شماره 88880000—021 تماس گرفته یا به صورت حضوری به آژانس هواپیمایی ستاره ونک واقع در میدان ونک، نرسیده به چهارراه جهان کودک، پلاک 53 مراجعه کنید.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز