خبرگزاری کار ایران

تاثیر تکنولوژی بر ساختمان‌های امروزی

asdasd
کد خبر : ۹۲۵۲۹۸

در دوره‌های گذشته تکنولوژی به این صورت که امروز در جهان فراگیر شده است نبود به گونه‌ای که اکثر ساختمان‌ها تک واحدی بودند و خبری از تکنولوژی‌های امروزه در آن نبود.

تولید اولین آیفون ها در ایران در سال ۱۳۶۴ با نام گوشی صوتی آغاز و روانه بازار شد به مرور زمان با گسترش ساخت و سازها و توسعه ساخت مسکن خانه‌های آپارتمانی و چند طبقه جای خود را به ساختمان های تک واحدی داد. در ساختمان های امروزی وجود یک سری از تکنولوژی ها بسیار واجب شده که از این تکنولوژی ها می توان به نصب و تعمیرات آیفون های تصویری و آنتن های مرکزی ماهواره و … اشاره کرد.

آیفون های تصویری نقش بسیار مهمی را در برج های مسکونی ایفا میکند. از روزی که ساختمان ها رو به لابی های مجلل آوردند نقش آیفون تصویری در ساختمان ها عوض شد و نیاز به آیفون های تصویری با قابلیت کنترل دو درب و تماس لابی من با واحدها شد. در این میان شرکت های تولید کننده آیفون تصویری به رقابتی بزرگ پا گذاشتند که بتوانند در این رقابت پیروز گردند. نصب و تعمیرات آیفون های تصویری نیز روز به روز تخصصی تر و حرفه ای تر دنبال گردید . به صورتی که دوره های آموزش نصب و تعمیرات آیفون تصویری در ایران رواج پیدا کرد. گروه هایی در این زمینه موفق بودند که تعمیرات آیفون های تصویری را دنبال میکردند.

بر ند آیفون یکی از قدیمی ترین برندهای آیفون تصویری در جهان و ایران بود که بسیار مورد پسند مردم در دوره گذشته قرار گرفت. اما با گذشت زمان کشور کره جنوبی با تولید آیفون تصویری کوماکس در دهه‌های اخیر توانسته است بازار ایران را به انحصار خود در آورد.

ویژگی های نصب و تعمیرات آیفون تصویری برای ساختمان های نوین

برند کوماکس یکی از اولین و معروفترین تولیدکنندگان آیفون های تصویری در جهان می باشد، که توانسته در بیشتر کشورها مقبولیت لازم را کسب نماید. بسیاری از واحدهای مسکونی ، آموزشی ، شرکت ها و...می توانند با نصب آیفون تصویری کوماکس انتظاراتی که از نصب تخصصی آیفون تصویری دارند را برآورده کنند. در زیر می توان به یک نمونه از آیفون های تصویری که مادر تمامی آیفون ها محصوب می شود اشاره کرد.

مشخصات کلی آیفون تصویری کوماکس

  1. دارای گارانتی 2 ساله کوماکس کره
  2. قابلیت وصل شدن به پنل های تصویر اضافه و دوربین مداربسته
  3. برخوردار از دفترچه راهنما جهت نصب و استفاده اصولی و آسان
  4. آیفون های تصویری کوماکس توانایی پشتیبانی و ارتباط با داخل واحدها را دارا می باشد.
  5. توانایی و قابلیت نمایش دوربین مداربسته را دارا می باشد.
  6. توانایی و قابلیت نمایش دوربین مداربسته را دارا می باشد.
  7. دارای بسته بندی استاندارد و جایزه طراحی If

از مزیت های بسیار مهمی که برای تعمیر آیفون های تصویری کوماکس در ایران می توان در نظر گرفت ، وجود شرکت هایی است که به نصب و تعمیر آیفون تصویری کوماکس می پردازند. و به طبع آن شما می توانید برای تعمیرات آیفون تصویری Commax با مشکلات کمتری روبه رو شوید. به گونه‌ای که شرکت‌ها و گروه‌های مهندسی بسیاری در زمینه نصب و حتی تعمیرات آیفون های تصویری در حال فعالیت می باشند . در کنار آیفون های صوتی و تصویری که توانستند با پیشرفت زمان جای خود را در بین مردم باز کنند می‌توان به آنتن مرکزی ماهواره نیز اشاره کرد.

نصب و تعمیرات آنتن مرکزی

نقش آنتن مرکزی ماهواره در برج های امروزی

در گذشته از آنتن های هوایی به‌ منظور تماشای تلویزیون و دریافت تصویر استفاده می‌کردند که برای زمان خود دارای جذابیت ها و همچنین محدودیت هایی بود اما با گذشت زمان و توسعه تکنولوژی در کنار افزایش جمعیت و محدودیت مکان، مناطق مسکونی به حالت مجتمع درآمد که به طبع آن مشکل استفاده از آنتن های هوایی بیشتر شد به گونه‌ای که وجود تعداد زیادی آنتن هوایی بر پشت بام باعث بی‌نظمی و نمای زشت بخشیدن به خانه می شد و در کنار آن هزینه نصب و طراحی برای تمامی واحدها را در پی داشت که با وجود پرداخت هزینه‌های گزاف تصاویر مناسب و با کیفیتی دریافت نمی‌شد.

تاثیر تکنولوژی بر ساختمان‌های امروزی

تا اینکه استفاده از آنتن مرکزی ماهواره رواج پیدا کرد و مورد مقبولیت و پسند مردم قرار گرفت، آنتن ها و ماهواره های مرکزی قابلیت های بسیاری دارند که دارای از ویژگی‌های عمده و مزیت های نصب آنتن ماهواره مرکزی برای ساکنین مجتمع ها می توان به موارد زیر اشاره کرد.

مزایای استفاده از آنتن مرکزی ماهواره

  1. نظم و انضباط و انسجام بخشیدن به نمای ساختمان ها
  2. بالا رفتن کیفیت تصاویر دریافتی
  3. جلوگیری از ایجاد نویز در تصاویر
  4. نگهداری و تعمیر آسان
  5. دربردارنده شبکه های پخش اختصاصی فیلم
  6. انتقال تصویر دوربین مداربسته به داخل واحدها که این امر باعث افزایش امنیت در آپارتمان می شود.
  7. به علاوه تعمیرات آنتن ماهواره‌ مرکزی نسبت به آنتن های هوایی بسیار مهم و مقرون به صرفه می باشد. شرکت های بسیاری امروزه در زمینه نصب و تعمیرات آنتن مرکزی ماهواره فعالیت دارند.

انتقال تصویر به داخل واحدها نکته بسیار مهم در تکنولوژی ساختمان ها به شمار میرود به گونه ای که توسط همین انتقال تصویر به داخل واحد می توان برای راه اندازی شبکه اختصاصی پخش فیلم برای برج های بزرگ اشاره کرد. به عنوان نمونه ما یک دستگاه پخش فیلم از روی هارد را انتخاب نموده و به دستگاه مدولاتور متصل می نماییم ، حال با اتصال همین سیستم به آنتن مرکزی ماهواره می توان تصویر را به تمامی واحدها توسط اضافه شدن یک شبکه تلویزیونی ، انتقال داد. از دیگر نمونه ها ، انتقال تصاویر دوربین مدار بسته به داخل واحدها می باشد. که در این نمونه نیز تمامی واحدها به تعدادی از دوربینها توسط تلویزیون دسترسی دارند که میتوانند از آن به عنوان :

  • چک نمودن خودرو شخصی در پارکینگ
  • چک نمودن کودک در حال بازی در حیاط
  • چک نمودن درب ورودی
  • و...

اشاره نمود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز