خبرگزاری کار ایران

پوکه معدنی چیست؟

asdasd
کد خبر : ۹۲۳۷۴۵

در تعریف پوکه معدنی چیست می توان گفت که پوکه معدنی به دانه های سنگی سبکی گفته می شوند که اگر آن ها را در کنار سنگ های معمولی قرار دهیم می بینیم که مقداری متفاوت و عجیب و غریب هستند.

شاید برای شما سوال باشد که منشا به وجود آمدن پوکه معدنی چیست؟ باید گفت که از فعالیت های کوه های آتشفشانی پوکه معدنی که به آن پومیس نیز گفته می شود به وجود می آید. البته فعالیت های آتشفشانی علاوه بر تولید پوکه معدنی منشا تولید اسکوریا و دیاتومیت های رسوبی نیز می باشد. 

سوال دیگری که مطرح می شود این است که نحوه ایجاد پوکه معدنی چگونه است باید گفت که این سنگ های معدنی زمانی به وجود می آیند که از درون کف گدازه های شیشه ای گاز در حال خارج شدن باشد و بخواهد به سرعت سرد شود. پوکه های معدنی بسیار سبک هستند و همین مزیت سبب شده است که در ساختمان سازی کاربردهای زیادی داشته باشد.

در ساختمان سازی مزیت استفاده از پوکه معدنی چیست؟ باید گفت که نسبت به مصالحی چون شن و ماسه ، وزن کم پوکه معدنی و همچنین درجه سختی بالا و تخلخل بالای آن باعث می شود که کاربرد ویژه ای داشته باشد. پوکه معدنی به رنگ سفید  وگاهی هم به رنگ های خاکستری مایل به زرد و سفید دیده می شود. دانه بندی های پوکه معدنی از دانه های بسیار ریز و ذرات غباری تا قطعاتی با قطر بیش از 100 میلی متر تشکیل شده است. مصارف مورد نیاز پوکه معدنی با توجه به قطر دانه های آن می تواند متفاوت باشد.

پوکه معدنی چیست؟

پوکه معدنی چیست؟

در طول تاریخ موارد کاربرد پوکه معدنی چیست؟

در این قسمت می خواهیم به این موضوع بپردازیم که در طول تاریخ کاربرد پوکه معدنی چیست؟ این سنگ دانه های فرآوری شده که دارای وزن کم  هستند می توانند کاربردهای متعددی در بخش های مختلف صنعتی و ساختمان سازی داشته باشند.

برای نمونه می توان در جواب کاربرد پوکه معدنی چیست به مهم ترین کاربرد آن یعنی به عنوان پرکننده فضاهای خالی و عایق کاری صوتی و حرارتی و به منظور کاهش حجم سازه در زیر ساخت های مختلف استفاده نمود. در فرآورده های سبک مانند ملات ، اندود ها ، بتن های سبک  ، خاک کشاورزی و فرآورده های قیری نیز کاربرد گسترده ای برای پوکه های معدنی می توان شاهد بود.

در گذر تاریخ موارد کاربرد پوکه معدنی چیست؟ باید گفت که از زمان های بسیار دور این سنگ های معدنی سبک وزن مورد استفاده قرار می گرفتند برای مثال در سال 273 قبل از میلاد در روم باستان می توان به موارد کاربرد پوکه معدنی در بندر سازی اشاره کرد.شواهد نشان می دهند که این پوکه های معدنی  از 40 کیلومتری به بندر در غرب ایتالیا حمل می شدند . همچنین در ساخت  ورزشگاه کلوزیوم و معبد پانتئون رم نیز از نوعی سبک دانه استفاده شده است. در ساخت کلیسای صوفیای استانبول در قرن ششم نیز از پوکه معدنی استفاده شده است.

در طول تاریخ موارد کاربرد پوکه معدنی چیست؟

پوکه معدنی چیست؟

امروزه موارد کاربرد پوکه معدنی چیست؟

کاربردهای امروزه پوکه معدنی باید گفت که امروزه کاربردهای متعددی را می توان برای پوکه معدنی متصور شد که در ادامه به برخی از مهم ترین کاربردهای امروزی پوکه معدنی قروه اشاره می کنیم.

-   در بحث ساختمان سازی برای شیب بندی بام ها و کف سازی ساختمان ها از ذرات بسیار ریز پوکه معدنی استفاده می شود.

-   در مکان های صدادار و موتور خانه ها از دانه های 2 تا 40 میلیمتری پوکه معدنی می توان به عنوان عایق صوتی استفاده کرد.

-   در سردخانه ها ، پوشش لوله های حرارتی و گرمخانه ها به عنوان عایق حرارتی می توان از دانه های 2 تا 40 میلی متری پوکه های معدنی استفاده نمود.

-   در بخش کشاورزی کاربرد پوکه معدنی چیست؟  در بخش کشاورزی و در مناطقی که میزان آب کم است از پوکه های معدنی و ریز دانه های 30 میلی متری استفاده می شود. زیرا خاصیت نگهداری و جذب آب در پوکه های معدنی بسیار بالا است.

-       در سدسازی ، پل ها و اسکله ها از پوکه های معدنی پودر مانند استفاده گسترده ای می شود.

امروزه موارد کاربرد پوکه معدنی چیست؟

ویژگی ها و خصوصیات برجسته پوکه معدنی چیست؟

ویژگی های پوکه معدنی در جواب باید بگوییم که مهم ترین ویژگی  و خصوصیت پوکه معدنی این است که  قیمت پوکه معدنی وزن بسیار کم و سبکی دارد. همچنین همواره به صورت رنگ پریده بوده و می تواند به رنگ های خاکستری ،سفید ، آبی و کرم و قهوه ای و سبز وجود دارد.وزیکول ها و منافذی که در پوکه معدنی وجود دارند به دو صورت کروی و لوله ای می باشند.  وزن آن ها تقریبا 500 الی 750 کیلوگرم در هر متر مکعب می باشند و به قدری سبک وزن هستند که می توانند بر روی آب شناور بمانند. پوکه معدنی عایق صوتی مناسبی است و  همچنین در برابر آتش سوزی مقاومت بسیار بالایی از خود نشان می دهد؛ و می توانند تا دمای 760 درجه سانتی گراد را تحمل کنند و تغییری در حجم آن ها ایجاد نشود.

 شاید برای شما سوال باشد که نقطه ذوب پوکه معدنی چیست ؟ در جواب باید بگوییم که نقطه ذوب پوکه معدنی 1342 درجه سانتی گراد بوده و دارای درجه سختی و تخلخل 750 به بالا می باشد. 

از دیگر ویژگی های پوکه معدنی این است که اگر در بتن مورد استفاده قرار گیرد باعث مقاومت و استحکام بالای بتن خواهد شد.

به کاربردن پوکه معدنی در مکان های مرطوب باعث می شود که آن مکان ضد موریانه و حشرات شود. همچنین از دیگر ویژگی پوکه معدنی مقاومت بالای آن در برابر انبساط و انقباض می باشد. و در کشاورزی می توان از قابلیت نگهداری و انتقال بالای آب آن استفاده نمود.

پوکه معدنی در سراسر جهان و در هر منطقه ای که فعالیت های آتشفشانی وجود دارد یافت می شود. برای مثال در کشور ترکیه ، ایتالیا ، یونان ، ایران ، سوریه ، روسیه ، شیلی و آمریکا به مقدار فراوانی می توان پوکه معدنی استخراج نمود.اگر بخواهیم بررسی کنیم که از نظر قیمت  مزایای  پوکه معدنی چیست باید بگوییم که از نظر قیمت نیز پوکه معدنی نسبت به لیکا و سایز سبکدانه ها بسیار به صرفه تر می باشد. و مقاومت بسیار بالایی در ترکیب آب و سیمان دارد.

شماره تماس :09189070502

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز