خبرگزاری کار ایران

پرمخاطب‌ترین سایت آموزش و آزمون آنلاین در ایران

asdasd
کد خبر : ۹۲۳۷۰۷

مُنتا (Modern Online Teaching Assistant) با در بر داشتن چندصد هزار سؤال تستی و تشریحی در تمامی دروس، تمامی پایه‌ها (از ابتدایی تا کنکور) و رشته‌های ریاضی، تجربی و انسانی، غنی‌‌ترین و به‌روزترین مرجع بانک سوال آنلاین در کشور است. همچنین این سامانه (طبق آخرین آمار تا خرداد ۹۹)، با در اختیار داشتن بیش از 4 هزار مدرسه، 40 هزار معلم و مشاور و 400 هزار دانش‌آموز از سرتاسر کشور، جامع‌ترین شبکه‌ی آموزشی-اجتماعی را در مقاطع تحصیلی مختلف در اختیار دارد.

آزمون آنلاین چیست؟

آموزش و ارزیابی آنلاین از پرکاربردترین و پرمخاطب‌ترین مفاهیم در صنعت آموزش الکترونیکی است. وجود سامانه‌هایی تحت‌عنوان آزمون‌ساز آنلاین و کلاس آنلاین می‌تواند در پیشرفت صنعت آموزش ایران نقشی غیرقابل انکار داشته باشد، به ویژه آنکه در کشور ما، آمادگی برای کنکور به‌خودی‌خود، بازار آموزشی رقابتی‌ای دارد که نیازمند بهینه‌سازی و ارتقای جدی کمی و کیفی است.

همان‌طور که می‌دانید، آزمون آنلاین یا آزمون اینترنتی، امتحانی است که به صورت آنلاین برای ارزیابی دانش شرکت‌کنندگان در یک موضوع خاص برگزار می‌شود. پیش از این، افراد برای حضور در یک آزمون مجبور بودند در زمانی خاص در یک مکان مشخص حضور یابند.

اما اکنون با سامانه‌ها‌ی آزمون آنلاین نظیر مُنتا، دانش‌آموزان می‌توانند صرف‌نظر از مکانی که در آن زندگی می‌کنند، در زمانی که خودشان می‌خواهند و با هر دستگاهی (کامپیوتر، گوشی‌های هوشمند، لپتاپ یا تبلت)، به سوالات امتحان پاسخ دهند: تنها کافیست به اینترنت دسترسی داشته باشند!

چگونه می‌توان احتمال تقلب در آزمون‌های آنلاین را به حداقل رساند؟

تجربه‌ی برگزاری میلیون‌ها آزمون در سامانه‌ی آموزشی منتا اطلاعات جالب و قابل توجهی را در این باره فراهم کرده است: به‌طور کلی در منتا، پراکندگی نمرات در آزمون‌های آنلاین تفاوت چندانی با آزمون‌های چاپی(حضوری) ندارد و خود این امر بیانگر اعتبار و صحت نسبی قابلیت ارزیابی آزمون‌های آنلاین است.

به‌ویژه آنکه در این سامانه، سوابق آموزشی هر دانش‌آموز و روند عملکرد او به‌طور دقیق قابل مشاهده است و می‌توان از میزان یادگیری هر دانش‌آموز در هر درس یا موضوع درسی در بازه‌های زمانی مختلف اطمینان حاصل کرد. منتا همچنین امکان ساخت چینش‌های مختلف از یک آزمون را در اختیار آزمون‌گیرنده قرار می‌دهد و بدین‌ترتیب، مدارس، معلمان یا مشاوران می‌توانند تنها با چند کلیک، دفترچه‌های مختلفی از یک آزمون بسازند و تاحد زیادی از بروز تقلب در آزمون جلوگیری کنند.

سامانه‌ی آزمون آنلاین مُنتا چه مزیت‌هایی دارد؟

در سایت منتا هر مدرسه، معلم یا مشاور می‌تواند با صرفه‌جویی چشمگیر در هزینه‌ها، تنها در چند دقیقه باکیفیت‌ترین آزمون‌ها را با انواع سوالات تستی و تشریحی برای دانش‌آموزان برگزار کند. این آزمون‌ها می‌توانند چاپی یا آنلاین، خصوصی یا همگانی برگزار شوند و افراد درلحظه، به کارنامه و گزارش عملکرد دانش‌آموزانشان دسترسی داشته باشند. همچنین، دانش‌آموزان به‌صورت مستقل می‌توانند با ورود به سایت منتا و تهیه‌ی کتاب مورد نظر خود، از بانک سوال آن درس، خودآزمایی یا تمرین حل کنند، درسنامه بخوانند و با استفاده از بسته‌های آموزشی، مراحل آموزش، تثبیت و تسلط را در هر مبحث پشت سر بگذارند.

امکان برگزاری آزمون‌های ورودی مدارس از طریق سایت مُنتا

در شرایط همه‌گیری ویروس کرونا چه امکانی بهتر از اینکه دانش‌آموزان بدون نیاز به حضور در یک محل خاص، بتوانند در یک جامعه‌ی آماری گسترده با یکدیگر به رقابت بپردازند؟

گذشته از انواع آزمون‌های آنلاین، مدارس می‌توانند آزمون ورودی خود را بدون درنظر گرفتن هیچ محدودیتی از طریق سایت منتا برگزار کنند. برای مثال، در اردیبهشت ۹۹، مجموعه مدارس علامه طباطبایی، آزمون ورودی سال تحصیلی جدید خود را در دو مرحله از طریق سامانه‌ی منتا برگزار کردند؛ در مرحله‌‌ی نخست، چند هزار نفر از سرتاسر کشور به طور آنلاین در این آزمون حاضر شدند و در مرحله‌ی دوم، حدود ۴۰۰ دانش‌آموز از بین شرکت‌کنندگان اولیه انتخاب شد تا این بار به شکل حضوری به سوالات چاپ‌شده‌ی آزمون پاسخ دهند. این آزمون با موفقیت تمام برگزار شد و رتبه، تراز، کارنامه و گزارش عملکرد این دانش‌آموزان تنها چند دقیقه پس از آزمون در اختیار مدارس قرار گرفت.

شبکه‌ی آموزشی-اجتماعی مُنتا

با توجه به تعطیلی مدارس و عدم امکان حضور دانش‌آموزان در کلاس‌ها، جدیدترین امکان سایت منتا برای تمامی افراد، به‌ اشتراک گذاری انواع محتوای آموزشی و امکان شکل‌دهی یک شبکه‌ی آموزشی-اجتماعی نامحدود ویژه‌ی تمامی مدارس، معلمان، مشاوران و دانش‌آموزان کشور است. افراد می توانند به شکل نامحدود انواع محتواهای آموزشی را با یکدیگر به اشتراک بگذارند و در هر زمینه، رفع اشکال یا تبادل نظر کنند. هر فرد در سایت منتا صفحه‌ی پروفایل مخصوص خود را دارد، می‌تواند انواع اطلاعات شخصی یا سابقه‌ی آموزشی خود را در معرض دید عموم قرار دهد و آخرین رویدادها و فعالیت‌های آموزشی را دنبال کند. 

سایر امکانات و خدمات منتا

دسترسی به سایت منتا هم ازطریق وب و هم از طریق اپلیکیشن (Android + iOS) امکان‌پذیر است. مهم‌ترین خدمات و امکانات منتا بدین شرح است:

خدمات سامانه منتا ویژه مدارس، معلمان و مشاوران

  • امکان ساخت و برگزاری انواع آزمون‌ها با استفاده از بانک سوالات
  • تصحیح خودکار آزمون‌‌های آنلاین و چاپی
  • چاپ آزمون‌ها با سربرگ و لوگوی اختصاصی مدرسه
  • امکان مشاهده‌ی کارنامه و گزارش‌گیری
  • امکان کسب درآمد از طریق تولید و ترویج انواع محتوای آموزشی
  • امکان معرفی و جستجوی مدارس، معلمان، مشاوران و دانش‌آموزان برتر

خدمات سامانه آزمون آنلاین منتا ویژه دانش‌آموزان

  • امکان شرکت در انواع آزمون‌ها در سطح مدرسه یا کشور
  • حل تمرین و خودآزمایی
  • مشاهده‌ی کارنامه و گزارش روند پیشرفت در هر درس
  • استفاده‌ از بسته‌های آموزشی شامل درسنامه، تمرین و آزمون‌های سطح‌بندی‌شده
  • امکان ساخت شبیه‌ساز کنکور
  • امکان معرفی و جستجوی مدارس، معلمان، مشاوران و دانش‌آموزان برتر
انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز