خبرگزاری کار ایران

صندلی غذای کودک را با چه ویژگی و از کجا بخریم؟

asdasd
کد خبر : ۹۲۳۶۱۴

هنگامی که منتظر تولد نوزادتان هستید، نیاز است تا یک سری وسایل را به عنوان سیسمونی نوزاد تهیه کنید. کلمه سیسمونی از زبان سانسکریت گرفته شده و به معنای تهیه وسایل مورد نیاز، البسه خانگی و لوازم مورد نیاز حمام برای نوزاد است که از طرف خانواده مادری تهیه می شد. اما امروزه لیست وسایلی که به هنگام خرید سیسمونی در نظر گرفته می شود، کمی با گذشته تفاوت دارد و بر تعداد و تنوع این لوازم افزوده شده است. این وسایل شامل سرویس خواب، البسه، لوازم حمام، کالسکه، کریر، صندلی غذای کودک ، صندلی ماشین کودک ، اسباب بازی و .. می شود که البته با توجه به نیاز و بودجه ای که دارید، می توانید نسبت به خرید آن ها اقدام نمایید.

یکی از وسایلی که بسیاری از خانواده ها برای فرزند نوپای خود که تازه به غذاخوردن هم افتاده است، خریداری می کنند، صندلی غذای کودک است. ما در این مطلب قصد داریم شما را با انواع صندلی غذای کودک ، کاربرد آن ها و نکاتی که می تواند هنگام خرید این محصول به شما کمک نماید، آشنا کنیم. سپس یکی از مراکز فروش این محصولات را به شما معرفی خواهیم کرد تا با خیالی آسوده و با دریافت بهترین خدمات بتوانید وسایل مورد نیاز خود بخصوص صندلی غذای کودک را خریداری نمایید. پس تا انتهای این مطلب همراه ما باشید.

صندلی غذای کودک چه کاربردی دارد؟

صندلی غذای کودک را با چه ویژگی و از کجا بخریم؟

 

پیشتر اشاره کردیم یکی از وسایلی که می توانید در لیست خرید سیسمونی نوزاد بگنجانید صندلی غذای کودک است. اما می توانید خرید این وسیله را به زمانی که کودکتان به اصطلاح به غذا خوردن می افتد و با شما همسفره می شود نیز موکول نمایید. هنگامی که دوره 6 ماهگی کودک به اتمام می رسد از این زمان به بعد فرزند شما می تواند از غذاهای نرم و همچنین غذاهایی که شما برای خودتان تهیه می کنید میل نماید. خوراندن غذا به کودک هنگامی که در آغوش شماست کمی سخت است و با نوشیدن شیر متفاوت خواهد بود. اگر برای غذا خوردن او را روی صندلی میز ناهارخوری هم بنشانید ممکن است زیر پا را با ریختن مواد غذایی آلوده نماید و یا روی سطح میز را با دسترسی ای که پیدا می کند، به هم بریزد و برای خودش ایجاد خطر نماید. با قرار دادن کودک داخل صندلی غذا، هم دسترسی شما به او برای غذا دادن آسان تر خواهد شد و هم امنیت او تامین می شود. ضمن این که شما می توانید از غذا خوردن در کنار فرزندتان لذت ببرید.

انواع مختلف صندلی غذای کودک

امروزه در بازار صندلی کودک نیز مانند کالسکه و گهواره در مدل ها و برندهای مختلف موجود است. ما در ادامه به معرفی چند نمونه از آن خواهیم پرداخت.

  • صندلی های ساده و تک کاره

این مدل از صندلی غذای کودک عموما طراحی ساده ای دارد و جنس‌ چوبی، پلاستیکی و یا فلزی آن در بازار موجود است. این نوع از صندلی ها آماده سازی، استفاده پیچیده و آپشن زیادی ندارند. به عنوان مثال تا نمی شوند و می توانید آن ها را به همین شکلی که هستند در کنار اتاق و یا میز غذاخوری قرار دهید. قابل استفاده در سفر نیستند و از قیمت نسبتا مناسبی برخوردارند.

صندلی غذای کودک را با چه ویژگی و از کجا بخریم؟

  • صندلی غذای چندکاره

این محصول یکی دیگر از انواع صندلی غذای کودک به شمار می آید که از قابلیت های بیشتری برخوردار است. خرید این محصول آینده نگری شما را نشان می دهد. صندلی های چندکاره این قابلیت را دارند تا با رشد کودک موارد استفاده شان نیز تغییر یابد. این صندلی در بازار با عنوان های سه در یک و یا چهار در یک شناخته می شوند و می توانید آن را تا 3 سالگی فرزندتان مورد استفاده قرار دهید و از خرید میز و صندلی های دیگر بی نیاز گردید. شما با خرید این صندلی غذای کودک در واقع بوستر و میز و صندلی کودک خردسال را به خانه می برید. این محصول از قطعاتی مانند پایه، محل نشستن کودک و سینی برای قرارگیری ظرف غذا تشکیل شده است. همچنین کمربند ایمنی که به همراه این نوع صندلی ارائه شده به شما کمک می کند تا بخش نشیمنگاه را روی صندلی غذاخوری بزرگسالان نصب کنید. به این ترتیب کودک شما تا سنین بعد از سه سال و یا با رشد بدنی بیشتر هم می تواند در کنار شما غذای خود را میل نماید. سینی جلوی صندلی را نیز می توانید بردارید تا به این شکل اجازه دسترسی بیشتری را به هنگام صرف غذا به کودک بدهید. این صندلی جای زیادی را اشغال می کند، اما با توجه به کارکردی که دارد اغلب مورد توجه خانواده ها قرار می گیرد. بنابراین اگر این صندلی غذای کودک را در سیسمونی نوزادتان بگنجانید بی شک ضرر نخواهید کرد چون در واقع با یک تیر چند نشان زده اید.

صندلی غذای کودک را با چه ویژگی و از کجا بخریم؟

  • بوستر یا صندلی حمایتی

اگر شما خانه کوچکی دارید و جایی برای نگهداری صندلی غذای بزرگ ندارید، می توانید از بوستر استفاده کنید. بوستر نوعی از صندلی غذای کودک است که در بازار به صندلی غذاخوری حمایتی معروف شده است. با استفاده از بوستر شما می توانید هر یک از صندلی های خانه خود را به یک صندلی غذاخوری تبدیل نمایید. با استفاده از کمربند محکمی که به همراه محصول ارائه شده این کار به آسانی صورت می گیرد و خاطرتان از امنیت کودکتان آسوده خواهد بود. این محصول قابل استفاده در سفر می باشد.

صندلی غذای کودک را با چه ویژگی و از کجا بخریم؟

  • صندلی غذای قابل تنظیم

از دیگر صندلی هایی که در بازار موجود است می توان به صندلی غذای کودک قابل تنظیم اشاره کرد. این صندلی ویژگی های خوبی دارد. شما می توانید ارتفاع صندلی را تا چند مرحله نسبت به میز غذاخوری تغییر داده و محل قرارگیری پای کودک و همچنین تکیه گاه او را نسبت به سن و وزن او تا چند حالت تنظیم کنید تا او در شرایط خوب و بدون کمترین فشار غذایش را میل نماید. این نوع صندلی ها برای استفاده از نوزادی تا 5 سالگی کاربرد خواهند داشت. همچنین ابعاد آن ها به گونه ای است که کودک می تواند برای غذا خوردن، تماشای تلویزیون و یا خواب کوتاه مدت از آن استفاده کند. تجهیزات مدرن و امکانات این نوع از صندلی ها آن را به محصولی کاربردی تبدیل کرده و موجب شده نسبت به سایر صندلی ها قیمت بالاتری داشته باشد.

صندلی غذای کودک را با چه ویژگی و از کجا بخریم؟

در ادامه نیز شما را با دو نوع دیگر از صندلی غذای کودک آشنا خواهیم کرد.

  • صندلی فلزی

طراحی این مدل از صندلی ها به گونه ای است که می توانید با استفاده از دو دستگیره آن را به میز ناهارخوری متصل کنید. نشیمنگاه این صندلی روی پایه ای استوار نشده و کودک به حالت معلق قرار دارد. میزان تحمل وزن این محصول در حدود 16 کیلوگرم می باشد. از این صندلی می توانید در سفر، منزل اقوام و رستوران، به شرط آسیب نرساندن به سطح میز، استفاده کنید.

  • صندلی پارچه ای

اگر به دنبال یک محصول با صرفه تر هستید، صندلی غذای کودک پارچه‌ای را خریداری کنید. این صندلی وزنی ندارد و شست و شوی آن آسان است. این پارچه ها به گونه ای طراحی شده اند که می توان آن را تا کرده و داخل کیف قرار داد؛ بنابراین آیتم مناسبی برای سفر به شمار می آید. این محصول به پشتی صندلی غذاخوری متصل شده و کودک درون آن قرار می گیرد. طبیعی است که بدون برخورداری از سینی، کفی صندلی با غذا خوردن کودک کثیف شود. پس بهتر است آن را به صندلی های چوبی یا فلزی متصل کنید که تمیز کردن آن برایتان سخت نباشد. این محصول از افتادن کودک شما جلوگیری می کند اما در سطح ارتفاع قرارگیری او نقشی نخواهد داشت.

صندلی غذای کودک را با چه ویژگی و از کجا بخریم؟

نکات مهم در مورد خرید صندلی غذای کودک

  • برای خرید این محصول ابتدا به کاربردی که از آن انتظار دارید و جایی که قرار است از صندلی استفاده کنید، توجه نمایید.
  • اگر نصب برخی از وسایل به لحاظ فنی برای شما سخت است پیشنهاد می کنیم محصولات ساده تر را که راه اندازیشان آسان تر است خریداری کنید.
  • صندلی غذای کودک باید مجهز به کمربند ایمنی باشد. این کمربندها به دو صورت 3 نقطه ای و 5 نقطه ای طراحی شده اند. در حالت سه نقطه ای دو بند دور کمر بسته شده و یک بند نیز از میان پاها رد می شود. در مدل پنج نقطه ای امنیت قسمت بالا و پایین بدن کودک به خوبی حفظ خواهد شد.
  • سگک ها نقش عمده ای در ایمنی کودک دارند پس دقت کنید تا بخوبی باز و بسته شوند و تسمه ها نیز قابلیت تنظیم داشته باشند تا متناسب با جثه کودکتان بتوانید آن ها را کوتاه و بلند نمایید. این آیتم های ذکر شده را هنگام خرید صندلی ماشین کودک نیز به یاد داشته باشید.
  • بهتر است به هنگام خرید صندلی غذای کودک دقت کنید تا از جنسی تهیه شده باشد که تمیز کردن و یا شست و شوی آن راحت انجام شود. صندلی های دارای تشک، تمیزی و شست و شوی شان سخت تر است.
  • سینی صندلی غذای کودک آیتم مهمی است. زیرا می توانید غذا و لیوان نوشیدنی کودک را روی آن قرار دهید و پس از صرف غذا نیز به آسانی آن را باز کرده و داخل ماشین ظرفشویی شست و شو نمایید.
  • هنگام خرید زیر سینی و اطراف صندلی را که دست کودک به آن قسمت ها می رسد بررسی کنید تا دارای زوایای تیز و برنده نباشد و خطری کودک را تهدید نکند.
  • برای برخی صندلی ها پایه ای جهت قرارگیری پای کودک تعبیه شده است. این پایه به کودک کمک می کند تا راحت تر در جای خود قرار گرفته و برای حفظ تعادل خود دچار مشکل نشود.
  • پایه بعضی از این صندلی ها چرخ دارند که بالطبع جابجایی آن ها را آسان تر کرده، اما هنگامی که کودک را درون آن ها قرار می دهید حتما قفل پایه ها را فعال نمایید تا از افتادن کودک و سقوط صندلی جلوگیری شود.

به دلیل آن که امروزه وسایل مربوط به سیسمونی نوزاد از تنوع بی شماری در نوع برند و مدل برخوردار است، بهتر است شما فروشگاهی را برای خرید انتخاب کنید که بتواند تمامی این محصولات را در کنار هم و یکجا در اختیار شما قرار دهد. به این ترتیب شما می توانید وسایل مورد نیاز کودک خود را با مقایسه ای آسان انتخاب کرده و خریداری نمایید. شرکت کارن ماما یکی از فروشگاه های آنلاین در این حوزه به شمار می آید که انواع وسایل مورد نیاز برای خرید سیسمونی نوزاد را در سطحی متنوع و خاص در اختیار شما قرار داده است. فروشگاه اینترنتی کارن ماما با بیش از 10 سال تجربه کاری، توسط افراد خبره و متخصص در این حوزه راه اندازی شده و انواع آیتم های مربوط به سیسمونی نوزاد از قبیل لباس، کالسکه، ست حمام، ساک، صندلی ماشین کودک، اسباب بازی، تاب و صندلی غذای کودک را از بهترین برندها جمع آوری و به مشتری عرضه کرده است. شما می توانید پس از انتخاب محصول مورد نظر، سفارشتان را ثبت نمایید تا در زمان مقرر به آدرس شما ارسال گردد.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز