خبرگزاری کار ایران

قانون جذب چه می‌گوید؟

asdasd
کد خبر : ۹۲۳۵۹۳

قانون جذب این نظریه را مطرح می‌کند که افرادی که مانند هم هستند، یکدیگر را جذب می‌کنند. به زبان ساده قانون جذب می‌گوید که شما همان چیزی را که هستید، جذب می‌کنید

قانون جذب (Law of Attraction) اصلی است که می‌توانید آن را در تمام حوزه‌های زندگی‌تان، از جمله روابط عاشقانه پیاده کنید. قانون جذب این نظریه را مطرح می‌کند که افرادی که مانند هم هستند، یکدیگر را جذب می‌کنند. به زبان ساده قانون جذب می‌گوید که شما همان چیزی را که هستید، جذب می‌کنید. همچنین براساس قانون جذب می‌توانید نتایج افکار، تمرکز و انرژی‌تان را خلق کنید و واقعیت ببخشید. البته نسبت به قانون جذب انتقادهایی وارد هست و حتی عده ای این سوال را مطرح کرده اند که آیا قانون جذب واقعیت دارد؟

بهرهگیری از قانون جذب: عشق و موفق شدن در روابط

قبل از آن که یاد بگیرید که چگونه عشقتان را نشان بدهید، باید یاد بگیرید که چطور از قانون جذب در روابطتان استفاده کنید. به این منظور راهنمای گام به گامی را برایتان آماده کرده‌ایم تا خودتان را برای یک رابطه پایدار و غبطه‌برانگیز آماده کنید، احساسات و هیجاناتتان را صادقانه و با صراحت بیان کنید و تجربیات تلخ روابط گذشته را که مانع از موفق شدن در زندگی و ابراز عشق می‌شود، به گذشته بسپارید.

دلایل متعددی وجود دارد که چرا در حال حاضر عشقی در قلبتان احساس نمی‌کنید و موفق به برقراری رابطه دلخواهتان نشده‌اید. باورهای منفی ناخودآگاه غالباً بزرگترین مانع بر سر راه احساس شادی و خوشبختی در زندگی است. با خودتان صادق باشید و ببینید که آیا واقعاً حاضرید با تمام وجودتان به دیگری اعتماد کنید و او را به قلبتان راه بدهید؟ آیا باور دارید که شایستگی دریافت عشق و قرار گرفتن در رابطه‌ای عالی را دارید؟ آیا سعی می‌کنید از خود در برابر آسیب مجدد محافظت کنید؟   

گام بزرگ و مهمی که در راه ایجاد یک رابطه جدید و سالم باید بردارید، این است که درباره باورهایتان با خود صادق باشید و سعی کنید احساسات خودتان را بشناسید. مدیتیشن و نوشتن خاطرات تکنیک‌های فوق‌العاده‌ای برای آشنایی با باورها و موانعی هستند که اجازه خوشبخت شدن را به شما نمی‌دهند. بهترین نقطه شروع می‌تواند این باشد که موقعیت فعلی خود را تعیین کنید و به رسمیت بشناسید.

قوانین جذب: عشق و پایهریزی بنیادی

راهنمای زیر را مرحله به مرحله در زندگی‌تان پیاده کنید تا به کمک قانون جذب بتوانید به عشق و رابطه‌ای فوق‌العاده در زندگی برسید. این توصیه‌ها علاوه بر این که با قانون جذب هماهنگی دارد، تکنیک‌های روانشناختی موثری نیز به شمار می‌آید که کمکتان می‌کند تا به بهترین نسخه از خودتان تبدیل شوید و زندگی رضایتبخش و سعادت‌آمیزی را که استحقاقش را دارید، تجربه کنید. به هر حال قانون جذب به تنهایی کافی نیست.

تعیین اهداف

با صراحت به خودتان اعلام کنید که برای شروع یک رابطه جدید آماده‌اید. هدفتان را به وضوح بیان کنید ـ نوشتن بیانیه هدف راه موثری است. عبارتی را پیدا کنید که متناسب با نیت و هدف فردی‌تان باشد، بیانیه‌ای مانند "من برای تجربه عشق در زندگی آماده‌ام و قلبم را برای آشنایی با نیمه گمشده‌ام باز کرده‌ام." نوشتن بیانیه راه ساده‌ای برای روشن کردن هدفتان است. می‌توانید این بیانیه را مدام با خودتان تکرار کنید تا ملکه ذهن خودآگاه و ناخودآگاهتان شود.

همسر ایدهآلتان را مجسم کنید

برای رسیدن به عشق و یافتن همسر رویایی‌تان باید به وضوح مشخص کنید که دوست دارید همسر ایده‌آلتان چه شکلی باشد. خصوصیاتی را که برایتان مهم هستند، یک به یک مشخص کنید تا بتوانید همسر دلخواهتان را مجسم کنید. مهم‌ترین ویژگی‌ها و ارزش‌هایی را که می‌خواهید همسرتان داشته باشد، روی کاغذ بنویسید. در رابطه به دنبال چه اهدافی هستید و برای توصیف همسر ایده‌آلتان از چه صفاتی استفاده می‌کنید؟

با استفاده از این توصیفات واضح تصویر دقیقی از همسر رویاهایتان تهیه کنید. در عین حال قلبتان را به روی جادوی عشق و احتمالات دور از ذهن باز نگه دارید و از یاد نبرید که هیچ کس کامل نیست.

به همان فردی که میخواهید جذبش کنید، تبدیل شوید

افراد شبیه به هم یکدیگر را جذب می‌کنند یا به قول قدیمی‌ها "کبوتر با کبوتر، باز با باز". آن انرژی‌ای را که می‌خواهید جذب کنید، به جهان هدیه کنید. وقتی ویژگی‌های همسر دلخواه‌تان را تعیین می‌کنید، ببینید که چطور می‌توانید این محاسن را در خودتان پرورش بدهید. اگر مهربانی برایتان مهم است، تمرکزتان را روی این بگذارید که از این پس با خودتان مهربان‌تر باشید؛ اگر ماجراجویی برایتان جذاب است، از خانه بیرون بزنید و خودتان ماجراجویی را تجربه کنید. به این ترتیب هم انرژی‌های مشابه را جذب می‌کنید و هم در محیط‌ مناسبی برای ملاقات با نیمه گمشده‌تان قرار می‌گیرید.

وقتی خودتان را در محیطی قرار بدهید که امکان آشنا شدن با فردی با علائق و اولویت‌های مشابه را داشته باشید، می‌توانید رشد کنید و فرصت‌های بیشتری را برای آشنا شدن با عشق زندگی‌تان برای خود فراهم کنید.

موانع بر سر راه خوشبختی را شناسایی کنید و آنها را به چالش بکشید

بزرگترین محدودیت غالباً اعمال خودتان است. باورهای محدود کننده خودآگاه و ناخودآگاه موانعی را ایجاد می‌کند که اجازه نمی‌دهد به خواسته‌های همیشگی‌تان برسید. باورهایی مانند "هیچ کس هرگز عاشقم نخواهد شد"  یا "نمی‌توانم به کسی که عاشقش می‌شوم، اعتماد کنم" سد راه خوشبختی‌تان می‌شود. با خودتان ارتباط برقرار کنید تا باورهایتان را بشناسید و تلاش کنید تا ذهنیت مثبتی را ایجاد کنید که درهای خوشبختی را به رویتان باز کند.

در این بین مراقب تفکرات منفی باشید و آگاهانه روی نیمه پر لیوان متمرکز شوید. یک رویکرد مفید برای غلبه بر موانع زندگی‌تان این است که آنها را شناسایی کنید، بنویسید و به افکار مثبت تبدیلشان کنید؛ مثلاً بنویسید "من شایستگی دریافت عشق را دارم" و سپس این باور امیدوارکننده را هر روز تکرار کنید.

خود، منبع عشق باشید

برای جذب عشق لازم است که خودتان به منبع عشق تبدیل شوید. اگر می‌خواهید عشق در زندگی‌تان پدیدار شود، تغییر سالمی که می‌توانید در زندگی‌تان ایجاد کنید، این است که تمرکزتان را از اطمینان و رفاه شخصی‌تان بردارید و عشق بیشتری را به زندگی‌تان دعوت کنید. فعالیت آگاهانه در راستای رشد فردی و پرورش روابط سالم بر اساس قانون جذب باعث می‌شود که کیفیت روابطتان را بهبود دهید.

عشق ورزیدن به خود و دیگران موجب می‌شود که برای دریافت عشق آماده شوید و در جایگاه سالم و شادی برای آشنا شدن  با عشق زندگی‌تان قرار بگیرید. عشقی را که در قلبتان دارید با دیگران به اشتراک بگذارید و ببینید که چطور عشق به سمتتان برمی‌گردد. 

از نمایشهای اغراقآمیز فاصله بگیرید

اگر خانواده و دوستانی دارید که دائماً از روابطشان شکایت می‌کنند، بهتر است خود را کمتر در معرض انرژی منفی آنها قرار بدهید. فکرتان را بیش از حد مشغول عیب‌جویی و انتقاد از روابط دیگران نکنید.

توجه کنید که با چه افرادی معاشرت می‌کنید و چه گفتگوهایی با آنها دارید. این نکته را مشخص کنید که می‌خواهید درباره موضوعاتی که ترجیح می‌دهید، صحبت کنید و نمی‌خواهید درگیر موضوعاتی شوید که آگاهانه آنها را به جهانتان دعوت نمی‌کنید. اگر می‌خواهی کسی را بشناسی، او را از دوستانش بشناس؛ یا به قول جیم ران ما همان کسانی هستیم که با آنها معاشرت می‌کنیم.

توقعاتتان را سرو سامان بدهید

 

اغلب اوقات مانعی که اجازه نمی‌دهد دیگری خوشبختمان کند، شناختی است که ما از او داریم. ما انرژی‌ای را که از خود ساطع می‌کنیم، جذب می‌کنیم، بنابراین زمانی که انتظار داریم دیگری رفتار بدی داشته باشد ـ مثلاً باور داشته باشیم که "اون خیلی نفهمه" یا "اون خیلی سمج و محتاجه" ـ چالش دشواری را برای طرف مقابل ایجاد می‌کنیم تا این جو منفی را از بین ببرد.  

سعی کنید خوبی‌های دیگران را ببینید. "ورژن طوفانی" طرف مقابلتان را تصور کنید و بگذارید انتظارات منفی‌تان به توقعاتی مثبت تبدیل شود. اطرافیانمان در تمام طول روز مطابق انتظاراتمان زندگی می‌کنند و برحسب توقعاتی که از آنها داریم، به نسخه بهتر یا بدتری از خودشان تبدیل می‌شوند. پس انتظار خوبی از عشق زندگی‌تان داشته باشید تا او برای رسیدن به این خوبی‌ها تلاش کند.

 

درباره گذشته ناخوشایندتان تجدیدنظر کنید

این مرحله یکی از سخت‌ترین مراحل برای جذب عشق است و البته برای همه لازم نیست. تجدیدنظر درباره گذشته با توصیه مربوط به رها شدن از بند کینه و نفرت تفاوت دارد، چون وقتی قلبمان را مملو از کینه می‌کنیم، در واقع تصور می‌کنیم که مشکل گذشته‌مان هرگز اتفاق نیفتاده است؛ یا دست‌کم احساسمان در این حالت به صورت متفاوتی آشکار می‌شود.

از اتفاقات استقبال کنید

 

گاهی اوقات تغییر و تحولی که برای تجربه عشق در زندگی‌مان به آن نیاز داریم، پذیرفتن یک پایان است. وقتی در برابر تغییر مقاومت می‌کنیم یا آن را انکار می‌کنیم، مانع رشد خود می‌شویم و خوشبختی حقیقی‌مان را نابود می‌کنیم.

 وقتی خود را مقید به یک نتیجه مشخص بکنیم، از قانون جذب نتیجه نمی‌گیریم؛ بنابراین "باید"ها و "قرار بود این‌طور بشود" ها را فراموش کنید و بگذارید اتفاقات به آن شکلی که برای همه بهتر باشد، رخ بدهد. قرار نیست از قانون جذب استفاده کنید تا فرد مورد علاقه‌تان را به هر قیمتی در زندگی‌تان نگه دارید. قانون جذب به این معنا است که راهی را برای پی بردن به خواسته واقعی خود پیدا کنید و بگذارید جهان جزئیات رسیدن به این خواسته و رسیدن به همسری را که بیشترین تناسب را با شما داشته باشد، فراهم کند. 

 

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز