خبرگزاری کار ایران

با پرواز به پاریس چه چیزهایی را در سفر تجربه کنیم؟

asdasd
کد خبر : ۹۲۱۵۲۴

پاریس از آن دست شهرهایی است که مقصد ایده آل سفر و گردشگری برای بسیاری از افراد است. یک شهر رویایی که پایتخت فرانسه و از مهمترین شهرهای اروپا و جهان به شمار می‌رود.

 پاریس شهری رویایی، زیبا و خاطره‌ساز است و اگر می‌خواهید تجربه سفر خارجی خود را غنی کنید، حتما پرواز تهران پاریس را در برنامه خود بگنجانید. در این نوشته به همه تجربه هایی می‌پردازیم که در سفر به پاریس باید انجام بدهید تا خاطره‌ای ماندگار از این شهر زیبا و نورانی در ذهنتان باقی بماند.

پاریس موزه ای به گستردگی یک شهر

شهر پاریس در اروپا با عنوان موزه ای به بزرگای یک شهر نامیده می‌شود. این نام از آنجایی ریشه گرفته است که در شهر پاریس، ساخت ساختمان‌های مدرن و بلندمرتبه در بخش مرکزی و تاریخی شهر ممنوع است و این ساختمان های مدرن باید به حاشیه نوساز شهر بروند. این رویکرد موجب شده تا اکنون مرکز شهر پاریس، یک بافت تاریخی و سنتی زنده، پویا و البته سالم و دست‌نخورده داشته باشد. برای کسب اطلاعات کامل و دقیق تر پیش از سفر به شهر پاریس، پیشنهاد می کنیم مطلب راهنمای سفر به پاریس را بصورت کامل بخوانید. این خاصیت پاریس هست که شما همانگونه که در خیابان قدم می‌زنید، به هر طرف که نگاه کنید ساختمانی با غنای معماری می‌بینید. گویی این شهر از اعماق تاریخ و دوره‌های هنر کلاسیک به جا مانده است.

با پرواز به پاریس چه چیزهایی را در سفر تجربه کنیم؟

پاریس، شهری است که در دامن رود سن (Seine River) پا گرفته است. رود سن با پیچ و تاب های چشم نواز خودش از قلب پاریس گذشته است و بخش بزرگی از هویت شهری و معماری این شهر در پیوند با رود سن پدید آمده است. به شکل خیلی مشهودی، برخی از مشهورترین جاذبه های شهری پاریس که هر ساله گردشگران زیادی را به سوی خود فرا می‌خواند، در ساحل رود سن پدید آمده است. به جز جاذبه هایی مانند برج ایفل، موزه اورسای، کلیسای سنت شپل و نوتردام و موزه لوور که در کناره رود سن قرار دارند، یک مجموعه جاذبه های دیگر هم در پیوند نزدیک با رود سن آفریده شده‌اند. آن هم چیزی نیست جز پل هایی که بر روی رود سن ساخته شده‌اند. پل های روی رود سن زمانی تنها برای جابه جایی افراد بین دو سوی رود بودند. اما هر کدام به شکلی و با معماری متفاوتی پدید آمدند و جلوه متفاوتی به شهر بخشیدند. اکنون هر کدام از این پل‌ها یک روایت و داستان متفاوت را بیان می‌کنند و نامشان و تاریخشان برای خود ماجرایی دارند. حال اگر می‌خواهید این پیوند نزدیک رود سن با پاریس را بهتر درک کنید، بر قایق‌های روباز گردشگری سوار شوید تا در طول رودخانه سفر کنید، از زیر پل های شهر بگذرید و زندگی مردم پاریس که در دو سوی رود در جریان است را نظاره کنید.

خیابان گردی در پاریس

یکی دیگر از جاذبه های شهری پاریس، خود خیابان ها و کوچه های پاریس است. خیابان ها و بافت شهری پاریس با معماری ویژه ای آفریده شده‌اند و هر کدام حال و هوای ویژه ای را به مخاطب عرضه می‌کنند. برخی مانند شانزه لیزه مشهور و پر از برندهای جهانی هستند، برخی مانند بلوار فوش عریض و لوکس‌نشین هستند و برخی دیگر همچون خیابان بغیس (barres) دنج و آرام. خیابان ها و کوچه های پاریس با سنگفرش، خانه های رنگین و فضاهای سبز پراکنده، خود بخشی از جاذبه های گردشگری پاریس هستند.

کافه نشینی پاریسی

کافه نشینی و نوشیدن قهوه در فضای باز یک کافه یا در محیط دنج آن، بخشی از فرهنگ عمومی اهالی این شهر است. این سبک زندگی آرام را شما در شهرهای شلوغ و پرشتاب نمی‌بینید. در نتیجه وسوسه می‌شوید شما هم به مانند یک شهروند پاریسی، لحظه‌ای در کنار کافه‌ای در یک پس کوچه دنج، یا در کنار رود سن و شاید در خیابان شانزه لیزه، در حالیکه قهوه‌ای را مزه مزه می‌کنید، آرامش نهفته در این شهر را تجربه کنید.

با پرواز به پاریس چه چیزهایی را در سفر تجربه کنیم؟

از ایفل تا لوور، نمادهای ماندگار پاریس

شاید ساده ترین بخش سفر به پاریس بازدید از مشهورترین نمادهای گردشگری این شهر باشد. برج ایفل آشنا که نماد کشور فرانسه است در کنار رود سن قدبرافراشته است. موزه لوور (Louvre Museum) که با هرم شیشه‌ای در ورودیه‌اش شناخته می‌شود میراث فرهنگی تاریخ جهان را در خود نگهداری می‌کند. دو تاق پیروزی پاریس در دو طرف شانزه لیزه، یادبود سربازان کشته شده فرانسوی در جنگ های ناپلئونی و جنگ‌های اول و دوم جهانی هستند. پارک ها و میدان های مشهور پاریس هم دیگر جاذبه های این شهر هستند که هر کدام با طبیعت و معماریشان شناخته می‌شوند.

باغ ها، میدان ها و پارک های پاریس

پاریس شهری سرسبز و پر درخت است. بخشی از این فضاهای سبز در کاخ ها و میدان های سلطنتی آن مانند باغ لوکزامبورگ، یادگار دوران پادشاهی در این کشور هستند. میدان های سرسبز پاریس، ترکیبی از معماری شهری و فضای سبز هستند و قدیمی‌ترین آنها میدان ووژ است که مانند مربعی سبزرنگ در پاریس جای گرفته است. پارک ها و بوستان هایی مانند بلونی، ونسن و تروکادرو بخش دیگری از طبیعت زیبای این شهر را عرضه می‌کنند.

سفر به پاریس

اگر از این مقاله راضی هستید و به فرانکفورت نیز علاقه مندید، خواندن چرا گردشگران پرواز به فرانکفورت را دوست دارند؟ را از دست ندهید. اما برگردیم به پاریس: شما می‌توانید با  به این شهر زیبا سفر کنید. فرودگاه بین المللی شارل دو گل که به یاد رئیس‌جمهور مشهور فرانسه نامگذاری شده است، میزبان شما خواهد بود. فرودگاه شارل دو گل هر ساله میزبان میلیون ها گردشگری است که برای بازدید از این شهر رویارویی به پاریس می‌آیند. شاید هزینه های حمل و نقل در سطح شهر گران باشد. اما می‌توانید از حمل و نقل عمومی در شهر بهره بگیرید و یا راه آسانتر اینکه ضمن پیاده روی در بخش‌های مرکزی و اصلی شهر، پاریس را بهتر لمس و درک کنید.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز