خبرگزاری کار ایران

کاشت موی زنان برای پرپشت کردن موهای جلو و وسط سر خانم ها

asdasd
کد خبر : ۹۲۱۴۹۷

ریزش مو می‌تواند برای زنان مساله‌ای بسیار نگران‌کننده باشد؛ چرا که داشتن موهای زیبا برای زنان از لحاظ زیبایی ظاهری دارای اهمیت بسیاری است. عواملی مانند آلوپسی آندروژنیک، کم‌خونی، سندرم تخمدان پلی‌کیستیک، کم‌کاری تیروئید، مشکلات پوستی، بیماری لوپوس، آلوپسی آره‌آتا، استفاده بیش از حد از رنگ مو، شیمی‌درمانی و زایمان می‌توانند باعث ریزش موی زنان شوند. صرف نظر از علت ریزش مو، بهترین راه پرپشت کردن موهای زنان کاشت مو می‌باشد. البته کاشت مو در زنان بسیار دشوارتر از کاشت مو در مردان می‌باشد. بنابراین تشخیص دقیق علت ریزش مو پیش از آغاز درمان ضروری است.

 

روش‌های مختلف کاشت موی زنان

کاشت موی زنان در 20 سال گذشته پیشرفت بسیاری داشته است. امروزه به کمک پیشرفت فن‌آوری از روش‌های بسیار موثری جهت کاشت مو استفاده می‌شود. بسیاری از پزشکان دارای مهارت و تجربه بسیار زیادی در استفاده از روش FUE جهت کاشت مو هستند.

با استفاده از تجهیزاتی مانند نئوگرافت و آرتاس، کاشت مو به روش کم‌تهاجمی انجام شده و در مقایسه با روش‌های قدیمی کاشت مو نتیجه بهتری ارائه می‌دهند. این تجهیزات جهت استخراج فولیکول‌های مو به صورت مجزا استفاده می‌شوند. این روش‌ها باعث ایجاد جای زخم قابل مشاهده نشده و استفاده از آن‌ها باعث ایجاد درد نمی‌شود. به کمک روش کاشت موی FUE، جای زخم‌های خطی در پشت سر ایجاد نخواهد شد.

در روش FUE، فولیکول‌های مو به صورت جداگانه از ناحیه اهدا کننده یا دهنده مو (Donor) استخراج می‌شوند. سپس فولیکول‌ها در ناحیه گیرنده (Recipient) که ریزش مو در آن ایجاد شده است کاشته می‌شوند. این روش کاشت مو ایمن و بی‌خطر می‌باشد و باعث ایجاد زخم یا جای زخم قابل توجه پس از کاشت نمی‌شود.

یکی دیگر از روش‌های کاشت موی زنان، روش DHI می‌باشد. در این روش نیازی به اصلاح کامل و تراشیدن مو در ناحیه دهنده نمی‌باشد (این مطلب برای زنان از اهمیت زیادی برخوردار است).  در صورتی که شخص دارای موهای پرپشتی در ناحیه دهنده مو باشد، امکان استخراج 5000 ریشه مو در یک جلسه کاشت وجود دارد.

 

چه زنانی کاندیدای مناسب کاشت موی هستند؟

پزشک با توجه سابقه پزشکی و وضعیت سلامتی متقاضی، روش مناسب کاشت مو را ارزیابی و انتخاب می‌کند.

کاندیدای مناسب کاشت مو کسانی هستند که به هیچ گونه اختلال هورمونی و یا اختلال سوخت و ساز که باعث نازک شدن و ریزش مو می‌شوند مبتلا نباشند. همچنین زنان متقاضی این روش درمانی بایستی نسبت به نتیجه کاشت مو دارای انتظارات واقع‌بینانه باشند.

 

مزایای کاشت موی زنان

ایجاد خط رویش موی طبیعی

کاشت مو باعث ایجاد خط رویش موی طبیعی و دستیابی به نتیجه رضایت‌بخش می‌شود.

افزایش اعتماد به نفس

با رفع ریزش مو و پرپشت شدن مو، اعتماد به نفس متقاضی افزایش پیدا کرده و شخص احساس بهتری نسبت به زیبایی ظاهری خود پیدا خواهد کرد.

 

کوتاه بودن دوره بهبودی

کاشت موی زنان یک روش غیر تهاجمی است و در نتیجه دوره بهبودی پس از کاشت مو کوتاه می‌باشد.

نتیجه دائمی

نتیجه حاصل از کاشت مو و پرپشت کردن موی زنان دائمی می‌باشد.

 

اقدامات مورد نیاز پیش از کاشت موی زنان

پیش از کاشت مو جهت پرپشت کردن موهای زنان، موارد زیر بایستی در نظر گرفته شوند:

  • حداقل یک هفته پیش از کاشت مو بایستی از مصرف داروهای ضد التهابی، ویتامین B یا E خودداری شود.
  • یک هفته پیش از کاشت مو بایستی از مصرف سیگار اجتناب شود.
  • روز پیش از کاشت مو متقاضی باید از خوردن غذا پس از نیمه شب خودداری کند.
  • در روز کاشت مو، موها بایستی به طور کامل با شامپو و نرم‌کننده مو شستشو داده شوند.

 

هزینه کاشت موی زنان

هزینه کاشت موی زنان به تعداد گرافت‌های FUE مورد نیاز و همچنین استفاده از برنامه درمانی غیر جراحی پیش از کاشت مو به روش FUE بستگی دارد.

 

کاشت موی زنان به چقدر زمان نیاز دارد؟

کاشت موی زنان برای پرپشت کردن موهای جلو و وسط سر خانم ها

کاشت موی زنان به دقت و حساسیت زیادی نیاز دارد. به همین دلیل کاشت مو معمولاً بین 4 تا 8 ساعت زمان می‌برد. البته امکان دارد روند کاشت مو بیشتر از مقدار ذکر شده هم طول بکشد.

 

نتیجه حاصل از کاشت موی زنان

در مقایسه با روش‌هایی که از استریپ مو جهت کاشت استفاده می‌کنند، پس از کاشت مو به روش FUE درد کمتری ایجاد شده و دوره بهبودی نیز کوتاه‌تر می‌باشد. در این روش جای زخم قابل مشاهده ایجاد نخواهد شد و برش‌های ایجاد شده در اثر استخراج فولیکول به بخیه نیاز ندارند و به مراقبت خاصی پس از کاشت نیاز نمی‌باشد.

 

بهبودی پس از کاشت موی زنان چقدر طول می‌کشد؟

دوره اولیه بهبودی پس از کاشت موی زنان به روش FUE، 2 تا 3 روز طول می‌کشد. در طول این چند روز جهت پوشاندن ناحیه استخراج فولیکول‌های مو در قسمت پشت سر از پانسمان استفاده می‌شود.

 

مراحل مختلف بهبودی پس از کاشت موی زنان

  • روز دوم تا سوم: در این دوره زمانی، درد تا حد زیادی کاهش پیدا می‌کند و فرد می‌تواند فعالیت‌های روزانه خود را ادامه دهد.
  • روز سوم تا چهارم: ورم به بیشترین حد خود می‌رسد.
  • هفته دوم: رشد مو باعث می‌شود که ناحیه دهنده مو (Donor) به طور کامل پوشیده شود.

برای مدت 4 هفته پس از کاشت مو بایستی از ورزش کردن خودداری شود. رشد مو در ناحیه گیرنده (Recipient) در طول 12 ماه بعدی، زمان لازم برای دستیابی به تراکم طبیعی مو را فراهم می‌کند. در این روش در ناحیه دهنده مو جای زخم خطی ایجاد نخواهد شد.

 

عوارض ناشی از کاشت موی زنان

امکان بروز عوارض پس از کاشت موی زنان وجود دارد. برخی از پزشکان در زمینه کاشت موی زنان دارای سال‌ها تجربه هستند و آمار نشان می‌دهد که خطر بروز عوارض بسیار پایین می‌باشد. بعضی از عوارض احتمالی پس از کاشت مو شامل موارد زیر هستند:

  • خونریزی و ورم
  • عفونت
  • التهاب
  • بی‌حسی

 

گزینه‌های غیر جراحی جهت جلوگیری از ریزش مو

برخی از عوامل مؤثر در ریزش موی زنان به کمک روش‌های غیر جراحی برطرف خواهند شد و در بسیاری از موارد به کاشت مو به روش  FUEنیازی نمی‌باشد. همچنین متقاضیان می‌توانند پیش از کاشت مو به روش FUE از روش‌های غیر جراحی استفاده کنند. در این حالت خطر ریزش موی تلوژن افلوویم بسیار کاهش پیدا می‌کند. این نوع ریزش مو در اثر استرس، تب، بیماری یا حتی در اثر کاشت مو به روش FUE بروز می‌کند.

گزینه‌های غیر جراحی جهت شامل وارد زیر می‌باشند:

 

نئو ال تی اس

در روش نئو ال تی اس از لیزر کم‌توان بر روی پوست سر استفاده می‌شود. ترکیب نورهای قرمز و سبز بر روی پوست سر باعث تحریک میتوکندری پیاز مو شده و سبب مقاوم شدن موها در برابر ریزش می‌شوند.

 

شامپوی ضد ریزش مو

شامپوهای ضد ریزش مو حاوی ترکیبی از مواد مغذی و مواد محرک رشد مجدد و ضد ریزش مو می‌باشند.

 

مورفوژن

مورفوژن نوعی سرم موضعی حاوی مواد مغذی و ماینوکسیدیل 15 درصد است که باعث بهبود گردش خون در پوست سر و تقویت پیازهای مو می‌شود.

 

تزریق فاکتورهای رشد و محرک‌های زیستی

فاکتورهای رشد گرفته شده از خون بدن متقاضی را می‌توان به پوست سر تزریق کرد. این روش از ریزش مو جلوگیری کرده و به رشد مجدد مو کمک می‌کند.

 

استفاده از روش‌های درمانی دیگر به همراه کاشت موی زنان

کاشت موی زنان به روش FUE را می‌توان به همراه بلفاروپلاستی و یا لیفت صورت استفاده کرد. روش‌های درمانی غیر جراحی که به همراه کاشت موی زنان قابل استفاده هستند شامل تزریق بوتاکس، استفاده از فیلرهای بافت نرم و رفع برجستگی زیر چانه (رفع غبغب) می‌باشند.

 

سوال‌های رایج در ارتباط با کاشت موی زنان

آیا کاشت موی زنان باعث ایجاد درد می‌شود؟

خیر. جهت بی‌حسی کردن پوست سر از بی‌حسی موضعی استفاده می‌شود؛ در نتیجه هیچ دردی احساس نخواهد شد.

آیا نتیجه حاصل از کاشت مو دائمی است؟

فولیکول‌های مو از ناحیه مورد نظر در قسمت پشت و کنار سر برداشته می‌شوند؛ به همین دلیل نتیجه حاصل از کاشت مو دائمی است و موها دچار ریزش مجدد نمی‌شوند. در صورتی که ریزش مو ژنتیکی باشد، امکان دارد به انجام کاشت موی مجدد نیاز باشد.

آیا کاشت مو باعث پرپشت شدن موهای جلوی سر می‌شود؟

کاشت مو به روش FUE باعث پایین‌تر آمدن خط رویش مو و پرپشت شدن موهای جلوی سر می‌شود. ناحیه دهنده مو معمولاً در قسمت پشت سر قرار دارد؛ موهای این قسمت از سر در برابر ریزش مو مقاوم هستند.

شستن موها پس از کاشت مو چه زمانی امکان‌پذیر است؟

تا 48 ساعت پس از کاشت مو بایستی از شستن موها خودداری شود. در مدت 5 روز اول پس از کاشت، شستن موها باید به آرامی و با ملایمت انجام شود تا به فولیکول‌های جدید مو آسیبی وارد نشود.

جهت دستیابی به تراکم بیشتر مو، آیا امکان کاشت مجدد مو وجود دارد؟

بله. در صورت نیاز می‌توان دوباره از کاشت مو استفاده کرد. در صورت تمایل به کاشت مو در ناحیه گیرنده قبلی، متقاضی باید یک سال منتظر بماند. ولی جهت کاشت مو در ناحیه گیرنده جدید به سه ماه فاصله زمانی نیاز است.

Bottom of Form

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز