خبرگزاری کار ایران

آنتی اسکالانت و کاربرد آن در انواع آب شیرین کن

asdasd
کد خبر : ۹۲۱۰۹۱

فروش مواد شیمیایی که توسط شرکت ها و کارخانجات تولید می شود بستگی به نوع آن دارد. این مواد یا خانگی هستند و یا در صنایع کاربرد دارند.

آنتی اسکالانت و یا ضد رسوب ها یکی از انواع مواد شیمیایی بوده که در صنعت آب و فاضلاب برای جلوگیری از ماندگاری رسوب ها در دستگاه های آب شیرین کن مورد استفاده قرار می گیرد. ما در ادامه این مقاله قصد داریم تا علاوه ارائه نکاتی در مورد فروش مواد شیمیایی ،در مورد یکی از مهمترین این مواد یعنی آنتی اسکالانت اطلاعاتی را در اختیار شما قرار دهیم.

فروش مواد شیمیایی

صنعت مواد شیمیایی در بازارهای متعدد و در سراسر جهان یکی از پررونق ترین صنایع به شمار می‌آید. تقاضای بالایی که در داخل و حتی در خارج از کشور برای فروش ماده شیمیایی وجود دارد، فرصت های بسیار خوبی را در اختیار صاحبان این صنعت قرار داده است.

ما نیز در کشورمان ایران دارای شرکتها و کارخانجات معتبری هستیم که به تولید این مواد شیمیایی می پردازند و این شرکتها با استفاده از دستگاه های مدرن دنیا توانسته اند، بخش زیادی از تولیدات داخلی را تامین کرده و حتی به دلیل استانداردهای بالای مواد تولید شده، این مواد را برای استفاده در صنایع مختلف به سایر کشورها نیز صادر کنند.

آنتی اسکالانت چیست؟

آنتی اسکالانت و کاربرد آن در انواع آب شیرین کن

در دستگاه های تصفیه آب، به طور معمول نمک هایی وجود دارد، که این نمک ها باعث ایجاد رسوب و نهایتا گرفتگی می شود. با استفاده از آنتی اسکالات که به عنوان ماده رسوب زدا از آن استفاده می شود، از ایجاد این گرفتگی در دستگاه تصفیه آب جلوگیریی می گردد. آنتی اسکالانت ها نوعی ماده شیمیایی هستند که رسوبات داخل آب و املاح سنگین را گرفته و از پایین آمدن عمر ممبران (دستگاه آب شیرین کن) جلوگیری می کنند. رسوبات زمانی تشکیل می شوند که غلظت یک نمک از حلالیت آن بیشتر باشد. کریستال های نمک زمانی که به جرم و حجم لازم برسند، از حالت معلق در آمده و شروع به رسوب گذاری می کنند. این فرایند تا زمانی ادامه پیدا میکند که یون های تشکیل شده از نمک کاملا اشباع شوند. آنتی اسکالانت را به نام های دیگری از جمله رسوب زدا ، ضدرسوب ، رسوب زدای سیستم های تصفیه آب اسمز معکوس و محلول پاک کننده ممبران نیز می شناسند.

ویژگی ها و خصوصیات آنتی اسکالانت

روش عملکرد این ماده به این شکل است، که وقتی در دستگاه تصفیه آب مواد و املاحی مانند کربنات کلسیم، سولفات کلسیم، سولفات باریم، سولفات استرونیوم و ... انباشته شده و باعث واکنشهای قلیایی و ته نشین شدن یونهای فلزی محلول در آب می شوند، وارد عمل شده و رسوبات را کاهش می دهد.

انواع آنتی اسکالانت

آنتی اسکالانت براساس نوع آب منطقه به دو دسته تقسیم می شود:

  • آنتی آسکالانت اسیدی
  • آنتی اسکالانت قلیایی

جهت انتخاب آنتی اسکالانت بایستی به آنالیز و آزمایش آب منطقه پرداخت تا متناسب با نوع آب از محلول ضد رسوب استفاده کرد. این ماده برای از بین بردن جامدات موجود در آب مورد استفاده قرار می گیرد. ذرات درشت با تجمعشان باعث انعقاد در آب می شوند اما ذرات ریز در آب به خاطر بار الکتریکی که دارند، انعقاد جداشدن بار را تسهیل می کند و باعث می شود تا ذرات منعقد و حل شوند.

آنتی اسکالانت و کاربرد آن در انواع آب شیرین کن

تاریخچه استفاده از آنتی اسکالانت ها

تقریبا از دو قرن پیش آنتی اسکالانت ها در صنایع مورد استفاده قرار می گرفت. امروزه نیز مواد اولیه که در دسترس ما هستند موادی از مخلوط پلی اکریلاتها و پلی کربوکسیلاتها که دارای وزنی متفاوت هستند، می باشد. البته امروزه با گسترش علم و فن آوری و به کمک نرم افزارهای محاسباتی می توان میزان رسوب را تشخیص داد. این موضوع کمک می کند تا با RO متوجه شویم که چه مقدار آنتی اسکالانت برای جلوگیری از رسوب نیاز است.

کاربرد آنتی اسکالانت در انواع دستگاه ها

  • دستگاه های تصفیه آب اسمز معکوس (به عنوان محلول رسوب زدا)
  • دستگاه آب شیرین کن صنعتی و نیمه صنعتی
  • دستگاه آب شیرین کن دریایی

چه مقدار و یا چه دوزی از آنتی اسکالانت باید به دستگاه تصفیه آب اضافه گردد؟

باید به مقدار دقیق آنتی اسکالانت به دستگاه تصفیه آب اضافه کرد. زیرا اضافه کردن مقدار کم و زیاد آنتی اسکالانت به دستگاه آب باعث ایجاد مشکلاتی می شود. اگر مقدار کمی آنتی اسکالانت به دستگاه اضافه کنید، باعث ایجاد رسوب می گردد و اما اگر میزان بیشتری از این مواد به دستگاه اضافه گردد، خود این مواد بر روی غشا رسوب کرده و باعث گرفتگی می گردد.

چرا باید از آنتی اسکالات در دستگاه آب شیرین کن استفاده کرد؟

آنتی اسکالانت و کاربرد آن در انواع آب شیرین کن

مواد معلق و املاحی که در دستگاه های تصفیه آب رسوب می کنند، باعث ایجاد گرفتگی  و پدیدآمدن مشکلات متعدد می شوند و برای اینکه این دستگاه ها دچار رسوب نشوند نیاز است تا از مواد آنتی اسکالانت و یا همان ضد رسوب جهت رسوب زدایی استفاده شود.

میزان تزریق آنتی اسکالانت به دستگاه آب شیرین کن

میزان تزریق مواد آنتی اسکالانت به دستگاه آب شیرین کن به پارامترهایی مانند آنالیز آب، میزان دبی، دمای آب، میزان ریکاوری سیستم، منبع آب و نوع ممبرین بستگی دارد. زمانی که میزانی از رسوب در فیلترهای غشایی به وجود می آید، مشکلاتی را ایجاد می کند، که این مشکلات عبارتند از:

  • کاهش کیفیت مقدار و جریان عبور آب
  • افزایش افت فشار و مصرف انرژی
  • کاهش عمر مفید دستگاه
  • پارگی غشا در هنگام برخورد با کریستال های رسوبی

آنتی اسکالانت و کاربرد آن در انواع آب شیرین کن

معایب استفاده از آنتی اسکالانت در دستگاه های تصفیه آب

همانطور که آنتی اسکالانت دارای مزایایی است، این ماده مانند سایر مواد شیمیایی نیز معایبی دارد، که در ادامه به بررسی این معایب خواهیم پرداخت. افزایش میزان نمکهای محلول در آب و نامرغوب بودن آنتی اسکالانت باعث کاهش بهره وری ظرفیت تولید آب می شود. از این رو باعث افزایش تعداد شستشوی دستگاه شده و با فشاری که بر روی پمپ های ایجاد می شود، طول عمر دستگاه ها را کاهش می دهد.

بهترین مرکز تولید و فروش مواد شیمیایی

 شرکت شیمیایی تصفیه به عنوان یکی از شرکت های تولید کننده انواع مواد شیمیایی از جمله آنتی اسکالانت برای انواع دستگاه های آب تصفیه کن شناخته می شود. این شرکت سابقه همکاری با شرکتهای داخلی و خارجی و دانشگاه ها و مراکز آموزشی معتبر ازجمله دانشگاه تربیت مدرس را در کارنامه خود دارد. این شرکت که بکارگیری دستگاه های مدرن و با کیفیت حرف اول را در تولید و فروش مواد شیمیایی میزند از یکی تولیدکنندگان ماده شیمیایی آنتی اسکالانت است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز