خبرگزاری کار ایران

کاربرد و مزایای استفاده از دوربین‌های مداربسته در دوران کرونا

asdasd
کد خبر : ۹۱۹۹۰۷

این روزها انتقال تصاویر از یک یا چند مبدا به مقصد تمامی نقاط جهان به آسانی امکان پذیر است و قرار دادن دوربین مدار بسته در یک مکان به معنی نظارت کامل و 24 ساعته آن مکان از اقصی نقاط جهان و در صورت لزوم بوسیله چندین کاربر می باشد، حتی امکان نظارت صوتی و تصویری همزمان نیز مهیا است.

ایلنا؛ ویروس کرونا به نوعی موجب تعطیلی جهان گردید و عده بسیار زیادی از مردم را خانه نشین نمود، ارتباطات اجتماعی و کاری  بسیاری از مردم به شکل فیزیکی قطع شد و افراد حتی اگر تمایل داشتند امکان بیرون رفتن از خانه را به صورت قانونی نداشته و نگران کسب و کار رها شده خود بودند و افرادی که به دلایل شغلی ناچار به خروج از خانه بودند نگران خانواده، فرزندان و والدینشان که باید در خانه می ماندند بودند .

این روزها انتقال تصاویر از یک یا چند مبدا به مقصد تمامی نقاط جهان به آسانی امکان پذیر است و قرار دادن دوربین مدار بسته  در یک مکان به معنی نظارت کامل و 24 ساعته آن مکان از اقصی نقاط جهان و در صورت لزوم بوسیله چندین کاربر می باشد،  حتی امکان نظارت صوتی و تصویری همزمان نیز مهیا می باشد .

در چنین شرایطی قسمت عمده ای از نگرانی مدیران می تواند از بین برود و در هر لحظه ای که بخواهند به سادگی مجموعه خود را مانیتور کنند و در صورت مشاهده مشکلی در مجموعه با نزدیک ترین فرد موجود، نگهبان مستقر و یا پلیس تماس بگیرند.

حتی مجموعه های فعال ممکن است مدیری داشته باشند که یا از نظر سنی در خطر باشد و یا با توجه به داشتن بیماری های خاص نیاز به مراقبت بیشتر داشته باشد، اینگونه مدیران می توانند به راحتی در منزل بمانند و با استفاده از دوربین های مداربسته در جریال کامل امور مجموعه خود قرار گیرند و با استفاده از تلفن مجموعه خود را رهبری نمایند . در ایام قرنطینه خرید دوربین مدار بسته در کسب و کار و صنعت نقشی بینظیر و فراموش ناشدنی بوده که شاید در دوران پسا کرونا بسیاری از مدیران را ترغیب به نصب، بروزرسانی و گسترش سیستم دوربین مداربسته مجموعه خود نماید .

در سیستم اجتماعی هم اتفاقات خاصی در این ایام برای مردم پیش آمد، شاید مهمترین آن بحث والدینی بوده که نیاز به مراقبت داشتند ولی در این ایام هم تردد به سختی صورت میگرفت و هم دیدار با افراد مسن ریسک بیماری را برای خود آنها بالا می برد ، تلفن زدنهای مکرر هم می توانست آنها را خسته و کلافه نماید، ضمن اینکه ممکن است اصلا صدای تلفن را نشنوند ،  در این شرایط فکر کنید وجود دوربین مداربسته چقدر می تواند مفید باشد ، دوربینی که در تمام 24 ساعت به سادگی می توانید وضعیت والدین خود را در آن چک نمایید، هیچگونه مزاحمتی برای آنها به وجود نمی آورد و حتی آنها متوجه تعداد دفعاتی که شما از طریق دوربین آنها را نگاه می کنید نخواهند شد وور آ در صورت بروز شرایط اضطراری هم به سادگی می توانید با همسایه ها و یا اورژانس تماس بگیرید و سپس خود را به سرعت به آنجا برسانید . استفاده از دوربین مداربسته وای فای برای نگهداری از افراد مسن کاملا به صورت یک معجزه عمل می کند و در ایام قرنطینه کمک بسیار شایانی را به خانواده ها نموده تا از نگرانی های آنها اندکی کاسته شود .

در نقطه مقابل مشاغل خاصی بودند که در ایام قرنطینه افراد ناچار به حضور در سرکار خود بودند، مانند پرسنل کادر درمانی، پلیس،آتش نشانی و یا کارمندان فروشگاههای مواد غذایی و لوازم ضروری که اتفاقا حضور آنها در این ایام حتی پررنگتر از قبل هم بوده است. برای اینگونه خانواده ها با توجه به تعطیلی مدارس و عدم وجود مراکز نگهداری کودکان، یکی از مهمترین دغدغه ها، حضور فرزندان در منزل می باشد . نگرانی بسیار مهمی که برطرف کردن آن در این ایام خاص بسیار سخت می نمود، چون حتی امکان کمک گرفتن از  فامیل هم تقریبا غیر ممکن بود .

کاربرد و مزایای استفاده از دوربین‌های مداربسته در دوران کرونا

 

 در این شرایط هم شاید هیچ چیزی به اندازی وجود  دوربین مداربسته  نمی توانست کارگشا و مفید باشد . اطلاع دقیق از وضعیت بچه ها در منزل بدون آنکه بخواهیم توجه آنها را جلب کنیم شاید بهترین اتفاق ممکن برای هر پدر و مادری باشد و اصلا قابل مقایسه با تماس تلفنی نیست، چون تماس تلفنی  تا حد زیادی محدود می باشد و به طور کامل و دقیق اطلاعات داخل منزل را به پدر و مادر منتقل نمی سازد ، همچنین تماسهای مکرر تلفنی میتواند حس راحتی و آرامش بچه ها را از آنها گرفته و موجب نگرانی، ترس و وسواس در آنها شود.

مورد بعدی حس آسایش و آرامش برای خود خانواده میباشد، آمارهای دولت آمریکا خبر از فروش بیش از دو میلیون اسلحه طی فقط یکماه در ایام قرنطینه شیوع کورونا در ایالتهای این کشور داده است که دلیلی به جز احساس عدم امنیت را تداعی نمیکند! در این شرایط شاید هر صدایی یا حرکتی یا سایه ای در بیرون از منزل بتواند موجب برهم زدن آرامش روانی افراد داخل منزل شود و قطعا وجود دوربین مداربسته در اطراف ساختمان میتواند کمک شایانی در احساس امنیت بیشتر برای ساکنین منزل ایجاد نماید.

مثال هایی که گفته شد قسمت کوچکی از کاربرد دوربین مداربسته در دوران قرنطینه ویروس کرونا بوده است، طی آماری که از تماسهای مشتریان در این ایام بدست آمده افزایش حداقل 50 درصدی تماس های مشتریان و سوالات فنی ایشان و   درخواست برای بروزرسانی سیستمها بوده که کاملا نشان دهنده استفاده بیشتر مشتریان از دوربین های مداربسته خودشان در این ایام بوده است .

کاربرد و مزایای استفاده از دوربین‌های مداربسته در دوران کرونا

شاید شیوع ویروس کورونا مهمترین نکته ای را که به مردم جهان گوشزد نمود، ارزش وجود آرامش و امنیت بوده است، اینکه فرصتها چقدر سریع میتوانند از بین بروند و اینکه ارتباطات بین انسانها چقدر میتواند ارزشمند و  به همان اندازه شکننده باشد، استفاده از پکیج دوربین مداربسته همیشه وسیله ای امنیتی و حفاظتی به نظر می آمده، ولی شیوع این ویروس نشان داد که دوربین مداربسته میتواند یکی از بهترین وسیله ها برای افزایش ارتباط بین انسانها در شرایط سخت باشد، ارتباطاتی بدون حاشیه و سر و صدا ولی به شدت تاثیرگذار و آرامش بخش.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز