خبرگزاری کار ایران

راه‌های پیشگیری از ابتلا به کرونا در سفر

asdasd
کد خبر : ۹۱۸۸۰۶

چگونه در مسافرت کرونا نگیریم؟ این پرسشی است که با علامت سوال بسیار بزرگی در ذهن عده زیادی نقش بسته است. تقریبا تمامی کسانی که قبلا در طول سال بارها با خرید بلیط هواپیما یا بلیط هر وسیله دیگری به سفر می‌رفتند، امروزه بیش از هر چیزی به دنبال یافتن پاسخی برای این سوال اساسی هستند. از این رو، به نظر می‌رسد که مطالعه مطلبی درباره راه‌های پیشگیری از ابتلا به کرونا در سفر می‌تواند بسیار مفید و کارساز باشد. اگر از دسته افرادی هستید که نفس کشیدن برایتان بدون مسافرت سخت است، با بهترین راه‌های پیشگیری از ابتلا به کرونا در سفر آشنا شوید.

اصول اولیه را کاملا رعایت کنید.

شستن دست‌ها 20 بار و هر بار 20 ثانیه در طول یک شبانه روز، استفاده از ماسک مناسب در تمامی مکان‌های عمومی و عدم لمس چشم‌ها، دهان و بینی اولین اصولی هستند که برای مقابله با ویروس کرونا چه هنگام خرید بلیط هواپیما و انجام مسافرت و چه در هر موقعیت دیگری باید رعایت کرد. در واقع، چندین ماه است که بر روی این موارد در رسانه‌ها تاکید بسیاری می‌شود و به نظر می‌رسد که دیگر رعایت کردن آنها را باید به امری روزمره در تمامی ساعات زندگی خودمان تبدیل کنیم. البته یکی دیگر از بخش‌های مهم مربوط به راه‌های پیشگیری از ابتلا به کرونا در سفر، همراه داشتن ژل ضدعفونی کننده و پد الکلی هست که حتما باید رعایت شود.

فاصله گذاری اجتماعی را جدی بگیرید!

راه‌های پیشگیری از ابتلا به کرونا در سفر

تحقیقات اخیر نشان داده‌اند که ویروس کرونا تاکنون 35 مرتبه جهش کرده و هر بار بر قدرت شیوع این ویروس افزوده شده است. از این رو، گفته می‌شود که یکی از محکم‌ترین سد در مقابل این ویروس رعایت تمام و کمال اصول فاصله گذاری اجتماعی است. البته از این موضوع با عنوان فاصله گذاری فیزیکی هم در تحقیقات مختلف یاد می‌شود. بنابراین بهتر است قبل از خرید بلیط هواپیما و انجام هر کار دیگری، چند ساعت از زمان خودتان را به مطالعه درباره نحوه رعایت فاصله گذاری اجتماعی اختصاص دهید تا با یکی از مهم‌ترین راه‌های پیشگیری از ابتلا به کرونا در سفر بهتر آشنا شوید.

ضد عفونی وسیله نقلیه قبل از سفر

یکی دیگر از مهم‌ترین راه‌های پیشگیری از ابتلا به کرونا در سفر ضد عفونی کردن وسیله نقلیه قبل از شروع سفر است. هر چند که خطوط هوایی و خدمه وسایل نقلیه مختلف همواره اقدامات لازم برای ضد عفونی را انجام می‌دهند اما بهتر است شما خودتان نیز هنگام خرید بلیط هواپیما یا استفاده از وسایل نقلیه زمینی، محیطی که در آن قرار می‌گیرید را با استفاده از مواد ضد عفونی کننده کاملا تمیز کنید.

دوری از سرفه و عطسه

برای پیشگیری از ابتلا به کرونا، فاصله گذاری اجتماعی بسیار مهم است اما مهم‌تر از آن این است که شما در انجام این کار هوشمندانه عمل کنید و حواستان کاملا نسبت به افرادی که در محیط هستند، جمع باشد. به عبارت بهتر، شما باید از افرادی که سرفه یا عطسه می‌کنند و حتی از نظرتان 1 درصد مشکوک به کرونا هستند، باید تا حد ممکن فاصله بگیرید. این مورد را شاید بتوان کلیدی‌ترین مولفه در راه‌های پیشگیری از ابتلا به کرونا در سفر دانست. زیرا کسی که علایم خارجی دارد، حتما می‌تواند به شما آسیب بزند.

سیستم بدن خودتان را ارزیابی کنید.

اگر بیماری زمینه‌ای مثل دیابت یا ناراحتی قلبی دارید، لطفا خیال خرید بلیط هواپیما را کاملا از سر خودتان بیرون برانید. زیرا شما جزو اقشار آسیب پذیر در مقابل ویروس کرونا هستید و حتی اگر راه‌های پیشگیری از ابتلا به کرونا در سفر را کاملا رعایت کرده باشید، باز هم خطر کووید-19 برایتان بسیار زیاد است. بنابراین، بهتر است در خانه بمانید و بدون جستجوی درباره راه‌های پیشگیری از ابتلا به کرونا در سفر، فعلا مسافرت خودتان را به تعویق بیاندازید.

به همه اعتماد نکنید!

از زمان آغاز شیوع ویروس کرونا تاکنون صدها روش مختلف برای جلوگیری از ابتلا به این ویروس در رسانه‌ها منتشر می‌کنند که اغلب آنها هیچ پایه علمی مشخصی ندارند. در مورد راه‌های پیشگیری از ابتلا به کرونا در سفر نیز همین امر صادق است. شما به هیچ وجه نباید به حرف کسانی که هیچ علمی در حوزه پزشکی ندارند استناد کنید و مرتکب عمل خاصی شوید. بهترین راه، پیگیری اخبار مربوط به ویروس کرونا از طریق سازمان بهداشت جهانی و رسانه‌های کاملا معتبر است.

آیا در زمان کرونا به سفر برویم؟

راه‌های پیشگیری از ابتلا به کرونا در سفر

با توجه به آنچه که در این مطلب ذکر شد، این سوال پیش می‌آید که آیا واقعا امکان سفر در این ایام وجود دارد یا خیر. پاسخ به این سوال بسیار ساده است. اگر واقعا کار و مشغله شما با مسافرت به شهرهای مختلف پیوند خورده و هیچ چاره‌ای جز انجام مسافرت ندارید، با رعایت موارد ذکرشده می‌توانید به سفر بروید و به کارهای خودتان رسیدگی کنید اما اگر صرفا به خاطر پر شدن اوقات فراغت خودتان می‌خواهید بلیط کیش، بلیط هواپیما اهواز یا هر پرواز دیگری را خریداری نمایید، بهتر است کمی دست نگه دارید و در خانه بمانید تا شرایط به حالت سابق خود برگردد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز