خبرگزاری کار ایران

انواع مدل‌های دستگاه جوجه کشی و موارد کاربرد هر یک از آنها

asdasd
کد خبر : ۹۱۸۵۶۲

ماشین های جوجه کشی در مدل ها و ظرفیت های مختلفی تولید می‌شوند. این موضوع در بسیاری از موارد باعث سردرگمی خریداران شده و کار انتخاب و خرید دستگاه جوجه کشی را برای آنها سخت تر می‌کند.

ماشین‌های جوجه کشی در مدل ها و ظرفیت های مختلفی تولید میشوند. این موضوع در بسیاری از موارد باعث سردرگمی خریداران شده و کار انتخاب و خرید دستگاه جوجه کشی را برای آنها سخت تر میکند. از طرفی تولید کننده های مختلفی در ایران در این حوزه فعالیت می کنند که محصولات آنها نیز هر کدام مزایا و امکانات خاصی دارند. بنابراین شناخت انواع دستگاه جوجه کشی و آشنایی با امکانات آنها می تواند به تصمیم گیری افراد در زمان خرید دستگاه جوجه کشی بسیار کمک کند.

اگر شما نیز در انتخاب و خرید دستگاه جوجه کشی مناسب با نیاز خود دچار شک و تردید هستید، با ما همراه باشید...

دستگاه جوجه کشی خانگی

گاهی اوقات کاربر به دنبال خرید دستگاهی می باشد که اولا ظرفیت جوجه کشی آن بیشتر باشد و ثانیا شخص بتواند از آن در محیط های کوچک و یا در منزل و آپارتمان استفاده کند.بهترین انتخاب برای این نوع افراد، دستگاه جوجه کشی خانگی خواهد بود.

این مدل از انکوباتورها دارای وزن سبک و ابعاد کوچکی می باشند به طوریکه به راحتی می توان آنها را حمل نمود. همچنین ظرفیت جوجه کشی نیز در این دستگاه ها برای مصارف خانگی کاملا معقول بوده و معمولا تا 100 عدد تخم مرغ متغیر می‌باشد.

یکی دیگر از کاربردهای دستگاه جوجه کشی خانگی، استفاده از آنها برای تست گله مولد و یا استفاده از آنها در کلاس های آموزش پرورش طیور می باشد. همچنین کسانی که به صورت تفریحی جوجه کشی انجام می دهند، معمولا از دستگاه جوجه کشی خانگی بهره می برند.ماشین جوجه کشی خانگی نیز دارای چندین مدل مختلف بوده و در ظرفیت های مختلفی همچون 10 تایی، 12 تایی، 40تایی، 48 تایی، 80 تایی و  96 تایی طراحی می‌شوند.

دستگاه جوجه کشی حرفه ای

برای جوجه کشی از پرنده های زینتی و نژادهای کم یاب و گران قیمت، از نوع خاصی از دستگاه جوجه کشی خانگی استفاده میشود.جوجه کشی از طوطی سانان و پرنده های کمیاب در ظرفیت های پایین صورت میگیرد. با توجه به اینکه تخم نطفه دار این نوع پرنده ها بسیار با ارزش و گران قیمت می باشد، برای جوجه کشی از آنها بایستی از دستگاه جوجه کشی حرفه ای استفاده شود.

ظرفیت این مدل از دستگاه ها معمولا پایین می باشد و سیستم چرخشی و تنظیم دما و رطوبت آنها نیز حساس تر و کارامد تر از سایر دستگاه ها طراحی میشود. بعنوان مثال سیستم چرخشی 360 درجه ای، رطوبت رسانی اتوماتیک با پمپ آب و استفاده از سنسورهای بسیار دقیق همچون نسل سوم sht3xاز جمله ویژگی های مهم این دستگاه ها می‌باشد.

درحقیقت جوجه کشی از پرنده های گران قیمت همچون کاسکو، ماکائو و ... بسیار حساس تر و سخت تر از مرغ، بوقلمون و این قبیل پرنده ها می‌باشد. بنابراین نمی توان با دستگاه جوجه کشی ارزان قیمت که امکانات معمولیدارد، در این زمینه موفق شد.

انواع مدل‌های دستگاه جوجه کشی و موارد کاربرد هر یک از آنها

انواع مدل‌های دستگاه جوجه کشی و موارد کاربرد هر یک از آنها

دستگاه جوجه کشی صنعتی

مدل های صنعتی و حتی نیمه صنعتی دستگاه جوجه کشی بیشتر در مزارع و سالن های پرورش طیور کاربرد دارند. چراکه ظرفیت جوجه کشی در دستگاه جوجه کشی صنعتی بالا می باشد و کاربر می تواند به صورت همزمان صدها و حتی هزاران تخم نطفه دار را به جوجه تبدیل کند.

این نوع ماشین های جوجه آوری نیز در ظرفیت های مختلف تولید میشوند. در برخی از مدل های دستگاه جوجه کشی صنعتی، قابلیت انتخاب پرنده و سخنگویی وجود دارد. یکی از ویژگی های تقریبا مشترک در بین تمامی مدل های این دستگاه ها، سیستم چرخشی گهواره ای و 90 درجه ای می باشد. همچنین با توجه به ظرفیت بالای جوجه کشی در این دستگاه ها، برق مصرفی آنها 220 ولت تک فاز است. در حالیکه دستگاه جوجه کشی خانگی با برق 12 ولت قابل طراحی است و چندین مدل از این دستگاه ها نیز در بازار موجود می باشند.

دستگاه جوجه کشی تمام اتوماتیک

این مدل از انکوباتورها در دو ظرفیت کلی خانگی و صنعتی طراحی میشوند.کارکردن با دستگاه جوجه کشی اتوماتیک بسیار ساده و راحت می باشد. چرا که در حافظه این نوع دستگاه ها برای جوجه کشی از پرنده های پرکاربرد، تنظیمات لازم نظیر میزان دما و رطوبت، تعداد روزهای جوجه کشی، زمان توقف چرخش و ... به صورت پیش فرض موجود می باشد.لذا در زمان جوجه کشی با این دستگاه ها، کافی است تخم های نطفه دار پرنده مد نظرتان را در داخل دستگاه بچینید و نوع پرنده را از تنظیمات دستگاه انتخاب کنید.

دستگاه جوجه کشی تمام اتوماتیک بیشتر برای کاربران کم تجربه و افراد مبتدی مناسب است. البته تنظیمات این نوع دستگاه ها را به صورت دستی نیز می توان کنترل نمود و افراد حرفه ای نیز می توانند از این مدل دستگاه ها بهره ببرند.

دستگاه جوجه کشی شترمرغی

انواع مدل‌های دستگاه جوجه کشی و موارد کاربرد هر یک از آنها

انواع مدل‌های دستگاه جوجه کشی و موارد کاربرد هر یک از آنها

شترمرغ به عنوان یکی از خاص ترین گونه های پرنده بی پرواز در جهان شناخته میشود که حتی جوجه کشی از آن نیز تفاوت اساسی با سایر پرنده ها دارد. از این رو دستگاه جوجه کشی شترمرغ نیز فقط و فقط مختص این پرنده می باشد. در حالیکه از دستگاه جوجه کشی معمولی می توان برای انواع پرنده اهلی مثل مرغ، بوقلمون، بلدرچین، اردک، غاز، طاووس و ... استفاده نمود.

تفاوت اصلیی دستگاه جوجه کشی شترمرغ با دیگر دستگاه ها در سیستم تنظیم رطوبت و سیستم تهویه هوای داخلی دستگاه می باشد. در حقیقت شترمرغ پرنده ای گرمسیر بوده و تخم نطفه دار آن در رطوبت های پایین و دماهای نزدیک به 36 درجه، هچ میشوند. با توجه به اینکهپوسته تخم شترمرغ بسیار ضخیم و اندازه تخم این پرنده نیز بزرگ می باشد، مسلما تبادل دما و رطوبت و گازها بین تخم شترمرغ و محیط پیرامون آن سخت تر خواهد بود. لذا سیستم تهویه و رطوبت دهی دستگاه جوجه کشی شترمرغ باید متناسب با تخم نطفه دار این پرنده طراحی شود. مسلما این سیستم برای سایر تخم های نطفه دار مناسب نخواهد بود.

در نتیجه پرورش دهندگان و صاحبان مزارع پرورششترمرغ بایستی از دستگاه جوجه کشی شترمرغ استفاده کنند. در خصوص جوجه کشی از شترمرغ ذکر این نکته نیز بسیار مهم است که نمی توان ستر هچر همزمان با یک دستگاه انجام داد. در حالیکه برای سایر پرنده ها امکان ستر هچر همزمان در یک دستگاه جوجه کشی ممکن می باشد. البته دستگاه مورد استفاده نیز باید این قابلیت را داشته باشد.

کسب درامد با دستگاه جوجه کشی

یکی از مهمترین موارد استفاده از دستگاه جوجه کشی، کسب درامد از آنها می باشد. بسیاری از افراد بعنوان شغل اصلی و یا شغل دوم اقدام به جوجه کشی از پرنده های مختلف می نمایند. برای شروع کسب درامد با دستگاه جوجه کشی ابتدا باید بازار هدف خود را شناسایی کنید. پرنده های زینتی طرفداران خاص خود را دارند و بازار خرید و فروش آنها بسیار داغ می باشد. پرندگان اهلی نیز به دلیل مصرف روزانه و بسیار بالای گوشت و تخم آنها بازار فروش خوبی دارند.

بنابراین انتخاب نوع پرنده و دستگاه متناسب با کسب و کار شما کاملا به هدف اولیه شما بستگی دارد. برای موفقیت در این زمینه همانند هر کسب و کار دیگری لازم است که ابتدا به خوبی در این زمینه تحقیق نمایید.مسلما با شناخت نیازهای بازار و کسب اطلاعات در رابطه با پرورش پرندگان، میتوانید در مدت زمان کوتاه تر به درامدهای رضایت بخشی برسید و از این حرفه لذت ببرید.

برای کسب اطلاعات بیشتر در خصوص دستگاه های جوجه کشی می توانید به وب سایت https://joojekeshi.com مراجعه نمایید. همچنین در این وب سایت مقالاتی بسیار جامع و کامل در زمینه پرورش انواع پرنده اهلی و زینتی به رایگان در دسترس می باشد که می تواند نوید بخش موفقیت شما در این کسب و کار واقع گردد.

 

 

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز