خبرگزاری کار ایران

دلایل سینه درد در زنان، از قاعدگی تا سرطان

asdasd
کد خبر : ۹۱۸۴۵۲

چطوری علائم پیش از قاعدگی را تسکین دهیم؟ چرا علائم پیش از قاعدگی من شدید هستند؟ آیا راهی برای درمان علائم پیش از قاعدگی وجود دارد؟ علائم پیش از قاعدگی یا همان سندروم پیش از قاعدگی بسیار شبیه به علائم بارداری هستند، چطور این علائم را از هم تفکیک دهیم؟ آیا سینه درد قبل از پریود نیز از علائم پیش از قاعدگی است؟ آیا باید نگران سینه درد بعد از پریود باشم؟

در این مقاله سعی می‌کنیم بیشتر در رابطه با علائم پیش از قاعدگی و به خصوص سینه درد صحبت کنیم. اما چنانچه سوالات بیشتری در رابطه با درد سینه دارید به مقاله درد سینه ها در وبسایت مینت مراجعه کنید.

به دلیل ترشح هورمون های مختلف در نزدیک دوران قاعدگی، چند روز قبل از شروع قاعدگی علائم پیش از قاعدگی شروع می شوند. اگر بخواهیم به تعدادی از علائم اشاره کنیم عبارتند از:

  • حساسیت سینه ها و سینه درد
  • تغییر خلق و خو
  • دلدرد
  • کمر درد
  • یبوست
  • اسهال
  • مشکلات خواب
  • حالت تهوع
  • ویار
  • بروز جوش بخصوص جوش قبل از پریود که نگرانی بسیاری از خانم ها است و از آن به عنوان چالش برانگیز ترین علائم سندروم پیش از قاعدگی یاد می کنند که ذهن بسیاری از خانم ها را به خود مشغول می کند.  اما باید بگوییم که این مشکل نیز را به راحتی می‌توان کنترل کرد. برای اطلاعات بیشتر می توانید به مقاله درمان جوش وبسایت مینت مراجعه کنید.

همانطور که گفتیم هر کدام از این علائم راهکارهای بخصوصی دارند که به کمک آن ها می توانید این علائم را تسکین دهید. اما یکی از این علائم که بسیاری از بانوان آن را تجربه می کنند سینه درد است.

"درد سینه ها معمولا به دو دسته سیکلی و غیر سیکلی تقسیم می شوند. سینه درد سیکلی با سیکل قاعدگیتان در ارتباط است و معمولا بعد از پریودی بهبود می یابد. این درد ممکن است در ارتباط با ورم سینه ها یا سفت شدن آن ها باشد. سینه درد پریودی معمولا هردو سینه را درگیر می کند و مخصوصا بر نواحی بیرونی و بالایی سینه تاثیر می گذارد و همچنین ممکن است به قسمت های زیرین نیز سرایت کند."

بنابراین سینه درد دلایل مختلفی می تواند داشته باشد و همانطور که اشاره کردیم سیکلی و غیر سیکلی بودن سینه درد نیز در تشخیص دلایل آن بسیار مهم است و چنانچه دردهای غیر سیکلی داشتید باید آن را جدی بگیرید و به پزشک مراجعه کنید. وبسایت  https://www.mintapp.ir/  توضیحات جامعی در این باره ارائه داده است و می توانید اطلاعات جامعی را در رابطه با سلامت بانوان دریافت کنید.

یکی از راهکارهایی که به کمک آن می توانید سینه درد سندروم پیش از قاعدگی را تسکین دهید، می توانید در این دوران زیر دوش آب گرم، سینه ها را به صورت دورانی ماساژ دهید. این کار را به مدت 5 دقیقه انجام دهید تا از شدت سینه درد کاسته شود. البته راهکارهای دارویی بسیاری نیز در این زمینه وجود دارند که با مراجعه به داروخانه ها می توانید از این داروها استفاده کنید. اکثر این داروها گیاهی هستند و بدون نسخه نیز تجویز می شوند. البته بهتر است قبل از مصرف با دکتر داروساز داروخانه مشورت کنید تا بهترین داروی ممکن را انتخاب کنید.

اما این تغییرات سینه در دوران بارداری چگونه است؟ چطوری می توان فهمید که سینه درد ناشی از علائم سندروم پیش از قاعدگی است یا بارداری؟

سینه درد قاعدگی معمولا پس از شروع خونریزی ماهیانه فروکش می کند اما سینه درد بارداری زمان بیشتری دارد و حتی ممکن است تا پایان سه ماهه اول بارداری و حتی پایان بارداری نیز همراه شما باشد.

بعد از اتمام بارداری و شیردهی سایز پستان کاهش یافته و افتاده‌‌ می‌شوند. بسیاری از خانم‌‌ها دوست دارند شکل و سایز سینه خود را همانند دوره بارداری حفظ کنند. برای اینکار چند راهکار وجود دارد:

- شیردهی را ادامه دهید: از شیر طبیعی خود به فرزندتان بدهید و جز در موارد خاص از شیرخشک استفاده نکنید.

- کمی وزن اضافه کنید. زنان به طور متوسط روزانه به 2000 تا 2500 کیلو کالری نیاز دارند. در دوران بارداری این نیاز 300 کیلو کالری و در شیردهی 500 کیلو کالری افزایش‌‌‌‌ می‌یابد. تغذیه کردن نوزاد با شیر مادر باعث کاهش وزن‌‌ می‌شود. اگر‌‌ می‌خواهید سایز پستان‌های خود را حفظ کنید، تغذیه مناسبی داشته باشید تا دچار کاهش وزن سریع در دوران شیردهی نشوید.

- تولید استروژن را بالا نگه دارید: مصرف محصولات مشتق شده از سویا‌‌، توفو و دانه کتان یا استفاده از کرم‌‌‌‌های موضعی حاوی استروژن‌‌ می‌تواند به سینه‌‌ها حجم دهد اما قبل از مصرف مخصوصا در دوران شیردهی با متخصص مشورت کنید.

ماساژ سینه‌‌ها هم‌‌ می‌تواند سبب افزایش خونرسانی و رشد و حفظ سلول‌های پوستی و افزایش حالت کشسانی پوست شود. برخی خانم‌‌ها هم پس از اتمام شیردهی جراحی زیبایی را انتخاب‌‌ می‌کنند و به واسطه ایمپلنت حجم سینه‌‌ها را بیشتر کرده و آن را بالا‌‌ می‌کشند.

چطور از افتادگی پستان‌ها پیشگیری کنیم؟

این موضوع از نگرانی‌‌‌‌های اکثر زنان بعد از بارداری است. پس از اتمام شیردهی شکل و سایز سینه تغییر‌‌ می‌کند و دچار افتادگی خواهد شد. برای پیشگیری روش‌های وجود دارد که به برخی از آن‌ها اشاره‌‌ می‌کنیم:

- سینه بند استفاده کنید: در طول دوران شیردهی از سینه بند استفاده کنید. اینکار تاثیر قدرت جاذبه را به حداقل میرساند اما شب‌ها حتما آن را در بیاورید زیرا بستن طولانی مدت سینه بند عارضه‌دار است.

سینه بندی که انتخاب‌‌ می‌کنید باید کاملا متناسب و سایز باشد. درد در پستان‌ها نشانه نامناسب بودن سایز سینه بند است. اگر شیردهی دارید از سینه بندهای مخصوص شیردهی استفاده کنید.

- عضلات سینه را تقویت کنید. انجام برخی تمرینات ورزشی‌‌ می‌تواند از افتادگی پستان‌ها جلوگیری کند.

- رژیم سالمی داشته باشید: در طول بارداری و بعد از آن در طول شیردهی، رژیم غذایی متناسب و متعادلی را دنبال کنید و به اندازه کافی پروتیین مصرف کنید.

فراموش نکنید بارداری و دوران پس از آن لحظات زیبایی است و بدن شما دستگاهی قدرتمند است که باید از مراقبت کنید. قبل از انجام هر اقدامی حتما برای حفظ سلامت خود و فرزندتان با متخصص مشورت کنید.

همچین چکاپ های منظم و انجام آزمایش هایی مانند ماموگرافی را برای بررسی سلامت خود فراموش نکنید و هرچند وقت یک بار با توجه به نظر پزشک چکاپ ها را مرتبا انجام دهید.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز