خبرگزاری کار ایران

سیم بکسل نتاب تاور کرین

asdasd
کد خبر : ۹۱۷۴۰۷

سیم بکسل ها دارای ساختار های مختلفی هستند بدین معنا که بر حسب کاربری سیم بکسل از تعداد مختلفی استرند به هم تندیده تولید شده است که خود استرندهای سیم بکسل نیز دارای تعداد مفتول متفاوتی هستند. به جز ساختار البته نوع بافت سیم بکسل ها نیز متفاوت می باشد که نشان دهنده قطر های تلفیقی مفتول های بکار رفته در سیم بکسل ها می باشد. سیم بکسل نتاب که بر روی تاور کرین‌ها اتصال پیدا می کند یکی از انواع سیم بکسل می باشد که با ساختار های مختلفی تولید می شود.

سیم بکسل نتاب بگونه ای بافته می شود که جهت دوران در راستای باز شدن استرند های درونی با جهت گردش استرندهای بیرونی ساختار سیم بکسل متفاوت می باشد. از این رو این سیم بکسل ها که بر روی تاورکرین ها در ارتفاع لیفتینگ بالا مورد استفاده قرار می گیرند حتی در صورتیکه تک رشته نیز اتصال یابند در برابر باز شدن مقاومت مناسبی از خود نشان می دهند. البته ساختار های عمومی سیم بکسل نتاب با سیم بکسل های جرثقیل که بر روی جرثقیل برقی و جرثقیل دستی سیم بکسلی و یا بر روی وینچ ها اتصال می یابد متفاوت هستند. در زیر به بررسی این ساختار ها می پردازیم.

ساختار های سیم بکسل نتاب

سیم بکسل نتاب با یک اصل اولیه تولید می شود و آن عدم باز شدن در گردش ساعت گرد یا پاد ساعتگرد می باشد. سیم بکسل نتاب در ساختار خود دارای تعداد استرند بالایی می باشد که در هر استرند تعداد کمی مفتول با قطر های برابر و اغلب با قطر کم بکار گرفته میشود. از این رو سیم بکسل نتاب در کل دارای انعطاف بالایی نسبت به بسیاری انواع ساختار های سیم بکسل می باشد. علاوه بر تعداد کم مفتول در هر استرند سیم بکسل نتاب تنها با مغزی فولادی تولید می شود که مقاومت کششی مناسبی را در برابر نیروهای کششی بالای وارده تحمل نماید. دو ساختار پر کاربرد سیم بکسل نتاب به قرار زیر هستند.

  1. سیم بکسل نتاب 19X7 با مغزی فولادی که دارای 19 استرند به هم تنیده و تعداد 7 مفتول در هر استرند می باشد و پر کاربردترین ساختار سیم بکسل نتاب را به خود اختصاص می دهد. سیم بکسل نتاب 19X7 در سایز های 16 الی 24 میلیمتر دارای حداکثر میزان کاربری می باشد.
  2. سیم بکسل 35X7 نتاب تاورکرین ها که در واقع دارای یک مغزی از سیم بکسل 19X7 می باشد که در بیرون توسط تعداد بیشتری از استرند در یک ردیف بیرونی پوشیده شده است. کاربری سیم بکسل تاور کرین 35X7 محدودتر می باشد و تنها در برخی از ابر تاور کرین ها برای انتقال تجهیزات دریایی و نظامی مورد استفاده قرار می گیرد.

سیم بکسل نتاب هم بصورت آبکاری شده سطحی بر روی مفتول ها با عنصر فلزی زینک و آبکاری گالوانیزه عرضه می شود و هم بصورت سیاه و روغن اندود عرضه می گردد. استفاده از روغن بر روی سطح سیم بکسل نه تنها از تماس مستقیم آب با سطح فولادی سیم بکسل نتاب تاور کرین جلوگیری می کند بلکه تا اندازه ای نیز سبب کاهش اصطکاک و سایش سطحی می شود.

ساختار و کاربری سیم بکسل جرثقیل برقی سیم بکسلی

بر روی جرثقیل های برقی سیم بکسلی نیز از سیم بکسل برای اتصال بار استفاده می شود. البته دسته وسیعی از جرثقیل برقی نیز وجود دارند که نه از سیم بکسل بلکه از زنجیر برای اتصال بار و لیفتینگ استفاده می کنند که گرید زنجیر بکار رفته در این جرثقیل برقی زنجیری اغلب فولاد خشکه G80 می باشد.

اما در مورد جرثقیل برقی سیم بکسلی نوع و بافت سیم بکسل با سیم بکسل نتاب متفاوت می باشد و اغلب با توجه به ارتفاعات محدودتر لیفتینگ در جرثقیل برقی نسبت به تاور کرین ها از سیم بکسل های مشابه با صنایع حفاری یعنی سیم بکسل 6 استرندی با ساختار 6X19 با بافت نوع سیل مورد استفاده قرار می گیرد.

البته ممانعتی برای استفاده از سیم بکسل نتاب بر روی جرثقیل ها نیز وجود ندارد اما استاندارد استفاده از سیم بکسل مغزی فولادی (بر حسب میزان بار گاهی با مغزی کنفی) بر روی جرثقیل از ساختار 6X19S می باشد. جرثقیل های برقی از ابزار آلات صنعتی هستند که در تناژ پایین تر از نوع زنجیری و در تناژ بالاتر از نوع سیم بکسلی مورد استفاده قرار می گیرند. برند های معتبر مختلفی در دنیا به تولید جرثقیل برقی مبادرت دارند که در این بین جرثقیل برقی KITO محصول ژاپن یکی از معتبر ترین برند ها محسوب می شود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز