خبرگزاری کار ایران

آموزشگاه آرایشگری و مهارتهایی که آموزش می‌بینید

asdasd
کد خبر : ۹۱۴۶۶۹

در ایران برای رسیدن به حرفه آرایشگری می‌توانید با گذراندن دوره‌های آموزشی که به دو صورت مقدماتی و حرفه‌ای است به این شغل دست یابید. برای گذراندن این دوره‌ها می‌توانید به یکی از آموزشگاه‌های‌ رسمی آرایشگری بروید و مدرک رسمی و معتبر دریافت کنید. آموزشگاه‌ آرایشگری در تهران با کیفیت بالا وجود دارد.

چگونه خودم را زیبا کنم؟ چطور و در کجا می‌توانم این مهارت را بیاموزم؟ هزینه تاسیس آموزشگاه آرایشگری در تهران چقدر است؟ این سوالاتی است که ممکن است به ذهنتان خطور کرده باشد. اگر می‌خواهید به جواب سوالاتتان برسید این مطلب را بخوانید.

زیبایی و زیبا دوستی جز فطرت و نهاد آدمی است. از دیرباز آرایش و آرایشگری به شکل‌های مختلف مورد توجه جوامع بشری بوده است. چهره زیبا و ظاهر آراسته به طور ناخودآگاه بر مخاطب تاثیر بسزایی می‌گذارد. میل به زیبایی در حد متعادل باعث طراوت و شادابی  فرد و اطرافیان او می‌شود. آموزشگاه آرایشگری یکی از مکانهایی است که به این امر می‌پردازد.

شاید برای شما اتفاق افتاده باشد که برای کوتاهی مو به آرایشگاهی مراجعه کرده باشید و موهایتان را به شکلی عجیب درآورده باشد و یا تتوی ابروی شما را به صورتی نامناسب انجام داده است. در اینگونه موارد، شکایت کردن از آرایشگر نیز راهگشا نیست. در آن هنگام ممکن است پیش خود فکر کنید که با آموزش آرایشگری می‌توانم برخی از امور را خودم انجام دهم. امروزه آموزشگاههای مختلفی به وجود آمده‌اند که از نظر کیفی و کمی با هم متفاوت هستند.

آرایش و انواع مهارت‌های آموزش آرایشگری

آرایش چیست؟ چگونه می‌توانم آرایشگر شوم؟ برای رسیدن به این هدف کدام آموزشگاه آرایشگری مناسب است؟ مهارت‌های آرایشگری چیست و چگونه می‌توانم بیاموزم؟ شاید این سوالات تا به حال برایتان پیش آمده باشد. در ادامه این مطلب به شما توضیح می‌دهم.

آرایش چیست و چند روش دارد

معمولا افراد آرایش را معادل میکاپ صورت می‌دانند ولی زیبا شدن به دو روش انجام می‌شود: آرایش و پیرایش. آرایش به معنای اضافه کردن چیزی به منظور زیبایی و پیرایش به معنی کم کردن چیزی در جهت زیبا شدن.

آرایشگری به وسیله لوازم مخصوص یکی از نمونه‌های بارز آرایش است. طبق آمار به دست آمده، زنان در حدود 20 نوع لوازم آرایش استفاده می‌کنند مانند رژلب، ریمل، کرم، لاک و کرم پودر. لوازم آرایش اکثرا برای صورت و دست استفاده می‌شود. این لوازم زیبایی با بیش از 800 نوع ترکیب شیمیایی برای زیباتر شدن افراد تولید می‌شود.

آشنایی با انواع مهارت‌های آموزش آرایشگری

میکاپ یا آرایش صورت یکی از مهارت‌های آرایشگری است و در آموزشگاهها تعلیم داده می‌شود. این مهارت در زیباتر شدن افراد بسیار مهم و چشمگیر است. با میکاپ می‌توانید یک فرد را که  دارای نواقص مختلفی در صورتش است بسیار زیبا و دلپذیر سازید. البته باید خاطر نشان کرد که کار ساده‌ای نیست و به مهارتهای مختلفی نیاز است. اینگونه مهارت‌ها عبارتند از: آشنایی با لوازم آرایش و طرز استفاده از آنها، به کاربردن قوه تخیل قوی و مهارت پیاده کردن مدل‌های آرایش.

بنابراین آغاز آموزش آرایشگری آشنایی با ابزار این حرفه است. آشنایی با اصول اولیه گریم و میکاپ در مرحله بعدی قرار می‌گیرد. البته شواهد نشان می‌دهد که آرایشگر توانا کسی است که استمرار در تمرین و یادگیری داشته باشد. در این حرفه به روز بودن نیز یکی از عوامل بقای فرد در بازار کار است. عجله نکنید در ادامه به مهارت‌های دیگر آرایشگری  می‌پردازیم.

البته به جز میکاپ و آرایش صورت مهارت‌های بسیاری در حرفه آرایشگری وجود دارد که در آموزشگاه‌ها آموزش داده می‌شود. برخی از این مهارت‌ها که در آموزشگاه‌های زنانه و مردانه متفاوت است عبارتند از:

  • کوتاهی مو
  • خدمات ناخن
  • اپیلاسیون
  • پاکسازی پوست
  • آموزش پیگمنتیشن
  • آموزش شینیون حرفه‌ای
  • آموزش رنگ و مش مو

همانطور که مشخص است برای آموزش بهتر این حرفه باید در کنار آرایشگرهای حرفه‌ای به عنوان کارآموز ایستاد و به کار و دست آنها دقت کرد. در ادامه کار و برای تاسیس آرایشگاه نیز بهتر است که با آرایشگاه‌های معتبر دیگر به صورت شراکتی همکاری داشته باشید.

برای تاسیس یک آرایشگاه لازم است در مورد بسیاری از نکات تحقیق کنید. باید بدانید برای مکان آرایشگاه هزینه زیادی مجبورید بپردازید مخصوصا تاسیس آموزشگاه آرایشگری در تهران. اطلاعات مختلفی مانند هزینه خرید لوازم آرایشگاه، هزینه تبلیغ برای آن، جامعه‌شناختی مردم و نیازهای آنان و روش‌های راضی نگهداشتن مردم را بدانید. برای آرایشگری موفق بودن باید بتوانید ارتباطی خوب با مشتری داشته باشید. برخورد مناسب و خوب باعث جذب مشتری می‌شود.

در ایران برای رسیدن به حرفه آرایشگری می‌توانید با گذراندن دوره‌های آموزشی که به دو صورت مقدماتی و حرفه‌ای است به این شغل دست یابید. برای گذراندن این دوره‌ها می‌توانید به یکی از آموزشگاه‌های‌ رسمی آرایشگری بروید و مدرک رسمی و معتبر دریافت کنید. آموزشگاه‌ آرایشگری در تهران با کیفیت بالا وجود دارد.

آموزشگاه دو بانو یکی از آموزشگاه‌های برتر با 25 سال سابقه آموزشی و دارای امتیاز رسمی در تهران است. این آموزشگاه به آدرس اینترنتی http://www.dobanoo.com  دارای امتیاز رسمی از وزارت کار است. مجوز اعطای 19 دیپلم رسمی از سازمان فنی و حرفه‌ای را داراست. اگر به دنبال اموختن مهارت‌های مختلف آرایشگری هستید به شما آموزشگاه دو بانو را پیشنهاد می‌کنیم. دوره‌های آموزشی مختلفی در این آموزشگاه تدریس می‌شود مانند: آموزش میکروپیگمنتیشن، آموزش گریم و میکاپ حرفه‌ای، آموزش شینیون حرفه‌ای و رنگ و مش، آموزش کوتاهی مو و اصلاح ابرو و آموزش تخصصی ناخن.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز