خبرگزاری کار ایران

چگونه برای کنکور جمع بندی کنیم؟ روش جمع بندی رتبه های برتر

asdasd
کد خبر : ۹۱۱۳۳۶

در روزهای پایانی منتهی به کنکور، مرور و جمع بندی یافته های قبلی بسیار اهمیت دارد. مسئله ای و تمام رتبه های برتر به آن اذعان دارند که یکی از دلایل موفقیتشان در کنکور را این مسئله می دانند. در این مقاله میخواهیم بدانیم چگونه برای کنکور جمع بندی کنیم. پس با ما همراه باشید تا با 7 روش جمع بندی رتبه های برتر کنکور موسسه IDNovin آشنا شویم.

۱- بررسی کنکور های سراسری سنوات قبل:

این کار چند مزیت کلی به همراه دارد:

  • اول آشنایی با الگوی طراحی تست های سراسری که در چه سطح هستند، به چه شکل هستند و کدوم قسمت ها مورد سوال هستند.
  • دوم آشنایی با بودجه بندی هر درس و شناسایی تست های هر مبحث. در دوران جمع بندی کنکور باید سعی کنید به شدت روی مباحث تست خیز و آسان سرمایه گذاری کنید. چرا که ارزش تست های هر درس به یک اندازه است. پس بهتر است پاسخگویی به سوالات آسانتر را در اولویت قرار دهیم.
  • سوم محک خوردن اطلاعاتی که تا الان کسب کرده ایم
  • چهارم یادگیری از روی تست هایی که ارزش بالایی دارند و بسیار استاندارد هستند.
  • پنجم یادگیری مدیریت زمان در کنکور سراسری در صورتی که محدودیت زمانی کنکور رو برای خودتون اعمال کنید.

پیشنهاد میشه که با توجه به زمانی که برای جمع بندی دوروز یا سه روز یکبار در بازه مطالعاتی کنکورتون قرار دادید حداقل ۳ و حداکثر ۱۰ کنکور از سنوات قبل داخل و خارج بررسی کنید...

۲- بررسی خلاصه نویسی ها نکات و تست های علامت دار شده :

قطعا هر دانش آموزی تا قبل از روز های جمع بندی گنجینه ای از نکات و تست های مهم و خلاصه نویسی های کلیدی به همراه دارد. بررسی این موارد باعث بازیابی اطلاعات مهم و کلیدی و البته عدم تکرار برخی اشتباهات رایج خواهد شد. حاشیه نویسی ها، های لایت ها نیز در این رابطه بسیار کمک کننده هستند و روزهای قبل از کنکور باید همه آن ها را بررسی کنید و با استفاده از تکنیک تورقع سریع کتاب اطلاعات را بازیابی کنید.

پیشنهاد میشه که برای مطالبی که قبلا به اهمیتش پی بردید ارزش قائل بشید و زمان کافی برای بازیابیش قرار بدید.

3- شرکت در یک آزمون آزمایشی قبل از کنکور :

پیشنهاد میشه اگر تا بحال حتی آزمونی شرکت نکرده اید یا قبلا در آزمون های آزمایشی قبلا شرکت کردید حتما در ماه های منتهی به کنکور در یک آزمون آزمایشی شرکت کنید.

آزمون ازمایشی که شرکت میکنید باید سوالات استانداردی داشته باشد و در مقایسه با کنکور سراسری جامعه آماری (تعداد شرکت کننده) قابل توجهی داشته باشد و آزمون به صورت جامع شامل همه مباحث کنکور برگزار گردد.  این آزمون با شبیه سازی فضای کنکور باعث عادی تر شدن فضای روز کنکور برای شما می شود.

4- داشتن بهترین برنامه جمع بندی کنکور :

داشتن یک برنامه درسی دقیق در ایام منتهی به کنکور بسیار ضروریست. در این برنامه باید زمان های مشخص و قابل توجهی را به روش 3 روز یکبار یا 2 روز یکبار به زدن آزمون های جامع اختصاص دهید. سپس تحلیل آزمون و شناسایی نقاط ضعف و قوت را در دستور کار خود قرار دهید. ضمنا برنامه درسی کنکور در این ایام باید کاملا صحیح و ساعات خواب و بیداری شما را بر اساس زمان کنکورتان تنظیم کند. این برنامه باید بگونه ای باشد که مطالب را تا روز کنکور چندین بار برای شما مرور کرده بطوری که فراموشی مطالب را در جلسه کنکور برای شما به صفر برساند.

5- استفاده از بهترین منابع جمع بندی کنکور :

یک منبع مناسب برای جمع بندی کنکور باید ویژگی های زیر را دارا باشد:

  • سطح آن در حد کنکور باشد. (نه خیلی وقت گیر و پیچیده و نه بیش از حد ساده)
  • حجم کمی داشته باشد و در کوتاه ترین زمان ممکن به نیاز شما پاسخ دهد.
  • مولفین آن رزومه موفقی را به همراه خود داشته باشند.
  • اکثریت قریب به اتفاق دانش اموزان از آن منبع رضایت داشته باشند.

6- استفاده از نوین ترین روش های مرور و جمع بندی کنکور:

پیچیدگی های کنکور سال به سال بیشتر میشود و به فراخور پیشرفت زمان نیاز به ابزارهای جدیدتر برای موفقیت در کنکور همواره بیشتر احساس میشود. هر درس کنکور روش جمع بندی خاص خود را دارد و عدم استفاده از یک روش صحیح، سبب فراموشی مطالب سر جلسه کنکور میشود. اینکه چگونه ریاضی را جمع بندی کنیم یا چگونه زیست را جمع بندی کنیم یا ... همواره دغدغه دانش آموزان بوده و هست. در این میان کسانی موفق ترند که بتوانند از نوین ترین شیوه های مرور و جمع بندی کنکور بهره ببرند.

7- مباحث مهم را چندین بار بخوانید:

فراموشی یکی از چالش های هر دانش آموز است. بر اساس منحنی فراموشی ابینگ هاوس درصورت یادگیری یک مطلب بطور 100 درصد برای اولین بار، پس از 24 ساعت، تقریبا 30 درصد اطلاعات پاک میشود. و اگر این اطلاعات مرور نشود پس از گذشت زمان تنها 20 درصد آن در ذهن باقی می ماند. پس مرور چندین باره مطالب مهم یکی از مباحثی است که در دوران جمع بندی کنکور باید به آن توجه کنید.

8- یادگیری مدیریت زمان و کنترل استرس در روزهای منتهی به کنکور :

قاعدتاً استرس ماه‌های پایانی تا کنکور و روزهای پایانی تا کنکور سراسری با سایر روزها تفاوت خواهد داشت. اما قاعدتاً باید این استرس مازاد کنترل شده و تسلط کافی بر روی روح جسم و روان ایجاد شود. یکی از کارهای مهمی که پیشنهاد می‌شود در ایام جمع بندی کنکور حتماً انجام شود تمرین روی افزایش تمرکز، تسلط، اعتماد به نفس و تمرین مدیریت استرس و زمان هست. تمرین هایی برای افزایش اعتماد به نفس، برای کاهش استرس، برای کنترل استرس و برای مدیریت زمان وجود دارد. اولاً شما می توانید از ذهن آگاهی برای کنترل استرس خودتون استفاده کنید یا می‌توانید مدیریت زمان رو قبل از آزمون کنکور سراسری بارها و بارها تمرین کنید تا رسیدن به سطح بالایی از اعتماد به نفس و کاهش تا حد زیادی استرس باعث افزایش و بهبود عملکرد شما سر جلسه کنکور سراسری شود.

8- سایر اقدامات موثر مخصوص شما :

کاملا مشخص است که کار های دیگه ای وجود دارد که بسته به شرایط هر داوطلب فرق میکند. اینکه تا الان چه کار کرده اید و الان در چه وضعیت و سطحی هستید تا حد زیادی مشخص میکند که چه اقداماتی میتواند برای شما موثر تر باشد. به همین خاطر پیشنهاد می شود با کمک یک مشاوره تحصیلی کنکور صحیح و ارائه اطلاعات کامل راجع به وضعیت خودتان ، راهکارهای مخصوص به خود را دریافت کنید.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز