خبرگزاری کار ایران

مشاوره مهریه

asdasd
کد خبر : ۹۱۱۳۲۱

مهریه‌ای به عنوان یک هدیه پس از عقد به زن تعلق می‌گیرد که عندالمطالبه است. گاهی اوقات بنا به دلایل مختلف مرد از پرداخت مهریه زن امتناع می‌کند که در این مواقع زن می‌تواند از طریق قانون و مراجع قضایی حق قانونی خود را دریافت کند. در این مقاله می‌خواهیم در مورد مهریه و مشاوره مهریه که توسط مشاوران مجرب قابل انجام است مطالب مهمی را قرار دهیم.

به طور کلی مهریه دارای قوانین مخصوص به خود است که خیلی از افراد از آن بی اطلاع هستند، برای همین امر در صورت وجود هر گونه مشکل می‌توان به مشاوره مهریه مراجعه کرد. مشاوران مرتبط با مهریه می‌توانند راهنمایی لازم را داشته باشند.

نقش مهریه در زندگی امروزی

مهریه به عنوان یکی از ارکان مهم ازدواج‌های امروزی محسوب می‌شود که به صورت معمول در یک جلسه بین خانواده پسر و دختر قبل از انجام عمل عقد تعیین می‌شود. طرفین نگرانی‌های مختلفی بابت مهریه داشته و سعی می‌کنند یکددیگر را متقاعد کنند. نگرانی‌های خانواده پسر در بحث مهریه مربوط به میزان ارزشمندی ازدواج با مهریه، زیاده خواه نبودن خانواده دختر و طلاق احتمالی است. بهتر است برای این امر به مشاوره مهریه مراجعه کرد تا ابهامات ذهنی مرتفع شود.

مهریه شامل چه چیزهایی است

قانون گذار طبق قانون اسلامی برای حفظ شان و حقوق زنان مهریه را تعیین کرده است که زوج موظف است مهریه را در زمان درخواست همسر پرداخت نماید. مواردی وجود دارد که نمی‌توان اموال زوج را توقیف کرد و بهتر است قبل از درخواست مهریه یا هر اقدامی توسط زوجه، به یک مشاوره مهریه مراجعه کرد تا علاوه بر جلوگیری از هدر دادن زمان به نتیجه مناسب رسید.

در مورد مشاوره مهریه

با توجه به وضعیت ازدواج‌های امروزی مشاوره مهریه یکی از مهم‌ترین بخش‌های طلاق محسوب می‌شود که اگر به درستی پیگیری نشود باعث آسیب رساندن به افراد جامعه شده و عواقب ناگواری را به دنبال دارد. مهریه حقی است که مرد وظیفه دارد آن را پرداخت کند و افرادی که توانایی پرداخت مهریه همسر خود را ندارند در مشاوره مهریه که در دادگاه تشکیل شده شرکت کرده و چگونگی پرداخت مهریه را مشخص می‌کنند.

مشاورین متخصص در مجموعه آنی مشاور به شما بهترین مشاوره ها را ارائه می دهند، کافیست اپلیکیشن آنی مشاور را نصب کنید و از مشاورین و وکلای مهریه ، مشاوره بگیرید، ضمنا اولین نوبت مشاوره در آنی مشاور رایگان است.

بخشیدن مهریه

اگر تمام یا بخشی از مهریه‌ای که به صورت سکه تعیین شده است توسط همسر بخشیده شود، زن دیگر نمی‌تواند برای مهریه خود اقدام خاصی انجام دهد چرا که در سند بخشش مهریه، عنوان هبه بر آن اطلاق شده است. البته باید خاطر نشان کرد این موضوع مربوط به زمانی است که پرونده به صورت قانونی در جریان نباشد. در صورت بروز هر گونه مشکل در زمان بخشش مهریه می‌توان به مشاوره مهریه مراجعه کرد.

تقسیط مهریه

در تقسیط مهریه به دلیل پیچیدگی‌های خاصی که مشاهده می‌شود لزوم مشاوره مهریه ضروری است. به صورت معمول مبلغ مهریه پول یا سکه و یا ملک است که شوهر اگر توانایی پرداخت آن را به صورت یکجا نداشته باشد می‌تواند به وسیله دادخواست، اعسار و تقسیط مهریه را طبق قانون درخواست کند. در این بین زن نمی‌تواند مرد را به دلیل تقسیط مهریه به زندان بیندازد. مشاوره مهریه می‌تواند در زمینه تقسیط مهریه بسیار کارساز باشد.

شیوه‌های مطالبه مهریه به چه صورت است

مهریه به عنوان یک حق قانونی همسر شناخته می‌شود که مرد موظف است آن را در هر زمان که زن درخواست نماید، پرداخت کند. به صورت معمول طلب مهریه تنها زمانی مطرح می‌شود که اختلافات زیادی بین زوجین مشاهده شود. در این مورد زن می‌تواند درخواست مهریه را به چند روش ارائه کند که شامل موارد زیر است:

  • درخواست اجرائیه از اجرای ثبت اسناد و املاک
  • درخواست به مراجع قضائی و دادگستری
  • صدور قرار تأمین خواسته مهریه

در صورتی که شخص نتواند به راحتی مطالبه مهریه کند و  طلب مهریه خود را وصول کند می‌تواند با مراجعه به یک مشاوره مهریه به سهولت نحوه کار را از طریق قانون پیش ببرد.

بعد از فوت یکی از طرفین وضعیت مهریه به چه صورت است

نکته مهمی که در این بخش به آن اشاره خواهیم داشت فوت یکی از طرفین است. اگر مهریه زوجه توسط زوج پرداخت نشود، پس از فوت زوج به دلیل اینکه مهریه زن از طلب‌های ممتاز به حساب می‌آید باید پرداخت شود. اگر متوفی دارای مال باشد که مقدار مهریه زن از لحاظ ارزش مالی مساوی باشد، اموال متوفی توقیف می‌شود.

مهریه زن طبق قانون اسلامی به عنوان سهم الارث وی محاسبه نمی‌شود و در این مورد اگر متوفی فرزندی نداشته باشد بعد از کسر مهریه از اموال مرد، یک چهارم از کل اموال باقی مانده شوهر به عنوان ارثیه به زن می‌رسد. اگر متوفی دارای فرزند باشد، سهم الارث مذکور به یک هشتم کاهش پیدا می‌کند. اگر متوفی دارای دو فرزند باشد مقدار یک هشتم بین زن‌ها تقسیم می‌شود.

در این بین اگر زن فوت کند، خانواده وی می‌تواند مهریه دخترش را از شوهر تقاضا کرده و چون دین به گردن مرد است، وراث زن می‌توانند از مهریه متوفی استفاده کنند. تمامی قوانین مهریه به کمک مشاوره مهریه قابل تحلیل و انجام است.

نقش وکیل و مشاوره مهریه

وکیل در دادگاه دارای نقش‌های متفاوت است که مهم‌ترین نقش آن سازش بین زوجین است. وکیل تا جایی که بتواند سعی می‌کند افراد را از طلاق منصرف کند که این امر به عنوان یکی از وظایف اصلی وکیل محسوب می‌شود. زمانی که طرفین تصمیم نهایی خود را برای طلاق اتخاذ کنند مشاوره مهریه می‌تواند با ارائه راهکارهای درست مهریه را برای زوجه وصول کند. این موضوع به طرفین کمک می‌کند تا بدون درگیری‌های احتمالی به تصمیم نهایی برسند.

دریافت مهریه به کمک مشاوره مهریه

طبق قانون ماده‌ی 22 خانواده، مهریه به هر میزانی که در عقد نامه توافق شده باشد باید دقیقاً پرداخت شود. اگر مرد دارای مال و اموال باشد، مهریه از محل اموال وی وصول می‌شود. دریافت مهریه به کمک مشاوره مهریه به زن این امکان را می‌دهد که مراحل، سریع‌تر از روال قانونی و در چارچوب مناسب انجام شود. در بحث پیگیری مهریه و تأمین خواسته‌ی زوجه بهتر است با یک وکیل یا مشاور مجرب مشورت شود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز