خبرگزاری کار ایران

تخفیف خوب یعنی یک خرید خوب

asdasd
کد خبر : ۹۱۰۷۹۶

برای بسیاری از ما خرید کردن لذت بخش است، حتی اگر حساب بانکی پرپولی نداشته باشیم. اما اگر پس از خرید کالایی متوجه شویم که مبلغی بیشتر از ارزش واقعی آن پرداخته ایم، یا محصولی که خریده ایم کیفیت چندان خوبی ندارد، احساس لذت جای خود را به حسرت خواهد داد.

درست است که برای خریدن یک محصول هزینه می کنیم، اما خرید خوب را می توان به نوعی پس انداز هم دانست. چرا که گاهی درست خرید کردن، جلوی هزینه های اضافی را نیز می گیرد و به عکس، خرید غیر اصولی خرج های اضافی روی دستمان می گذارد.

تخفیف گرفتن یکی از تکنیک های خرید خوب است که در اینجا صرفاً می خواهیم به این مورد بپردازیم.

فروشگاه های تخفیف دار را پیدا کنید. اگر اینترنتی خرید می کنید، حواستان به طرح های تخفیفی فروشگاه های اینترنتی باشد. بسیاری از این فروشگاه ها برای حفظ مشتریان خود در بازار رقابتی هر از چندگاهی پیشنهادهای تخفیفی خوبی ارائه می دهند.

بسیاری از وب سایت ها هستند که به طور اختصاصی برای همین منظور طراحی شده اند، یعنی می گردند و خدمات و محصولاتی را که تخفیف خورده اند، برای شما پیدا می کنند. برای مثال یکی از این وب سایت های ارائه دهنده کد تخفیف netcart میباشد که کد تخفیف فروشگاه های آنلاین مختلف را می توانید در آن بیابید. این کدها را اگر در هنگام خرید اینترنتی محصول در وب سایت یا اپلیکیشن فروشگاه وارد کنید، می توانید از درصدی تخفیف بهره مند شوید.

نه تنها فروشگاه های آنلاین بلکه بسیاری از کسب و کارهای اینترنتی که به ارائه خدمات آنلاین می پردازند نیز برای جذب مشتریان بیشتر، پیشنهادهای تخفیفی ارائه می دهند. در وب سایتی همچون وب سایتی که معرفی شد، می توانید از چنین تخفیف هایی باخبر شوید و لذت خرید ارزانتر را تجربه کنید.

در مورد خرید اجناسی که تخفیف بسیار زیادی خورده اند، بیشتر دقت کنید. گاهی اوقات تخفیف بسیار زیاد تله ای است برای فروش یک جنس نامرغوب، البته همیشه این گونه نیست. اما در هر صورت در خرید چنین اجناسی با چنین تخفیفی بیشتر احتیاط کنید.

در مورد محصولاتی که تاریخ انقضا دارند، با به فروش نرفتن محصول و نزدیک شدن به تاریخ انقضا، ممکن است فروشنده بر روی این اجناس تخفیف قابل توجهی بگذارد تا بتواند قبل از سررسیدن تاریخ انقضا، آن جنس را به فروش برساند. این مورد در خصوص لوازم بهداشتی و آرایشی بسیار پیش می آید.

نه تنها در خرید آنلاین که حتی در خرید حضوری هم بسته به شرایط برای تخفیف گرفتن از فروشنده اقدام کنید. چانه زنی در هنگام خرید در فرهنگ ما ایرانیان جا افتاده است. تقریباً همگی ما تجربه چانه زنی در هنگام خرید را داشته ایم، البته تعدادی از ما هم چانه زدن را دون شان خود می دانیم و تا فروشنده مبلغ را گفت عیناً آن را می پردازیم.

در خرید حضوری باید بدانیم در کجا، تا چه میزان و چه طور چانه بزنیم و یا از فروشنده تخفیف بخواهیم. برای مثال اگر از یک ارزان سرا خرید می کنید یا از فروشگاهی که اجناس خود را برای حراج گذاشته، در این صورت چانه زدن برای کم کردن قیمت دیگر توجیهی ندارد.

تخفیف خوب یعنی یک خرید خوب

قبل از خرید، هم به قیمت محصول و هم به بودجه خود توجه کنید. اینکه محصول چه قدر قیمت گذاری شده است و شما حاضرید چه قدر برای خرید آن محصول بپردازید. اگر این دو رقم اختلاف بسیار فاحشی دارند، چانه زدن با فروشنده بی فایده است.

فروشنده و محیط فروشگاه را بسنجید. در بسیاری از فروشگاه ها با تابلوی بزرگی مواجه می شویم که از مشتریان خواسته شده که تخفیف نخواهند یا گفته اند که چانه زدن در اینجا ممنوع است. بسیاری از فروشنده ها نیز راه را از همان ابتدای امر با گفتن اینکه قیمت ها مقطوع است و یا کالای ارائه شده شرکتی است، راه را بر چانه زدن می بندند. معمولا چنین فروشنده هایی سخت تخفیف می دهند. اما باز می توانید شانس خود را امتحان کنید.

در تخفیف گرفتن خوش اخلاق باشید و سعی کنید با زبان خوش با فروشنده وارد معامله شوید. قیمتی بسیار کمتر پیشنهاد دهید اما نه آنقدر کم که فروشنده شما را جدی نگیرد. از طرفی خود را بسیار مشتاق به خرید کالا نشان ندهید، طوری رفتار کنید که فروشنده این احتمال را بدهد که ممکن است به کلی از خرید کالا منصرف شوید.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز