خبرگزاری کار ایران

بهترین کولر آبی را انتخاب کنید

asdasd
کد خبر : ۹۰۹۳۲۵

کولر آبی در مناطقی با آب و هوای گرم و خشک گزینه ای مناسب برای خنک کردن هوای منازل در روزهای گرم می باشد. نزدیک به 70 درصد از مناطق ایران دارای آب و هوای گرم و خشک است و این یکی از دلایل محبوبیت کولر آبی در ایران می باشد. البته در مناطق شمالی و جنوبی کشور که دارای آب و هوای شرجی است انواع دیگر سیستم های تهویه مطبوع از جمله کولر گازی مناسب تر خواهد بود. هرچه به روزهای گرم سال نزدیک می شویم بازار خرید و فروش کولر آبی نیز داغ تر می شود. اما سوال بیشتر افراد در هنگام خرید این است که چه فاکتورهایی برای انتخاب کولر آبی مهم است؟

اگر شما هم یکی از خریداران این محصول پرطرفدار روزهای گرم سال هستید توصیه می کنیم حتما این مقاله را بخوانید و بهترین کولر آبی را برای منزل یا محل کار خود انتخاب کنید.

چگونه بهترین کولر آبی را انتخاب کنیم؟

برای انتخاب بهترین کولر آبی باید دید کلی نسبت به برندها و مدل های موجود در بازار داشته باشید و فاکتورهای مهم آنها از جمله بازدهی، اتلاف انرژی، طول عمر و کیفیت هوای خروجی را با هم مقایسه نمایید.

کولر آبی معمولی یا سلولزی؟

اولین نکته ای که در خرید کولر آبی باید در نظر گرفت انتخاب نوع درست آن است. در حال حاضر دو نوع کولر آبی در بازار موجود است:

  1. کولر آبی پوشالی یا معمولی

  2. کولر آبی سلولزی

کولرهای آبی موجود در بازار چه از نوع پوشالی و چه سلولزی، دو نوع خروجی هوا دارند. خروجی هوای کولر آبی یا از سقف کولر است یا اینکه هوا از دیواره های کناری کولر خارج می شود. وقتی قرار است کولر در بالکن قرار بگیرد می توان از کولر آبی بالازن استفاده کرد و وقتی در پشت بام نصب شود مدل های کولر آبی بغل زن کاربرد خواهد داشت.

کولر آبی پوشالی

کولر آبی معمولی از قدیمی ترین مدل های کولرآبی در بازار است که به نسبت دیگر مدل ها قیمت پایین تری دارد. این مدل از یک الکتروپمپ، برای هدایت آب به سمت پوشال ها و یک الکتروفن برای انتقال هوای مرطوب به داخل کانال های کولر تشکیل شده است.

کولر آبی سلولزی

کولر آبی سلولزی نسل جدید کولر آبی است که در آن از ورقه های نازک و موج دار پد های سلولزی به صورت یکنواخت به جای پوشال استفاده شده است. بازدهی بالاتر این نوع از کولر آبی ناشی از سطح تماس بالای آب و هوا با یکدیگر می باشد. در واقع می توان این پدها را مانند یک مقوا فرض کرد که هوا در هنگام عبور از آن سطح مقطع بیشتری را لمس خواهد نمود.

کولر آبی سلولزی می تواند هوا را تا سی درصد بیشتر از کولر آبی معمولی خنک کند و بازدهی انرژی بالاتر و اتلاف انرژی کمتری نسبت به کولر آبی معمولی دارد. از دیگر مزایای کولر آبی سلولزی می توان به صدای کمتر، هوای مطبوع تر، استحکام بالاتر و جلوگیری از ورود گرد و غبار به داخل محیط اشاره کرد.

کولر آبی نسل جدید چه امکاناتی دارد؟

شرکت های پیشرو تهویه در حوزه مطبوع هر روزه بر روی مدل های جدید کولر آبی خود آپشن ها و امکانات جدیدتری ارائه می دهند. از جمله جدیدترین این امکانات که آسایش و رفاه بیشتری را برای افراد فراهم می کند می توان به موارد زیر اشاره کرد:

کولر های آبی جدید دارای صفحه نمایش دمای محیط می باشند.

  • اگر پوشال یا پد سلولزی کولر آبی نیاز به تعویض داشته باشد روی نمایشگر آلارم هشدار مشاهده خواهد شد. این کار سبب می شود تا کاربر به موقع نسبت به تعویض پوشال و پد کولر آبی خود اقدام نماید و کولر آبی حداکثر بهره وری را داشته باشد.

  • بر روی نسل جدید کولر آبی تایمر و ترموستات قرار گرفته تا زمان روشن و خاموش شدن کولر را کنترل و تنظیم نماید.

  • موتور کولرهای آبی جدید دارای سه دور سرعت متفاوت است که به طور جداگانه قابل تنظیم می باشد و سهولت بیشتری را برای کاربران فراهم نموده است.

  • در مدل های جدید کولر آبی این امکان فراهم شده که اگر یک ساعت پس از روشن شدن پمپ آب، کولر روشن نشود پمپ نیز خاموش گردد.

  • همچنین اگر در طول ۲۴ ساعت فرمان جدیدی به کولر داده نشود کولر به صورت خودکار خاموش خواهد شد تا اگر کسی در خانه نباشد اتلاف انرژی صورت نگیرد.

  • موتور به آرامی روشن و خاموش می شود که این امر سبب می شود هیچ ضربه ای به بدنه کولر وارد نیامده و سر و صدای اضافه ای تولید نشود. همچنین این امر از استهلاک بیش از حد کولر آبی جلوگیری می کند.

شاید در نگاه اول این آپشن ها زیاد با اهمیت به نظر نیاید اما وجود آن ها باعث می شود علاوه بر راحتی و آسایش بیشتر شما، کولر آبی شما بازدهی بالاتر، استهلاک کمتر و اتلاف انرژی کمتری داشته باشد.

ظرفیت کولر آبی مهم است!

یک کولر آبی باید بتواند محیط را به صورت موثری خنک نماید. برای این کار باید کولر آبی با ظرفیت مناسب انتخاب شود. انتخاب کولر آبی بر اساس متراژ خانه، تعداد اتاق ها، طبقه محیط مورد نظر و آفتابگیر بودن محل مورد نظر صورت می گیرد. کولر آبی در ظرفیت های 2000 ، 3000، 3500، 4000، 4500، 5000، 6500، 7000، 8000 و 11000 و بالاتر موجود است.

در نظر داشته باشید که اگر در طبقه آخر ساختمانی قرار دارید یا اگر ساختمان های مجاور شما کوتاهتر از طبقه ای است که واحد شما قرار دارد منزل شما آفتاب گیر بوده و باید ظرفیت بالاتری را برای خرید در نظر بگیرید تا کولر آبی بتواند هوای مطبوع تری فراهم کند.

برای مثال ظرفیت مورد نیاز برای یک واحد مسکونی در طبقه دوم که یک اتاق خواب، یک سالن 24 متر مربعی دارد و ارتفاع سقف آن 3 متر باشد 1323 فوت مکعب بر دقیقه است که می توان از بین مدل های موجود در بازار نزدیک ترین مقدار به این عدد را انتخاب کرد. البته اگر این واحد در طبقه آخر ساختمان باشد به دلیل اینکه دقیقا زیر پشت بام قرار دارد و گرمای بیشتری را دریافت می کند به کولری با ظرفیت بالاتر احتیاج است.

در حالت کلی می توان جدول زیر را برای محاسبه ظرفیت کولر آبی در نظر داشت:

متراژ محیط

ظرفیت مناسب برای کولر آبی

تا 20 متر

1400

50 تا 65 متر

3500

65 تا 100 متر

5500

100 تا 150 متر

7500

 

برندهای مطرح کولر آبی موجود در بازار

با توجه به نیاز بازار شرکت های بسیاری به ارائه انواع مدل های کولر آبی پرداخته و در حال رقابت با یکدیگرند. در این بخش سعی داریم تا چند مارک معتبر و پر فروش کولر آبی را به شما معرفی کنیم. با انتخاب محصول از یک مارک معتبر می توان علاوه بر خرید یک محصول با بازدهی و کیفیت بالا، از گارانتی و خدمات پس از فروش خوبی نیز بهره مند شد.

کولر آبی انرژی

کولر آبی آبسال

کولر آبی سپهر الکتریک

کولر آبی مهیا سان

کولر آبی نیرو تهویه البرز

کولر آبی سپهرالکتریک

تمامی این برندها جزو مارک های معتبر و پر فروش بازار ایران هستند که می توان با خیال راحت از محصولاتشان خرید کرد.

بهترین کولر آبی را انتخاب کنید

مشاوره تخصصی و خرید کولر آبی 

اگر انتخاب و خرید کولر آبی را به درستی انجام ندهید، ممکن است مجبور به خرید و هزینه مجدد شوید. پس در هنگام خرید دقت کنید تا منبعی معتبر برای مشاوره انتخاب نمایید. وبسایت تاسیسات، نمایندگی رسمی شرکت انرژی می تواند منبع مناسبی در ارائه مشاوره تخصصی و فروش در زمینه تاسیسات ساختمان، به ویژه کولر آبی باشد. در این سایت می توانید انواع برندها و مدل های کولر آبی را مشاهده کنید و آنها را باهم مقایسه نمایید و در نهایت اقدام به خرید کولر آبی انرژی کنید. همچنین می توانید برای دریافت اطلاعات بیشتر با کارشناسان این سایت تماس بگیرید.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز