خبرگزاری کار ایران

گیت کنترل تردد چیست؟

asdasd
کد خبر : ۹۰۷۴۲۲

برای اطمینان از دسترسی ایمن به ساختمان تجاری و سایر مراکز مهم، یک گیت کنترل تردد به ترکیبی از تجهیزات کنترل درب نیاز دارد. کنترل تردد درب روشی هوشمندانه و مناسب برای تأمین امنیت ساختمان شما است. با داشتن یک سیستم صحیح کنترل درب ورود و خروجبسیار کارآمد و در برخی مواقع حیاتی خواهد بود.

کنترل تردد یکی از روش های نوین و مطابق با تکنولوژی های بروز در این صنعت است و شامل دو نوع اشخاص و اشیاء می شود. این سیستم برای کنترل دسترسی افراد مختلف بدون صرف وقت و هزینه های اضافی استفاده از نیروی انسانی است.

در واقع این سیستم اجازه دسترسی یا عدم دسترسی افراد در زمان ها یمشخص به یک منطقه یا ساختمان را کنترل می کند.

به عبارتی ساده تر یعنی این که چه شخص یا گروهی، در چه زمانی می تواند به چه مکان هایی دسترسی داشته باشد و از چه وسایلی استفاده کند. همین امر ضریب امنیت را به شکل قابل توجهی بالا می برد. این سیستم کاملا کاربرد امنیتی داشته و مجوزهای ورود و خروج را کنترل می کند.

گیت کنترل تردد برای محدود کردن دسترسی ها به موارد مختلفی مانند اموال و یا یک منطقه خاص از ساختمان است و هدف اصلی آن کنترل تردد و همچنین افزایش امنیت در آن مکان خاص، اموال و حتی اطلاعات است که می تواند برای هر ساختمان و شرکت بزرگی لازم و ضروری باشد.

تمام دستگاه های کنترل تردد با یک اعتبار یا هویت کامپیوتری مشخص می شود. این اعتبار و هویت کامپیوتری یک مجوز برای تردد به افراد می دهد. این اعتبارها با کارت، رمز ورود، اثر انگشت و یا تشخصی چهره به اشخاص داده می شوند. یکی از کاربردهای گیت کنترل تردد برای صدور مجوز ورود و خروج خودروها در پارکینگ ساختمان است و می توان این سیستم را برای تردد حمل و نقل بکار برد. با این وجود می توان برای ورود خودروها به انواع ساختمان های تجاری و فروشگاهی محدودیت اعمال کرد.

نحوه کار سیستم گیت کنترل تردد

از نظر امنیتی، سیستم های کنترل تردد به ساختمان تجاری شما تقریباً مانند هر کنترل دسترسی دیگری شامل اتوماسیون حراست کار می کند. برای این کار یک درب یا قفل الکترونیکی دارید که به یک سرور کنترل تردد یا شبکه IP متصل شده و از طریق سیستم سخت افزاری یا اتصال بی سیم (معمولاً سیگنال سلولی) کنترل می شود. هنگامی که فرد معتبر معمولاً با یک پین کد یا کارت الکترونیکی تشخیص داده می شود، یک سیگنال الکترونیکی به قفل درب ارسال کرده و و به آن اجازه می دهد تا باز شود تا پرسنل مجاز بتوانند وارد شوند. این یک روش آسان و ساده است و به طور کلی کار می کند.

سیستم گیت کنترل تردد چگونه کار می کند؟

هنگامی که کد یا اعتبار مناسب به پنل دسترسی درب وارد شو ، پنل با سرور ارتباط برقرار کرده و آن را تأیید می کند. سپس یک سیگنال الکترونیکی را به اپراتور درب و کنترل پنل می فرستد. پنل کنترل ورود و خروج معمولاً با یکی از این دو روش به درب وصل می شود. استفاده از جک، که درب را به سمت راست باز می کند یا به داخل فشار می دهد و برای مدت زمان مناسبی آن را باز نگه می دارد و سپس دوباره آن را به سمت بسته شدن فشار می دهد. یا درب بازکن ریلی یا کشویی، که با استفاده از یک چرخ دنده موتوری آن را به حرکت درآورده و به طرف یک میر هدایت می کند.

آیا آنها ایمن هستند؟

برای جلوگیری از وقوع تصادفات و صدمات در هنگام بسته شدن درب به طور تصادفی روی اجسام ، اتومبیل ها و حتی افراد، بیشتر سیستم های گیت کنترل تردد دارای سنسورهای ایمنی و مکانیزم هایی هستند که می توانند اشیاء موجود در مسیر را تشخیص دهند و یا در موارد پیشرفته  هنگامی که مقاومت به عنوان شناسایی می شود. درب به طور خودکار معکوس و باز خواهد شد تا از تصادف جلوگیری شود.

آیا گیت های کنترل تردد را می توان با هر سیستم دسترسی دیگری کنترل کرد؟

گیت کنترل تردد چیست؟

بیشتر سیستم های تردد با پنل و صفحه کلید کنترل سازگار با خود، مطابق با سازنده مشخص می شوند. با این حال، اکثر سیستم های کنترلی در صورت نصب صحیح (توسط یک نصب کننده سیستم های حرفه ای) قادر به همکاری با یکدیگر خواهند بود. بسیاری از سیستم های جدید در حال حاضر با سیستم های ویدئویی و IP ارتباط برقرار می کنند که امکان کنترل دسترسی منعطف تر و قدرتمندتر را فراهم می آورد.

چگونه می توان از آنها استفاده کرد؟

سیستم های گیت کنترل تردد معمولاً از طریق اتصال به سیستم برق ساختمان شما تأمین می شود، اما از یک سیستم برق پشتیبانی نیز استفاده می شود تا در صورت خرابی یا وجود قطعی بتوان آن را باز کرد. مدل های خاصی از آنها همچنین می توانند با انرژی خورشیدی فعالیت کنند، اگر چه به طور کلی اتصال برق مطمئن تر هستند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز