خبرگزاری کار ایران

صرافی آنلاین نیاز دنیای تجارت آنلاین

asdasd
کد خبر : ۹۰۴۲۴۲

زندگی بشر از ابتدای خلقت تا به امروز از دوره های مختلفی تشکیل شده است. پایان هر دوره و شروع یک دوران جدید همیشه با یک انقلابی همراه بوده است. اولین انقلاب در زندگی بشر را می توان کشف آتش دانست. کشفی که باعث شدن انسان راه آینده را روشن ببیند و راه خود را از حیوانات جدا کند. اختراع خط، اختراع لامپ، گذر از قرون وسطا، انقلاب صنعتی و ... همه و همه به نوعی انقلاب هایی بودند که زندگی آدمی را متحول کردند و باعث شدند که انسان از مرحله ای به مرحله دیگر برود.

آخرین انقلابی که انسان با آن مواجه شد و زندگی او را بیش از هر انقلابی دیگر متحول کرد، اختراع اینترنت و ایجاد شبکه های کامپیوتری بود. این انقلاب با هدف ایجاد ارتباط راحت تر بین چند انسان ایجاد شد اما کمی بعد دنیا را تبدیل به یک دهکده بزرگ کرد. همه ابعاد زندگی انسان کم کم تحت تاثیر اینترنت قرار گرفت. یکی از بزرگترین و مهمترین این ابعاد، بعد اقتصادی می باشد. بعدی که به خودی خود می تواند بسیاری دیگر از ابعاد زندگی را تحت سلطه خود در بیاورد. اینترنت کاری کرد که مبادلات تجاری راه دیگری پیدا کنند و اقتصاد معنی و تعریفی دیگر برای خود ایجاد کند. یکی از نتایج این تعاریف مفهوم بود به نام " صرافی آنلاین".

همانطور که گفتیم اینترنت کاری کرد که تمام دنیا با یک دیگر بتوانند در ارتباط باشند و به نوعی مرزهای فیزیکی دیگر در این دنیا رنگ و بویی نداشتند اما کاملا بی تاثیر هم نبودند. یکی از تاثیرهای این مرزها عدم یکی بودن زبان گفت و گو بود که سال ها قبل تر با مشخص کردن یک زبان ( امروزه زبان انگلیسی ) این مشکل به سادگی حل شد. اما یکی دیگر از تاثیرات وجود مرز در دنیای واقعی، واحد های پولی می باشد.

در واقع منظور ما از ارتباط با کل مردم جهان تنها سلام و احوال پرسی نیست. ارتباط  یک نوع مبادله نیز محسوب می شود و در این مبادله پول می تواند یک زبان مشترک باشد، به شرطی که از یک واحد یکسان استفاده شود. این جاست که وجود واحدهای مختلف کمی کار ارتباط را سخت تر می کنند، از این رو مسلما ما به یک صرافی احتیاج داریم، یک صرافی آنلاین.

صرافی آنلاین نیاز دنیای تجارت آنلاین

صرافی آنلاین و ویژگی هایی که باید داشته باشد

در بالا توانستیم لزوم صرافی آنلاین را به نوعی مشخص کنیم. اما این صرافی آنلاین نیز باید دارای شرایط خاصی باشد. این شرایط به نوعی تسهیل کننده روابط و مبادلات تجاری می باشند که باید هر صرافی آنلاین مشمول آن باشد.

یکی از اصلی ترین و مشکل ترین این شرایط این است که از ارز مبدا و مقصد پشتیبانی کند. در واقع کار صرافی این است که یک واحد پولی را به واحد پولی دیگر تبدیل می کند. حال اگر پول مبدا یا مقصد را نتواند پشتیبانی کند در اصل نمی توان از آن به عنوان یک صرافی آنلاین استفاده کرد. مشکل این داستان اینجاست که به تعداد کشورهای روی کره زمین به نوعی واحد پولی داریم و یک صرافی آنلاین عملا نمی تواند با همه این واحدها کار کند. مسلما صرافی آنلاین مانند صرافی های حقیقی با یورو و دلار کار می کنند اما سایر واحدهای پولی مانند ریال ایران چه؟

صرافی که به شکل حقیقی در خیابان ها شاهد آن هستیم، در اصل با پول مبدا ریال کار می کنند. اما یک صرافی آنلاین با همه کشورها در طرف است و نمی تواند خود را محدود به یک یا دو واحد پولی بکند. این مشکل به واسطه ایجاد نمایندگی های مختلف شرکت های صرافی آنلاین در کشورهای مختلف تا حدودی حل شد. در ایران نیز شرکت هایی چون پرفکت مانی و وب مانی نمایندگی های مجازی دارند که با گرفتن پول ایرانی ( ریال ) اقدام به فروش ارز مبادله ای می کنند.

 بیشتر آشنا شوید: صرافی آنلاین فروش ووچر ورفکت مانی

اما راه ساده تری نیز وجود دارد. احتمالا شاید در آینده نه چندان دور ارزهای دیجیتال را بتوان به عنوان یک انقلاب دیگر نام برد. این ارزها کاری کردند که هر نوع مبادله ای بدون احتیاج به تبدیل واحد صورت بگیرد.  ارز دیجیتال و پرچمدار آن، بیت کوین در هر صرافی آنلاین تعریف شده است و هر کسی در هر کجای دنیا می تواند بر این اساس می تواند مبادله داشته باشد.

در کلام بهتر ارز دیجیتال یک نوع واحد یکسان ایجاد کرده است که می تواند در هر کشوری وجود داشته باشد. از این رو یکی از اصلی ترین مشکلات صرافی آنلاین حل می شود. حال شاید این سوال ایجاد شود که اگر یک واحد پولی ایجاد شود دیگر چه نیاز به صرافی آنلاین باشد؟

صرافی آنلاین نیاز دنیای تجارت آنلاین

پرفکت مانی و وب مانی به عنوان صرافی آنلاین

ما در بالا یک سوال اساسی و پایه ای را مطرح کرده ایم و آن این که اگر کشورها دارای یک واحد مالی مانند ارز دیجیتال شوند بنابراین به صرافی آنلاین چه نیازی است؟

پاسخ این است که اولا هنوز پول های کاغذی مانند دلار و یورو و سایر واحدها به عنوان واحدهای مبادله ای اصلی مورد استفاده قرار می گیرد.  بنابراین هنوز نیاز به صرافی آنلاین وجود دارد. از طرف دیگر یک ارز دیجیتال به یک کیف پول دیجیتال احتیاج دارد. بنابراین نیاز ما به صرافی آنلاین نه تنها کاسته نمی شود بلکه بیشتر هم می شود.

بنابراین امروزه صرافی آنلاین کم کم نقش اساسی در تجارت الکترونیک را بازی می کند. از این رو می تواند یک اهرم فشار به عنوان تحریم های اقتصادی نیز محسوب شود. از این رو شرکت های بزرگ مانند پی پال و ... که تحت قوانین آمریکا هستند، ایران را مورد تحریم قرار دادند و کاربران ایرانی نمی توانند از آنها استفاده کنند. اما برخی شرکت های معتبر دیگر که زیر نظر قوانین آمریکا نیستند همچنان با ایرانیان کار می کنند و همواره این اطمینان را می دهند که هیچگاه پول های کاربران ایرانی بلاک نخواهند شد.

پرفکت مانی و وب مانی از جمله صرافی های آنلاینی می باشند که در ایران نمایندگی های مجازی نیز دارند. بنابراین می توان به راحتی با آن ها کار کرد.

بیشتر آشنا شوید: پرفکت مانی چیست

 

عمده ترین تفاوت بین پرفکت مانی و وب مانی در نوع احراز هویت و میزان کارمزد آن ها می باشد. پرفکت مانی در صورتی که احزار هویت صورت بگیرد، نیم درصد کارمزد می گیرد و در صورتی که احراز هویت اتفاق نیفتد 2 درصد کارمزد می گیرد. اما وب مانی عدم احزار هویت را از طریق اعمال محدودیت ها در سه مرحله مجازات می کند. در صورتی که احراز هویت صورت نگیرد تنها شما قادر خواهید بود روزانه 100 دلار مبادله داشته باشید و در کیف پول خود 300 دلار بیشتر نمی توانید نگه دارید.

در صورتی که احراز هویت از طریق ارسال عکس پاسپورت و پر کردن فرم صورت بگیرد. شما می توانید روزانه 1000 دلار مبادله داشته باشید و به میزان 3000 دلار در کیف پول خود نگه دارید.

مورد آخر در وب مانی این است که  شما به نوعی احراز هویت وی آی پی را دریافت می کنید. در  این حالت شما با پرداخت 50 دلار می توانید به شکل نامحدود از امکانات این صرافی آنلاین استفاده کنید.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز