خبرگزاری کار ایران

آدرس و مسیر رفت با مترو یا خودرو شخصی به فرودگاه مهرآباد

asdasd
کد خبر : ۹۰۳۴۵۲

سفر کردن می تواند راهی باشد برای فرار از خستگی های روزانه که برای هر فردی ممکن است پیش بیاید. در دنیای امروز با پیشرفت تکنولوژیِ سفرهای راحت و بدون دغدغه ای را می توان تجربه کرد. یکی از سریع ترین راه های سفر به تمامی نقاط دنیا استفاده از هواپیما می باشد. هواپیماها در اندازه و انواع مختلفی وجود دارند. استفاده از هر وسیله نقلیه ای می تواند مزایا و معایبی را به همراه داشته باشد. بلیط هواپیما را برای سفر خود می توانید به صورت آنلاین تهیه نمایید. کسانی قصد مسافرت با هواپیما را دارند با اطلاع داشتن از مزایا و معایب آن می توانند راحت تر و بهتر از این وسیله استفاده نمایند. ما در ادامه مطالب به بحث در مورد این مزایا و معایب پرداخته ایم و همچنین توضیحی از فرودگاه مهرآباد تهران و راه های دسترسی به فرودگاه را بیان نموده ایم.

مهم ترین ویژگی مثبتی که استفاده از هواپیما برای مسافران دارد تورهای لحظه آخری می باشد که صرفه جوی در زمان را در پی خواهد داشت. گردشگران می توانند توسط این وسیله و در کمترین زمان به دورترین مناطق سفر کنند و همچنین از زیبایی های شهر تمام لذت را ببرند. بعضی از افراد هیجان و ارتفاع را دوست دارند و سفر با هواپیما برای آن ها بسیار لذت بخش خواهد بود. سرویس های بهداشتی هواپیما در مقایسه با اتوبوس، کشتی و قطار تمیز تر است و نکات بهداشت را به بهترین نحو رعایت می کنند که باعث می شود امکان ابتلا به بیماری مختلف در آن مکان بسیار پایین باشد. لازم به ذکر است که بگوییم هواپیما در مقایسه با وسایل مسافربری دیگر امنیت بیشتری دارد. استفاده از هواپیما برای مسافرت های خانوادگی بسیار مناسب و مقرون به صرفه می باشد. در خطوط بین المللی برای کودکان زیر دو سال 90 درصد تخفیفی در نظر گرفته شده است و برای کودکان 2 تا 12 سال 25 درصد تخفیف وجود دارد که به مراتب هزینه های سفر را برای شما کمتر خواهد کرد. نکته دیگر اینکه مسافران هواپیما می توانند یک نوزاد را که نمی تواند روی صندلی بنشیند بر روی پای خود نگه دارند و نوزاد دیگر را که قابلیت نشستن بر روی صندلی را دارد بلیطی با تخفیف 50 درصد تهیه نماید.

امکانات و خدمات رفاهی زیادی برای مسافران در هواپیما موجود می باشد که در دیگر وسایل نقلیه مسافربری وجود ندارد. به عنوان مثال در هواپیماهای درجه یک امکاناتی مثل ماساژور، تخت خواب، اینترنت، سیستم گرمایشی و سرمایشی، حمام و تلویزیون لمسی وجود دارد که مسافران می توانند از آن ها استفاده نمایند. در سفرهای که ساعات زیادی طول می کشند زمانی را برای تردد مسافران در هواپیما در نظر گرفته اند تا افراد بتوانند با راه رفتن از کمردرد و پا درد خود جلوگیری کنند. کودکان در مسافرت خسته و کم طاقت می شوند با استفاده از هواپیما کمتر اذیت خواهند شد و همچنین مهمانداران به کودکان اسباب بازی می دهند تا سرگرم شوند و بهانه جویی نکنند.

در مسافرت با هواپیما خواسته های مسافران خیلی سریع انجام خواهد شد و مهمانداران با رفتاری خوب پذیرای درخواست های مسافران می باشند. با استفاده از وسایل نقلیه ای مثل اتوبوس و خودروی شخصی ترافیک باعث کلافگی و خستگی می شود که در هواپیما این مشکل وجود ندارد. صندلی هایی که در هواپیماها موجود می باشد از صندلی وسایل نقلیه دیگر بسیار راحت تر هستند. در سفر کردن به وسیله هواپیما می توانید با دیدن و لذت بردن از دورنمایی از شهر سفری بسیار هیجان انگیز را برای خود رقم بزنید.

تا این جا به بحث در مورد ویژگی های مثبت هواپیما پرداخته ایم اما باید بگوییم که سفر با هواپیما معایبی را هم به همراه خواهد داشت که برای شما بیان نموده ایم:

بیشتر فرودگاه ها در فاصله زیادی از شهر قرار گرفته اند که از بارز ترین معایب سفر با هواپیما این است که برای رفتن به فرودگاه باید مسیر طولانی را طی کنید و به دلیل اینکه دسترسی به مترو ندارند تاکسی های کرایه زیادی را بابت این مسیر از شما خواهند گرفت. از دیگر معایب سفر با هواپیما هزینه آن می باشد که برای سفرهایی که کودک به همراه خود نداشته باشید معمولاً هزینه ای زیادی را باید متحمل شوید. اگر قصد داشته باشید که مقدار زیادی بار را به همراه خود ببرید باید یک مبلغ اضافه ای را به فرودگاه پرداخت نمایید.

افرادی هستند از ارتفاع ترس دارند که به همین خاطر سفر با هواپیما برای این افراد پر از استرس و اضطراب خواهد بود. یکی از عواملی که باعث می شود گردشگران از هواپیما استفاده نکنند خطرات احتمالی آن می باشد که در طی سال های گذشته تعداد کمی نبوده است اما با وجود این لازم است که بگوییم تعداد حادثه های هوایی نسبت به وسایل نقلیه دیگر روز به روز در حال کاهش است و مسافران می توانند با انتخاب ایرلاینی معتبر سفر خوبی را تجربه کنند. در استفاده از هواپیما شاهد تاخیرات زیادی خواهید بود این تغییرات گاهی اوقات ناشی از نقض فنی می باشد و گاهی اوقات هم به دلیل شرایط نامناسب آب و هوا می باشد. دو ساعت قبل از پرواز باید در فرودگاه حضور داشته باشید این زمان برای آن است که چمدان و سایل های شما مورد بازرسی قرار گیرد که خیلی از کودکان و افراد مسن تحمل این معطلی را نخواهند داشت و همین طور بعد از پرواز و رسیدن به مقصد مدتی هم برای تحویل بارها معطل خواهید شد.

مقدار مایعاتی که مسافران می توانند به همراه خود به داخل هواپیما ببرند 100 میلی گرم است که اگر بخواهند بیشتر از این مقدار را با خود همراه داشته باشند باید با مسئولین هماهنگ نمایند. افرادی زیادی از هواپیما استفاده می کنند که این باعث می شود باکتری مختلفی در آن جا رشد کنند هرچند که رعایت نکات بهداشتی به بهترین نحو در این وسیله نقلیه صورت می گیرد اما باز هم در اکثر مواقع انتقال میکروب ها غیرقابل پیشگیری است به همین دلیل تا جایی که برای شما ممکن است کودکان را با خود به هواپیما نبرید.

آدرس و مسیر رفت با مترو یا خودرو شخصی به فرودگاه مهرآباد

فرودگاه بین المللی مهرآباد

فرودگاه مهرآباد در سال 1317 احداث شد که این فرودگاه بعد از تأسیس به یکی از مهم‌ ترین فرودگاه های تهران و کشور تبدیل شد. این فرودگاه در قسمت غربی تهران قرار دارد و امکانات فرودگاه مهرآباد با توجه به مهم بودن آن بسیار زیاد است و اسم آن را با توجه به روستایی که قبل ها در آن جا قرار گرفته است انتخاب کرده اند. نام اصلی این روستا حسین زاده بود که تحت تملک حاجی میرزا قاسمی صدرالعظم محمد شاه قاجار بوده است. حاجی میرزا مهرآباد را به ناصرالدین شاه هدیه داد که بعد از مدتی ناصرالدین شاه آن روستا را جزئی از مهریه عصمت الدوله دختر خود قرار داد که همسر دوست محمد خان معیرالممالک شد و اسم مهرآباد را بر او گذاشتند اما با گذشت زمان روستای مهرآباد با خرج های زیاد به گرو گذاشته شد و تملک خانواده ناصرالدین شاه در آمد. مدتی بعد از جنگ جهانی دوم در یکی از روزهای سال 1296 شمسی آسمان های پرواز برای اولین بار شاهد پرواز هواپیما بود. این هواپیما به توسط اتومبیل و به صورت قطعه های جدا از هم به تهران حمل شد و بعد از به هم وصل کردن قطعات آن به وسیله خلبان روسی در آسمان تهران و در ارتفاع خیلی پایین پرواز کرد چون در آن مواقع جایی به اسم فرودگاه وجود نداشت و خلبان در محل امور خارجه تهران میدان مشق بر زمین فرود آمد. سال ها بعد با پیشرفت سریع صنعت هواپیما حق انحصاری هواپیما در ایران با قوانینی که در سال 1304 نوشته شده بود به شرکت هواپیمایی آلمان داده شد. 22 سال بعد از تأسیس باشگاه خلبانی و 20 عدد هواپیما در سال 1317 فرودگاه مهرآباد تأسیس شد. در سال 1325 گروهی از خلبانان به آمریکا رفتند و بعد از آن نیروهای هوایی در سال 1328 با هواپیمای واف 33 و تی 86 مشغول به کار شدند و عملیات پرواز را در فرودگاه مهر آباد شروع کردند. پیشرفت تکنولوژی در صنعت هواپیما و عضو شدن ایران در سازمان ایکائو باعث شد که فرودگاه مهرآباد در صنعت حمل و نقل هوایی رشد چشمگیری داشته باشد.

آدرس و مسیر رفت با مترو یا خودرو شخصی به فرودگاه مهرآباد

اصطلاحاتی که در فرودگاه به کار برده می شود

در این مطلب تصمیمی گرفته ایم که اصطلاحات پرکاربرد در فرودگاه و هنگام سوار شدن به هواپیما را برای شما توضیح دهیم. با فهمیدن معنی این کلمات هنگام سفر بدون نگرانی و اضطراب سفر خواهید کرد. از هنگامی که بلیط خود را تهیه می نمایید تا زمانی که وارد هواپیما می شوید با اصطلاحات زیادی رو به رو خواهید شد که ممکن است معنای بعضی از آن ها را متوجه نشوید. ندانستن معنی این کلمات می تواند باعث سردرگمی شما شود مخصوصاً اگر در فرودگاه خارجی در کشوری دیگر باشد که مشکل ساز خواهد شد. البته این اصطلاحات به قدری رایج هستند که در سفرهای داخلی هم از آن ها استفاده می شود.

ایرلاین کلمه ای است که در هنگام رزرو بلیط با آن مواجه خواهید شد هرچند تعداد زیادی از افراد که با هواپیما سفر می کنند با معنی این کلمه آشنا هستند اما به عنوان اولین موردی که قابل توجه است و در فرودگاه به آن زیاد استفاده می شود مورد توجه قرار گرفته است. ایرلاین به شرکتی گفته می شود که صاحب آن هواپیما است، معمولاً ایرلاین بعد از اسم شرکت های هواپیمایی می آید.

فلایت یا همان پرواز به سفری اطلاق می شود که هواپیما بین یک مبدأ و مقصد پرواز می کند. معمولاً هر پرواز را با یک شماره مشخص می کنند و برای دریافت اطلاعات هر پرواز باید شماره آن را بلد باشید.

لی اوور اصطلاحی است که آن را می توان با کلمه توقف بین راه و یا توقف بین پرواز ترجمه کرد. در پروازهایی که توقف در آن ها صورت می گیرد مسافران باید از هواپیما پیاده شوند تا به مقصد نهایی برسند گاهی اوقات این توقفات چند دقیقه بیشتر طول نمی کشد اما در بعضی از مواقع باید مسافران ساعت ها در فرودگاه بین راه توقف کنند که به این وضعیت لی اوور می گویند.

کلمه پرکاربرد دیگری که در فرودگاه ها از آن استفاده می کنند ترمینال مسافر بری می باشد گاهی اوقات ممکن است این کلمه را با ترمینال فرودگاه اشتباه بگیریم. ترمینال مسافربری به ساختمان بزرگی گفته می شود که مسافران زمان سوار شدن و پیاده شدن از هواپیما وارد آن ساختمان می شوند، ترمینال قسمتی از فرودگاه می باشد و گاهی ممکن است یک یا چند ترمینال در فرودگاه وجود داشته باشد. در فرودگاه های بزرگ چند ترمینال وجود دارد یک ترمینال به پرواز های داخلی اختصاص دارد و ترمینال دیگری هم برای پرواز های خارجی وجود دارد. فرودگاه مهرآباد 4 ترمینال ورودی و خروجی دارد ترمینال های 1 و 2 و ترمینال های 4 و 6 که از بین این 4 ترمینال فقط ترمینال 6 مربوط به ورود پرواز می باشد.

گیت از دیگر اصطلاحات پرکاربرد در فرودگاه و پرواز می باشد. بعد از دادن بلیط هواپیما و گرفتن کارت پرواز برای سوار شدن به هواپیما باید به شماره گیتی که روی کارت نوشته شده است مراجعه کنید هر گیت جایی برای انتظار مسافران می باشد.

ارایول به پروازهایی گفته می شود که به مقصد فرودگاه انجام می گیرند در فرودگاه تابلویی به نام رایول بورد وجود دارد که نشان می دهد پرواز های مورد نظر چه ساعتی و در چه زمانی به فرودگاه می رسند.

دی پارچر از دیگر کلمه هایی است که در فرودگاه باید با معنی آن آشنا شوید دی پارچر به پروازهای خروجی گفته می شود که از فرودگاه خارج می شود مثلاً پرواز فرودگاه مهرآباد به شهرهای دیگر همان پرواز خروجی است. در فرودگاه تابلویی مانند پروازهای ورودی برای پروازهای خروجی وجود دارد که اطلاعات پروازها را در آن به نمایش می گذارند.

آدرس و مسیر رفت با مترو یا خودرو شخصی به فرودگاه مهرآباد

خدمات اورژانسی در فرودگاه مهرآباد

مرکز اورژانس فرودگاه در ترمینال 1 و 4 قرار دارد که برای ارائه خدمات اورژانسی مسافران در حالت آماده باش قرار دارند. در فرودگاه مهرآباد برای ارائه خدمات اورژانسی به مسافران 2 آمبولانس در ترمینال 1 و 2 قرار دارد و 1 آمبولانس در ترمینال 4 و 6 به صورت شبانه روزی به مراجعین خدمت رسانی می کنند تا در صورت بروز حادثه بتوانند بیماران را به اورژانس برسانند.

امکانات ترمینال های مهرآباد

ترمینال شماره 1 برای پرواز های داخلی و ایرلاین های کیش ایر و زاگرس می باشد به عنوان مثال بعد از این که بلیط هواپیما تهران شیراز را تهیه کردید و به گیت های پروازی مورد نظر مراجعه نمودید وارد این ترمینال می شوید. امکانات این ترمینال شامل نمازخانه، سالن عمومی، کافی شاپ و رستوران می باشد.

ترمینال شماره 2 برای پروازهای معراج، قشم ایر، ایران ایر، آتا، ایران تور و نفت است امکانات این ترمینال شامل نمازخانه، کافی شاپ، رستوران، سالن عمومی، ساندویچی، غرفه کتاب، سالن ترانزیت می باشد. ترمینال شماره 3 مربوط به حجاج می باشد.

ترمینال شماره 4 برای خارج شدن از شهر تهران به مقصدهای داخلی می باشد و پروازهای شرکت های آسمان، کاسپین، ماهان، تابان، اترک و سپاهان در این ترمینال انجام می شود امکانات ترمینال شماره 4 شامل سالن ترانزیت، کافی شاپ، رستوران، ساندویچی و سالن پذیرایی از مسافرانی که پروازهای آن ها تأخیر دارد می شود. ترمینال شماره 5 مانند ترمینال شماره 3 به حجاج اختصاص دارد و ترمینال شماره 5 مخصوص پروازهای ورودی به شهر تهران می باشد.

فرودگاه مهرآباد امکانات زیادی دارد که بانک ها از جمله امکاناتی هستند که در همه ترمینال ها و فرودگاه برای خدمت رسانی به مسافران و مراجعین وجود دارند و در کنار این بانک ها عابر بانک هایی به طور جداگانه قرار گرفته اند فرودگاه مهرآباد 3 پارکینگ طبقاتی در مقابل ترمینال های 1 و 2 و 4 قرار دارد و ظرفیت آن ها 4 هزار خودرو است و یک پارکینگ دیگر که برای حجاج است در ترمینال شماره 5 قرار دارد.

آدرس و مسیر رفت با مترو یا خودرو شخصی به فرودگاه مهرآباد

دسترسی به فرودگاه مهرآباد

مطمئنا بهترین راه رسیدن به فرودگاه ها خودرو شخصی یا آژانس می باشد که هر دو این وسیله معایبی دارند؛ که برای آژانس هزینه بالایی را باید پرداخت کنید و یکی از معایب رفتن با خودرو به فرودگاه این است که جایی برای پارک ماشین وجود نخواهد داشت. پس باید به فکر وسایل حمل و نقل عمومی مثل اتوبوس و مترو تاکسی بود. خط زرد مترو یعنی خط 4 ما را به فرودگاه مهرآباد خواهد رساند برای استفاده از مترو باید در ایستگاه مترو پیاده شوید ولی از ایستگاه بیرون نروید و در همان جا از کارکنان و یا تابلو هایی در آن جا نصب شده است قطارهایی به فرودگاه مهرآباد می روند را پیدا کنید و سوار شوید و خود را به فرودگاه بین المللی مهرآباد برسانید؛ و مسیر بعدی که می توانید به فرودگاه بروید رفتن به میدان آزادی از طریق راه های زیادی است که وجود دارد و از آن جا برای رسیدن به فرودگاه تاکسی بگیرید.

تهران شهر بزرگی است و می دانیم که برای رفتن به فرودگاه مهرآباد راه های زیادی وجود دارد. در این سال ها احداث خط متروی تهران به فرودگاه مهرآباد مسافران به راحتی می توانند خود را به فرودگاه برسانند. علاوه بر ایستگاه مترو ایستگاه های تاکسی و اتوبوس هم هستند که برای رساندن خود به فرودگاه می توانید از آن ها استفاده کنید. اگر وسایل زیادی با خود به همراه دارید باید از تاکسی استفاده کنید در غیر این صورت مترو سریع ترین روش برای رسیدن به فرودگاه می باشد. فرودگاه بین المللی مهرآباد در تهران، میدان آزادی، خیابان معراج قرار دارد. برای خرید بلیط های خود می توانید هم به فرودگاه ها مراجعه کنید و هم به صورت آنلاین کار خود را انجام دهید و مثلا برای خرید بلیط تهران اصفهان به راحتی می توانید از طریق سایت معتبر مستر بلیط اقدام نمایید.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز