خبرگزاری کار ایران

نگارش انگیزه نامه خود را به افراد حرفه‌ای بسپارید

asdasd
کد خبر : ۹۰۲۳۱۲

فرآیند اپلای که اصطلاحا به معنای مجموعه اقداماتی است که فرد جهت تحصیل در خارج از کشور انجام می‌دهد - برای آنکه با موفقیت همراه باشد، الزاماتی دارد و بایستی مدارک را به منظور آن آماده ساخت تا بتوان پروسه‌ای موفق را در این مسیر طی کرد.

همانطور که گفته شد مدارک بسیاری وجود دارد که در این راه باید تهیه کرد و مسیر دشواری برای رسیدن به مقصود وجود دارد، اما یکی از مهم ترین این مدارک که باید سعی جدی در تهیه هرچه بهتر  و بی نقص تر آن نمود، عبارت از انگیزه نامه است که اصطلاحا sop  نیز خوانده می شود. انگیزه نامه نوشته ای است که از سوی فرد متقاضی تحصیل در دانشگاه موردنظر نوشته شده و در آن توضیح داده می شود که متقاضی چه اهدافی را در سر دارد، چه مسیری را پیش روی خود می‌بیند و چرا آن رشته و دانشگاه خاص را برای ادامه تحصیل انتخاب کرده است.

علاوه بر این، در انگیزه نامه توضیح داده می شود که چرا فرد برای آن موقعیت تحصیلی خاص مناسب است و چرا بهترین فرد برای پذیرش در آن رشته است. در واقع انگیزه نامه متنی است که متقاضی با نوشتن آن سعی می‌کند کمیته پذیرش در دانشگاه مقصد را متقاعد کند که وی بهترین فرد برای پر کردن جای خالی آن موقعیت خاص تحصیلی است و فرد دیگری نسبت به وی برای تصاحب آن جایگاه ارجحیت ندارد.

به همین جهت گفته می شود که انگیزه نامه یکی از مهم ترین بخش هایی است که هر فرد در فرآیند خود باید به آن توجه داشته باشد. در همین راستا به همه متقاضیان تحصیل در خارج از کشور علی الخصوص افرادی که قصد دارند تا بورسیه تحصیلی اخذ کرده و هزینه تحصیل خود را به حداقل کاهش دهند، توصیه می‌کنیم که حتما کار نگارش انگیزه نامه خود را به افرادی حرفه‌ای بسپارند.

از دیگر موارد بسیار مهم که هر متقاضی تحصیل در خارج از کشور و حتی افرادی که قصد دارند سوابق آکادمیک خود را به بهترین شکل ممکن به کارفرمایان – برای استخدام – ارائه دهند، نوشته‌ای یک تا دو صفحه‌ای است که رزومه تحصیلی خوانده می‌شود و یکی از مهم ترین ارکان در جهت بالا رفتتن شانس فرد در هر محلی است که قصد دارد برای آن اقدام کند.

نگارش انگیزه نامه خود را به افراد حرفه‌ای بسپارید

به عبارت دیگر، رزومه تحصیلی که خلاصه‌ای یک تا دوصفحه‌ای از سوابق آکادمیک و علمی فرد را نشان می دهد، باعث می شود تا هیئت پذیرش دانشگاه ها و یا کارفرمایان به سرعت و به سهولت با سوابق متقاضی آشنا شده و با توجه به آن کم به پذیرش یا رد درخواست وی کنند.

از همین رو در کنار انگیزه نامه، از روزمه تحصیلی که اصطلاحا cv نیز خوانده می شود، به عنوان اساسی ترین شروط در پذیرش در یک دانشگاه معتبر نام برده می شود. به واقع دانشگاه های مطرح و برتر در دنیا که شرایط سختی برای پذیرش دانشجو داشته و از سراسر دنیا رقابت میان متقاضیان برای جذب در این موسسات وجود دارد، شرایط بسیار ویژه ای را برای داوطلبین در نظر می گیرند. یکی از این مراکز دانشگاه کمبریج است که رقابت بسیار بالایی برای ورود به آن وجود داشته و تنها متقاضیانی با رزومه های بسیار ویژه و خاص که برتر از سایر افراد باشد را مورد قبول و پذیرش قرار می دهد.

نگارش انگیزه نامه خود را به افراد حرفه‌ای بسپارید

 در همین راستا، یکی از مواردی که تاثیر خوبی در نگارش هرچه بهتر رزومه داشته و باعث می شود تا فرد با دیدی بسیار جامع و با کیفیت بالا رزومه تحصیلی خود را نوشته و شانس پذیرش خود را افزایش دهد، مشاهده نمونه رزومه است. مشاهده نمونه رزومه باعث می شود که فرد دید خوبی نسبت به مواردی که در رزومه نوشته می شود پیدا کرده و بتواند بهترین موارد را برای خود یادداشت کند. البته باید توجه کرد که رزومه تحصیلی نوشته شده توسط فرد به هیچ وجه شامل اطلاعات ناصحیح و اصصطلاحا فریب کاری نباشد که در این صورت با شدیدترین نحو ممکن با فرد خاطی برخورد می شود.

در مجموع اما موارد دیگری نیز برای طر کردن یک فرآیند اپلای موفق وجود دارد که باید مورد توجه قرار گیرد، اما همین دو نکته فوق مهم ترین موارد در این مسیر به شمار می روند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز