خبرگزاری کار ایران

چطور شهر باکو را در 2 روز بگردیم؟

asdasd
کد خبر : ۸۹۹۴۶۱

گشت و گذار در باکو به مدت 48 ساعت سیاحتی فوق العاده به نظر می رسد. کارهای زیادی را می شود در طول 2 یا 3 روز در شهر باکو انجام داد. اگر زمان بیشتری نیز داشته باشید با یک قطار میتوانید از باکو به تفلیس زیبا سفر کنید و اقامت 3 روزه ی لذت بخشی را نیز در آنجا تجربه کنید. باکو شهر عجیبی به نظر می رسد چرا که هنوز بین سنت های قدیمی و تاریخچه اش و اینده ی جدیدی که از درامد های نفتی و هجوم توریست های خاورمیانه در انتظارش است به ثبات نرسیده. باکو شهر وسیعی است و ما از طریق این مقاله قصد داریم تا همه ی جاذبه هایی که در طول دو روز می توانید ببینید را به شما نشان دهیم.

گرفتن ویزای اذربایجان

برای دریافت ویزای آذربایجان تنها کافیست کپی پاسپورت خود را در سایت آسان ویزا وارد کرده و مابقی اطلاعات را تکمیل کنید. هزینه ی دریافت این ویزا تنها 24 $ می باشد. به یاد داشته باشید که این ویزا به مدت 3 ماه پس از دریافت ان معتبر می باشد.(اگرچه با توجه به محدودیت پرداخت ارزی برای هموطنان وجود دارد و برای اینکه اذیت نشوید،پیشنهاد میدهیم با یک کارگزار باکو در تماس باشید تا راهنمای شما باشد.)

در کدام منطقه از باکو هتل رزرو کنیم؟

برای اینکه اقامتی راحت در شهر باکو داشته باشید،پیشنهاد میدهیم برای رزرو هتل در باکو،از بین هتل های مرکز شهر(میدان فواره ها)انتخاب کنید.اگر چنین کنید،به راحتی و با پای پیاده،به اکثر دیدنی های شهر دسترسی خواهید داشت و به طور چشمگیری از هزینه های سفر شما کاسته خواهد شد.

روز اول در باکو

با یک صبحانه ی سنتی اذربایجان که شامل نان تازه ی تنوری، انواع مختلف پنیر ها، عسل و انواع سبزیجات تازه می باشد، روز خود را اغاز کنید. همه ی این ها به اضافه یک فنجان چای اصل اذربایجان مجموعه ای فوق العاده را تشکیل می دهند. در گوشه و کنار باکو رستوران ها و کافه های مختلفی را برای صرف این صبحانه ی بی نظیر می توانید پیدا کنید اما پیشنهاد ما به شما این است که از شهر قدیمی باکو سیاحت خود را اغاز کنید.

کارهایی که در شهر قدیمی باکو می توانید انجام دهید

شهر قدیمی باکو مکانی تاریخی و فوق العاده زیباست که در زمانی کمتر از نصف روز می توانید دورتا دور ان را پیاده بگردید و از زیبایی های تاریخی ان لذت ببرید. اگرچه که این شهر تاریخچه ی باکو است اما بازسازی های فراوانی برای افزایش جذب توریست انجام گرفته است که برخی معتقد اند این کار اشتباه است و رفته رفته موج حس و حال تاریخی این شهر کوچک و زیبا کمتر و کمتر می شود.

برج دختر

این اثر باستانی زیبا در میانه ی شهر باستانی باکو قرار گرفته است و قدمت ان به قرن 12 بازمی گردد. این بنا یکی از نماد های اذربایجان است و بروی اسکناس های این کشور نیز به چشم می خورد. درون این بنا موزه ای وجود دارد که تحولات باکو را به نمایش می گذارد و در بالاترین قسمت این برج شما می توانید نمای فوق العاده ای را از سطح شهر باکو ببینید. هزینه ی ورودی این موزه 10 منات اذربایجان می باشد.

سرای شیروانشاه

این بنا مجموعه ای از چند موزه است که در داخل این سرای باستانی جای گرفته است. هزینه ی ورودی به این موزه ها برای هر نفر 10 منات اذربایجان می باشد. برای گشت و گذار در سراسر این بنا حدود یک ساعت زمان لازم است. این بنا ی باستانی در تضاد به همه ی ساختمان های مدرن اطرافش خودنمایی می کند.در زمان بازدید از اینکه تعداد زیادی از گردشگران در تور باکو را ببینید،تعجب نکنید.

موزه کتاب های مینیاتوری

در خیابانی نزدیک به سرای شیروانشاه مکان زیبایی به چشم می خورد. بزرگترین موزه ی کتاب های مینیاتوری دنیا!!!!! هزینه ی ورودی این موزه رایگان است و از انجایی که این موزه تنها یک اتاق دارد در حدود 20 دقیقه می توانید به دور و اطراف ان سرک بکشید. قفسه های متعددی از مجموعه کتاب های مختلف از سراسر دنیا که مجموعه ای از 6500 کتاب را در قالب یه کلکسیون متحیر کننده در خود جای داده اند.

استودیو علی شمسی

در گوشه ای از شهر تاریخی باکو اقامت گاه هنرمندی برجسته است که می توانید از اثار و خلاقیت های بی نظیر او بهره ببرید. این هنرمند اغلب در گوشه و کنار شهر در حال صحبت با بازدید کنندگان است و در مورد اثارش توضیحاتی را به انها می دهد. برای دیدن اثار این هنرمند نیاز به پرداخت هزینه ای نیست.

روز دوم در باکو

با اینکه مطمِئنم دوست دارید در گوشه و کنار این شهر زیبا قدم بزنید و فرصت کافی برای تماشای جاذبه ها را داشته باشید اما برای دیدن بقیه بخش های باکو لازم است از تاکسی، مترو و یا اتوبوس استفاده کنید. گشت و گذار امروز را با مرکز حیدر اعلی اف شروع می کنیم. این معماری حیرت انگیز در سال 2012 ساخته شد و جایزه ی طراحی منحصر به فرد را از ان خود ساخت. پیشنهاد این است که این بنا را تنها از بیرون ببینید چرا که داخل ان نمایشگاه های متعددی وجود دارد که شاید مورد پسند همه نباشد.

پس از مرکز حیدر علی اف مقصد بعدی ما برج های شعله و پارک آپلند است.بهتر است بدانید که با رفتن به داخل این آسمان خراش ها،نمایی فوق العاده از شهر خواهید داشت.پس از انکه از برج های شعله بازدید کردید،به پارک همجوار آن یعنی پارک آپلند بروید  (اگرچه پیشنهاد میشود در شب به این پارک بروید تا نمایی زیبا از شهر را ببیند.)

سپس به برج رادیو بروید . از برج های شعله تا انجا تنها 20 دقیقه پیاده روی دارد ولی اگر مایل باشید می توانید با تاکسی به انجا بروید. این برج حتی از پایین هم زیباست اما اگر حس و حالش را داشته باشید می توانید به رستوران گردان بالای این برج رفته و ناهار لذت بخشی را صرف کنید. هزینه ی ورود به این برج 20 منات می باشد و برای سفارش غدا هزینه ی اضافی بر عهده شما می باشد. اگر زمان و پول کافی دارید تماشای شهر باکو از این نما فوق العاده است.

لحظات آخر روز خود را در میدان فواره ها و منطقه تارگووی بگذرانید.پیشنهاد میدهیم از رستوران ها محلی در این منطقه بازدید کرده و از خوردن غذاهای محلی لذت ببرید.و در آخر اینکه اگر قصد دارید سفری مقرون به صرفه به شهر باکو داشته باشید،پیشنهاد ما این است تا از تور زمینی باکو استفاده کنید.زیرا به دلیل همجواری کشور آذربایجان با ایران،مسافت چندانی نخواهید داشت و مقدار زیادی از هزینه های شما کاسته خواهد شد.

دو روز شما در باکو به پایان رسیده است ...

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز