خبرگزاری کار ایران

آیا با اثرات گلاب بر زیبایی و سلامتی آشنایی دارید؟

asdasd
کد خبر : ۸۹۸۴۹۹

گلاب یک معجزه طبیعی است که در زمینه های مختلفی اعم از رطوبت رسانی به پوست تا صاف و درخشان کردن موهای خشک کاربرد دارد.

گلاب یک معجزه طبیعی است که در زمینه های مختلفی اعم از رطوبت رسانی به پوست تا صاف و درخشان کردن موهای خشک کاربرد دارد. به علاوه، خواص گلاب باعث می شود که از جمله درمان های رایج و دم دستی برای سرماخوردگی و در عین حال، از جمله مکمل های غذایی روزانه به شمار آید.

فواید گلاب برای پوست

  1. خاصیت ضد التهاب

از جمله خواص گلاب می توان به تسکین حساسیت های پوستی اشاره کرد. گل محمدی حاوی مقادیر زیادی فنول است. که به همین دلیل می تواند برای آرام کردن پوست های حساس و تحریک شده به کار رود.

  1. کمک به تعادل PH پوست

میانگین PH پوست انسان 4.7 است. آب لوله کشی چون دارای PH بالایی است، استفاده مداوم از آن می تواند PH پوست را کاهش دهد. برای تنظیم میزان PH پوست خود می توانید از اسپری گلاب با میانگین PH 5 که قادر است میزان اسیدیته پوست را تقلیل دهد استفاده کنید.

  1. افزایش رطوبت پوست

برای شستشوی صورت در ابتدای روز می توانید به جای آب از گلاب استفاده کنید. به این ترتیب، پوست خود را به خوبی مرطوب کرده و به طراوت و سلامت آن کمک خواهید کرد.

  1. خاصیت گلاب برای مو

وز کردن مو از جمله مشکلاتی است که ممکن است شما هم دچار آن باشید. به طور معمول قرار گرفتن در شرایط نامساعد جوی موجب از دست رفتن رطوبت مو می شود. در صورت عدم درمان، این امر در نهایت به ریزش مو می انجامد. یکی دیگر از خاصیت های گلاب قابلیت آن در رفع مشکل وز مو است. برای سالم نگه داشتن موهای خود می توانید یک بطری اسپری کوچک گلاب را به همراه داشته باشید و در صورت نیاز از آن استفاده کنید.

  1. درمان جوش صورت با گلاب

گلاب دارای خواص ضدعفونی کننده است. به همین دلیل، می توان از گلاب را برای درمان جوش صورت استفاده کرد. گلاب، نه تنها باکتری های ایجاد کننده جوش را از بین می برد، بلکه، در بهبود زخم ها و پاک کردن پوست هم موثر است.

یکی از ماسک هایی که می توان برای درمان جوش صورت استفاده کرد ماسک جوش شیرین و گلاب است

 

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز