خبرگزاری کار ایران

راهکارهای درمان افسردگی

asdasd
کد خبر : ۸۹۴۸۲۰

متاسفانه در جامعه امروزی افسردگی شدیدا حاکم شده است و بسیاری از زنان و مردان به دنبال درمان افسردگی می باشند. برای درمان افسردگی قدم های بسیار زیادی می توان برداشت که در این مقاله قصد داریم راجب آن به طور مفصل صحبت نماییم.

اگر شما نیز در خود حتی مقدار کمی احساس افسردگی می کنید بهتر است تا انتها با دکتر علوی همراه باشید تا بهترین راه برای درمان افسردگی را پیدا کنید.

افسردگی

بدون شک همه ی انسان ها در بسیاری از مراحل زندگی خود احساس غم، خستگی و بدبختی کرده اند اما تمام کسانی که این حس ها را تجربه کرده اند می دانند که این احساسات زودگذر می باشند و بعد از 2 الی 3 هفته تمام می شوند.

در بعضی از مواقع دلیل خاصی برای به وجود آمدن این احساسات وجود دارد اما در بعضی از مواقع هم این نوع احساسات فقط ناشی از غم می باشد. در هر صورت نکته مهم این جا می باشد که این احساسات مشکلی در روند زندگی ما به وجود نمی آورند.

معمولا خود ما از پس این حس ها بر می آییم و دیگر نیاز به شخص دیگری نیست اما زمانی که دچار افسردگی می شوید بدون شک نیاز دارید تا از یک مشاور کمک بگیرید.

حتی اگر رفتن پیش یک مشاور برای شما سخت می باشد می توانید از مشاوره آنلاین بهره ببرید که در ادامه بیشتر در این باره صحبت خواهیم کرد.

چه زمانی افراد نیاز دارند برای درمان افسردگی خود اقدام کنند؟

همانطور که در بالا اشاره کردیم اگر شما دچار احساساتی که در بالا بیان کردیم شدید و این احساسات بیشتر از 2 الی 3 هفته گریبان گیر شما شد، حتما باید برای درمان افسردگی خود اقدام کنید.

یکی دیگر از شرایطی که باید به آن توجه کنید و اقدام به درمان افسردگی خود کنید این می باشد که این نوع احساسات در روند زندگی عادی شما مشکلاتی را به وجود آورده اند.

یکی دیگر از علائمی که به شما نشان می دهد باید برای درمان افسردگی اقدام کنید این است که بیشتر کسانی که دچار افسردگی می شوند دچار مشکلاتی در تایم خواب خود می شوند. این افراد حتی 1 الی 2 ساعت امکان دارد در شبانه روز برای خواب خود تلاش کنند.

سایر عوارضی که می توان به آن ها اشاره کرد:

  • این افراد دیگر تمایلی برای داشتن سکس ندارند و تمایل خود را به طور کامل از دست می دهند.
  • اعتماد به نفس در افرادی که دچار افسردگی شده اند به مرور از بین می رود.
  • یکی از احساساتی که افراد افسرده در خود دارند و باید هرچه سریع تر اقدام به درمان افسردگی خود کنند فکر خودکشی است که بدون شک همه ی این افراد دارند و با مرور زمان این فکر تشدید می یابد.

دلیل به وجود آمدن افسردگی در افراد چیست؟

افسردگی روزمره که بدون شک همه ی ما تجربه کرده ایم و باز همه تجربه می کنیم دلایل های متفاوتی می تواند داشته باشد.

این دلایل می توانند به خاطر از دست دادن فرد خاصی باشد یا حتی به وجود آمدن یک شرایط نا امید کننده در زندگیمان. اما در بعضی مواقع نمی دانیم که چرا دچار این احساسات شده ایم و انقدر این احساسات شدید هستند که نیاز داریم برای درمان افسردگی از یک مشاور کمک بگیریم.

یکی از دلایلی که در ایجاد افسردگی نقش به سزایی دارد مشکلات خانوادگی می باشد. شما باید در این شرایط به یک مشاوره خانواده مراجعه کنید. برای این که بیشتر با مشاوره خانواده آشنا شوید به طور مختصر در ادامه آن را معرفی خواهیم کرد.

مشاوره خانواده چیست؟

به شاخه ای از رشته مشاوره روانشناسی مشاوره خانواده می گویند. مشاوره خانواده برای بهبود پیدا کردن روابط افراد در خانواده تلاش می کنند و نقش به سزایی دارند.

اگر شما برای درمان افسردگی خود به سراغ مشاوره خانواده می روید و دلیل به وجود آمدن افسردگی تان خانوادگی می باشد. بهتر است ابتدا به دیدن مشاوره خانواده بروید و هر زمان که او احساس کرد باید با افراد خانواده شما صحبت کند بهتر است قبول کنید.

شما حتی می توانید از مشاوره خانواده به صورت آنلاین استفاده کنید تا برای مسیر رفت آمد و... دچار مشکل نشوید.

راهکارهای درمان افسردگی

برای درمان افسردگی باید چه کار کرد؟

ابتدا بهتر است برای درمان افسردگی خود ورزش را در روتین روزانه خود قرار دهید. در این مدت که تصمیم گرفته اید افسردگی خود را حل کنید بهتر است از مصرف الکل دوری کنید.

بهترین و موثر ترین راه قبل از مشاوره آنلاین یا حضوری، نوشتن دلیل به وجود آمدن افسردگی می باشد و باید راه هایی که می تواند این مشکل را از بین ببرد را حتما بررسی کنید تا از این طریق بتوانید در خود حس امیدواری به وجود آورید.اگر بعد از مدتی متوجه شدید که هنوز درگیر آن احساسات هستید زمان آن رسیده است که به سراغ یک مشاور بروید.

بسیاری از افراد از رفتن پیش یک مشاور فراری می باشد. خوشبختانه با پیشرفت علم، امروزه مشاوره روانشناسی آنلاین بسیار مورد استقبال قرار گرفته است. شما علاوه بر درمان افسردگی می توانید برای مشاوره خانوادگی نیز از مشاوره آنلاین بهره ببرید.

" این رپورتاژ آگهی توسط آژانس خبری ایران رپورتاژ نگارش و منتشر شده است."

مشاوره آنلاین از طریق نرم افزار های ارتباطی و اینترنت انجام می شود. دلیل این که بیشتر افراد تمایل دارند از مشاوره آنلاین بهره ببرند این است که مشاوره آنلاین نسبت به مشاوره حضوری هزینه کم تری دارد.

مکالماتی که در مشاوره آنلاین انجام می شوند را می توان ذخیره کرد و هر زمانی که نیاز بود از آن ها استفاده نمود. از آنجایی که افراد افسرده اعتماد به نفس خود را از دست می دهند و از دیگران فرار می کنند مشاوره آنلاین بهترین انتخاب این افراد می باشد.

اگر با مطالعه این مقاله همچنان سوالاتی در این زمینه ذهن شما را درگیر کرده است به شما پیشنهاد می کنیم به وبسایت دکتر علوی و یا به آدرس های درج شده مراجعه نمایید.

آدرس: عباس آباد- خیابان سهند- کوچه شهرتاش- پلاک 28- طبقه اول- کلینیک گلشن راز

شماره تماس: 02188847000

آدرس: خیابان ولیعصر بالاتر از ظفر- خیابان بهرامی- پلاک 81- طبقه 4 واحد 8

شماره تماس: 02188202476 - 02188208364

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز