خبرگزاری کار ایران

محصولات پرفروش شیمیایی

asdasd
کد خبر : ۸۹۴۶۳۲

با کیفیت ترین کافور جهان را چین دارد که محصولی با خلوص 99.8 درصد مناسب مصارف دارویی آماده می کند و اکثر واردات ایران از این محصول چینی است. این محصول از صمغ درختی با همین نام به دست می آید و درخت آن نیاز به آب و هوای معتدل و مرطوب دارد که بتواند بهترین رشد را داشته باشد ، همچنین مصرف آب آن نیز نسبتا زیاد است و در خاک های مرطوب بهترین بازدهی را دارد ، تا کنون این درخت در ایران کاشت نشده است.

بسیاری از محصولات شیمیایی در ایران وجود دارند که سرانه مصرف آنها بسیار زیاد است در این مقاله قصد معرفی برترین محصولات وارداتی و مصرفی را داریم که جزو پرفروش ترین محصولات شیمیایی هستند ، این مقاله توسط وب سایت آبتین شیمی جمع آوری شده است .

اولین محصول مورد بحث کافور است:

کافور محصولی آشنا برای تمامی ایرانیان است که بیشتر ما آنرا به عنوان خوش بو کننده در میت و یا استفاده در غذای دانشگاه ها و پادگان ها می شناسیم اما این تصور بسیار اشتباه است زیرا این محصول به عنوان ماده ای آروماتیک و ضد التهاب قوی مورد استفاده است.

کاربرد های کافور :

این ماده که به صورت پودر سفید رنگ است در اکثر کرم های آرایشی و بهداشتی و همچنین پن های دارویی ضد التهاب مورد استفاده است و به دلیل انحلال راحت در آب می‌توان به آسانی از آن استفاده کرد اما بوی آن ممکن است برای همه مورد پسند نباشد زیرا بوی کافور بسیار تند و تیز است و علت استفاده آن برای میت نیز به دلیل همین بوی تند آن است.

استفاده این محصول در ایران سالانه بالق بر 50 تن است که با توجه به قیمت بسیار بالای این محصول و وارداتی بودن آن باعث خارج شدن مقدار زیادی ارز می شود ، این محصول در کشور های بسیار اندکی تولید می شود که بزرگترین آنها چین و هند است و با کیفیت ترین کافور جهان را چین دارد که محصولی با خلوص 99.8 درصد مناسب مصارف دارویی آماده می کند و اکثر واردات ایران از این محصول چینی است.

این محصول از صمغ درختی با همین نام به دست می آید و درخت آن نیاز به آب و هوای معتدل و مرطوب دارد که بتواند بهترین رشد را داشته باشد ، همچنین مصرف آب آن نیز نسبتا زیاد است و در خاک های مرطوب بهترین بازدهی را دارد ، تا کنون این درخت در ایران کاشت نشده است.

محصول دومی که بیشتر آنرا با نام محصول مراقبت از پوست و اپیلاسیون میشناسند صمغ عربی است که این ماده بسیار معروف بوده و عملا کمترین مصرف را در تولید وکس های مخصوص اپیلاسیون دارد ، این ماده که معمولا به صورت پودر های کریستالی در بازار مواد خوراکی مورد استفاده است در دو مدل مختلف جهت استفاده های امولسیفایر و استفاده به عنوان روکش شکلات محبوب است و صمغ عربی مخصوص اپیلاسیون درواقع محصولی ترکیبی از ماده های متفاوت است که با این نام بین مردم رایج و شناخته شده است .

این صمغ به صورت طبیعی از صمغ درختان خاص مانند آکاسیا گرفته می شود و شیوه آن به این صورت است که با ایجاد خراش در تنه این درخت ها صمغ خارج شده را جمع آوری میکنند و سپس آنرا خشک کرده و به صورت پودر یا گرانول مورد استفاده قرار میدهند .

خاک دیاتومه نیز یکی از محبوب ترین مواد مورد استفاده در کشور عزیزمان ایران است که آبتین شیمی این محصول را از کشور های مختلف وارد میکند ، کاربرد های این محصول گسترده است و بیشترین کاربرد های خاک دیاتومیت در تولید فیلتر های تصفیه دارویی یا خوراکی است زیر ساختار این خاک بسیار مناسب بوده و همچنین هزینه آن نسبت به استفاده کربن فعال بسیار کمتر است حدود 4 برابر ارزان تر !

از این محصول در تولید حشره کش های قوی نیز استفاده می شود زیرا ساختار خاص این ماده بسیار خاص است و میتواند بر روی ساس بسیار تاثیر گذار باشد ، اکثر این ماده که حدود 90 درصد است از ماده ای به نام سیلیس تشکیل شده و سوس اصلی آن نوعی باکتری است که در ایران به هیچ وجه رشد نمی‌کند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز