خبرگزاری کار ایران

تسلاکالا – تأمین کلید اتوماتیک و سایر تجهیزات برق صنعتی در شرایط تحریم

asdasd
کد خبر : ۸۹۰۰۴۶

تنها چند فروشگاه تخصصی نظیر تسلاکالا هستند که هنوز در عرصه توزیع حضور دارند و به تأمین نیازهای داخلی صنعت برق می‌پردازند.

آیا تا به حال به این موضوع فکر کرده‌اید که برای خرید تجهیزات برقی به چه فروشگاه‌هایی می‌توان اعتماد کرد. بازار تجهیزات الکتریکی بسیار گسترده بوده و بسیاری از کارخانه‌ها و شرکت‌ها برای خرید تجهیزات مورد نیاز خود نظیر کنتاکتور، کلید اتوماتیک و غیره دچار سردرگمی می‌شوند. در سال‌های گذشته مراکز فروش و بازارهای تخصصی زیادی وجود داشتند که به صاحبان صنایع و شرکت‌های مختلف کمک می‌کردند تا تمام سفارش‌های خود را در کمترین زمان ممکن دریافت کنند.

متاسفانه، به دلیل تحریم‌های بین المللی بسیاری از تجهیزات برقی به ندرت یافت می‌شوند و بسیاری از کارگاه‌ها و کارخانه‌ها به دلیل قطع ارتباط با شرکت‌های خارجی، امکان واردات و تهیه تجهیزات مورد نظر خود را ندارند. برخی از مراکز فروش معتبر هم به دلیل ورشکستگی دیگر در عرصه صنعتی فعالیت نمی‌کنند. تنها چند فروشگاه تخصصی نظیر تسلاکالا هستند که هنوز در عرصه توزیع حضور دارند و به تأمین نیازهای داخلی صنعت برق می‌پردازند. در ادامه به برخی از تجهیزات صنعتی کمیاب که توسط این مراکز فروش توزیع می‌شوند، اشاره خواهیم کرد.

تأمین کلید اتوماتیک

همانطور که می‌دانید کلید اتوماتیک یکی از تجهیزات الکتریکی مهم در صنایع کشور می‌باشد که از آن برای حفاظت از دستگاه‌های برقی نظیر سیم و کابل‌های مدار، مدارهای روشنایی و دستگاه‌های صنعتی استفاده می‌شود. از آنجایی که ولتاژ برق در کارخانجات صنعتی بسیار بالا است، استفاده از این کلیدهای صنعتی اتوماتیک بسیار حائز اهمیت است. تفاوت کلیدهای اتوماتیک با کلیدهای معمولی در رله‌ای است که در نمونه‌های اتوماتیک تعبیه می‌شود. این رله‌ها قابلیت این را دارند تا در ولتاژهای مختلف تنظیم و در صورت افزایش فشار برق بلافاصله قطع شوند.

در کلیدهای معمولی نظیر کنتاکتور هیچگونه رله‌ای بکار برده نشده و صرفا از آن برای قطع و وصل کردن جریان برق استفاده می‌شود. از قابلیت‌های کلید اتوماتیک می‌توان به قطع مدارهای روشنایی هنگام بروز اتصال کوتاه بر روی یک مدار اشاره کرد. در این کلیدها کنتاکت‌های فرعی منحصربفردی تعبیه شده‌اند که از طریق آن‌ها می‌توان وضعیت کلیدها را توسط چراغ‌های سیگنال در اتاق فرمان مشاهده کرد.  

تسلاکالا – تأمین کلید اتوماتیک و سایر تجهیزات برق صنعتی در شرایط تحریم

کنتاکتور

یکی دیگر از تجهیزات کمیابی که توسط فروشگاه‌های معتبر و خاص نظیر تسلاکالا به بازار عرضه می‌شود کنتاکتور می‌باشد. کنتاکتور وسیله‌ای است که در آن چندین هدایت‌کننده الکترومغناطیسی بهم متصل‌اند و هنگام بروز خطا قادر هستند، اتصال مدار را قطع و وصل کنند. سرعت کنتاکتورها را می‌توان برای قطع و وصل تنظیم کرد؛ به گونه‌ای که می‌توان بدون آنکه به کنتاکتورها آسیبی برسد، سرعت قطع و وصل در زیر مدار آن‌ها را تا 3000 بار در مدت افزایش داد.

این دسته از کنتاکتورها به دلیل داشتن کلید اتوماتیک در بسیاری از تابلوهای برقی صنعتی وجود دارند. این کنتاکتورها بسته به نوع کاربردی که دارند در طرح‌ها و قیمت‌های مختلفی به فروش می‌رسند. البته، به دلیل نوسانات بازار ارزی و تغییرات گسترده در حجم معاملات بازار نمی‌توان قیمت کنتاکتور را تعیین کرد. اما به طور تقریبی می‌توان قیمت آن‌ها را بین 500 الی 2 میلیون تومان تخمین زد. یکی از بهترین مدل‌های کنتاکتور ساخت کشور کره‌جنوبی و شرکت هیوندای می‌باشد.

کنتاکتور هیوندای و ساختار آن

یکی از فاکتورهای اساسی در کنتاکتورها ایمنی آن‌ها می‌باشد؛ به گونه‌ای که باید تمام جریان‌ها و مدارهای الکتریکی را به طور ایمن قطع و وصل کنند. مدارهای الکتریکی ممکن است در طول 1 دقیقه بارها نوسان پیدا کنند که کنتاکتورها باید قابلیت تنظیم جریان را داشته و در زمان وقوع چنین مشکلاتی بتوانند به طور مداوم قطع و وصل شوند.

تسلاکالا – تأمین کلید اتوماتیک و سایر تجهیزات برق صنعتی در شرایط تحریم

کنتاکتور هیوندای به گونه‌ای طراحی شده‌ است که از این قابلیت برخوردار باشد. این کنتاکتور با قابلیت مغناطیسی خود به راحتی بوبین‌ها را تحریک نموده و با دخالت و اعمال ولتاژ مناسب موجب اتصال یا انفعال تیغه‌ها با یکدیگر می‌شود. برای اینکار کلید اتوماتیک تعبیه شده در این کنتاکتور بسیار حساس و دقیق عمل می‌کند. شرکت هیوندای این کنتاکتورها را در سه مدل کنتاکتور فرمان، کنتاکتور خازنی و کنتاکتور قدرت تولید می‌کند.

ویژگی‌های کنتاکتور هیوندای و قیمت آن   

این کنتاکتور یکی از با کیفیت‌ترین تجهیزاتی است که شرکت هیوندای آن را با قیمتی مناسب عرضه می‌کند. تنها چند فروشگاه معتبر نظیر تسلاکالا در سطح کشور این محصولات را به بازار عرضه می‌کنند. این فروشگاه‌ها با عقد قرارداد با این شرکت بزرگ توانسته‌اند نیازهای کشور را تامین و به رونق صنعت کمک کنند. کنتاکتورهای هیوندای با ساختاری بسیار ایمن و طراحی منحصربفرد تولید می‌شوند و به راحتی نیز قابل نصب هستند. از موارد کاربرد این کنتاکتور می‌توان به کارخانجات صنعتی و تابلوهای بزرگ اشاره کرد.

عوامل موثر زیادی بر قیمت کنتاکتورهای هیوندای تاثیرگذارند که مهمترین آن‌ها وجود لوازم جانبی مختلف نظیر کلید اتوماتیک ، کاور ایمنی جلویی، کنتاکت کمکی، پارازیت‌گیر، تایمر الکتریکی و اینترلاکت مکانیکی اشاره کرد. با وجود چنین لوازمی بازم هم قیمت این کنتاکتورها نسبت به سایر مدل‌ها مقرون‌به‌صرفه‌تر است.

بانک خازنی

بانک خازنی به مجموعه‌ای از خازن‌ها گفته می‌شود که برای اصلاح ضریب توان شبکه بکار می‌رود. معمولا از بانک‌های خازنی در مراکز صنعتی، شبکه توزیع، شبکه‌های انتقال انرژی و غیره استفاده می‌شود. این خازن‌ها وظیفه کنترل ضریب قدرت شبکه را بر عهده داشته و مقادیر اختلاف زمان، موج ولتاژ و جریان آن‌ها را محاسبه و تنظیم می‌کنند. به بیان ساده‌تر، بانک‌های خازنی انرژی برق را در خود ذخیره و در صورت نیاز به مدار و شبکه انتقال می‌دهند. اینگونه از نوسانات برق در کارخانجات بزرگ صنعتی جلوگیری می‌شود.

همچنین، این خازن‌ها توان غیر مفید را به مدارهای برقی وارد می‌کنند تا الکتروموتورها مجبور به دریافت توان غیر مفید مورد نیاز خود از شبکه برق اصلی نشوند. این امر موجب می‌شود تا فشار زیای از روی شبکه‌های اصلی برق برداشته شود. پیش از این فشار زیای بر روی دوش اداره برق بود که به لطف بانک‌های خازنی این فشار به حداقل رسیده است.

تسلاکالا – تأمین کلید اتوماتیک و سایر تجهیزات برق صنعتی در شرایط تحریم

سخن پایانی

این روزها به دلیل تحریم‌های شدید بین المللی ورود کالاهای خارجی مورد نیاز به کشور به حداقل رسیده و تنها چند فروشگاه معتبر نظیر تسلاکالا مشغول تامین گسترده و عرضه چنین تجهیزاتی هستند. این تجهیزات به صورت آنلاین و با قیمت مناسب عرضه شده و همگی دارای ضمانت اصالت کالا می‌باشند که خیال شما را از بابت یک خرید مطمئن راحت می‌کند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز