خبرگزاری کار ایران

روش هایی برای کاهش وزن

asdasd
کد خبر : ۸۸۸۴۱۹

آیا شما هم از آن دسته افرادی هستید که وقت کافی برای تمرینات ورزشی برای کاهش وزن را ندارید و به دنبال یک میانبر برای کاهش وزن سریع در کمترین زمان ممکن هستید؟ این مطلب را از دست ندهید.

1. غذا را به آرامی و بطور کامل بجوید

به گزارش فارس پدیا ، مغز شما برای پردازش مقدار غذایی که خورده اید نیاز به زمان دارد. جویدن غذا بطور کامل باعث میشود تا آهسته تر غذا بخورید که اینکار مقدار غذایی که میخورید را کاهش میدهد و احساس سیری به شما میدهد.

محققان از بین 23 تحقیق انجام شده به این نتیجه دست یافته اند که افرادی که غذا را سریع تر میجوند در معرض ابتلا به افزایش وزن نسبت به افرادی که غذا را آرام میجوند هستند. تند جویدن غذا همچنین ممکن است باعث اضافه وزن نیز شود.

برای عادت کردن به آرام جویدن غذا، شمردن تعداد دفعاتی که غذا را میجوید می تواند به شما کمک کند.

حتماً بخوانید: کاهش وزن فوری با سرکه سیب!

2. استفاده از ظروف کوچکتر برای غذاهای ناسالم!

غذاهای ناسالم و پرچرب یکی از عوامل مهم در افزایش وزن هس.تند. اگر ترک غذاهای ناسالم برای شما سخت است، برای شروع کافی است از ظروف کوچکتر برای مصرف اینگونه غذا ها استفاده کنید

ظروف کوچکتر مغز شما را فریب داده و باعث میشوند تا غذای داخل آنها زیاد به نظر برسند و به شما کمک میکنند تا مقدار کمتری از این غذاها را مصرف کنید.

از طرفی دیگر ظروف بزرگتر باعث میشوند تا غذای داخل آنها کم به نظر برسند و باعث میشوند غذای بیشتری به آنها اضافه کنید.

بنابراین سعی کنید برای کاهش وزن سریع، غذاهای سالم را در ظروف بزرگ میل کنید و غذاهای ناسالم را در ظروف کوچک.

3. پروتئین زیاد مصرف کنید

پروتئین تاثیرات قدرتمندی بر روی اشتها دارد. پروتئین اشتها را کاهش داده و حس سیری ایجاد میکند و کمک میکند کالری کمتری مصرف کنید. به این دلیل که پروتئین بر روی هورمون های زیادی که باعث ایجاد حس پر بودن میشوند تاثیر میگذارد.

یک تحقیق نشان میدهد که افزایش مصرف پروتئین به میزان 15 الی 30 درصد در روز به شرکت کنندگان کمک کرد تا کالری کمتری مصرف کنند و در عرض 12 هفته حدود 11 پوند وزن کم کنند بدون اینکه حتی از قصد بخواهند غذای کمتری مصرف کنند!

به عنوان مثال بهتر است به جای مصرف کربوهیدرات برای صبحانه، پروتئین ها مانند تخم مرغ را جایگزین کنید.

غذاهایی که مقادیر زیادی پروتئین را دارا میباشند شامل سینه مرغ، ماهی، ماست موسیر و بادام میباشند.

4. نوشیدن آب بطور منظم

نوشیدن آب فراوان باعث میشود تا کمتر غذا بخورید و وزن کم کنید، بخصوص اگر قبل از هر وعده غذایی آب بنوشید.

یک تحقیق در بزرگسالان نشان داده است که نوشیدن نیم لیتر آب نیم ساعت قبل از هر وعده غذایی گرسنگی را کاهش داده و کالری مصرفی را به طرز چشمگیری کاهش میدهد.

شرکت کنندگانی که قبل از هر وعده غذایی آب نوشیدند، درطول 12 هفته 44 درصد وزن بیشتری نسبت به کسانی که از نوشیدن آب قبل از غذا خودداری کردند کاهش وزن داشته اند.

مطالب پیشنهادی: روش کاهش وزن با نوشیدن آب ، بهترین نوشیدنی های چربی سوز

5. خواب فراوان و دوری از استرس

وقتی صحبت از تناسب اندام میشود، بسیاری از افراد خواب و استرس را نادیده میگیرند. خواب و استرس در واقع تاثیر فراوانی بر روی وزن و اشتهای شما دارند

کمبود خواب باعث بروز اختلال در هورمون های تنظیم کننده اشتها (لپتین و گرلین) میشود. هورمون دیگر، کورتیسول، وقتی شما مضطرب هستید افزایش پیدا می کند.

وجود نوسانات در این هورمون ها باعث افزایش اشتها و اشتیاق به مصرف غذاهای ناسالم میشود که در نتیجه باعث افزایش کالری مصرفی میشود.

بی خوابی و استرس مزمن همچنین می تواند خطر ابتلا به امراض مختلف مانند دیابت نوع 2 و اضافه وزن شود

6. غذاهای ناسالم و پر کالری را در خارج از دید قرار دهید

نگهداری غذاهای ناسالم در جایی که بتوانید آنها را ببینید میتواند باعث افزایش گرسنگی و میل به مصرف این غذاها شود. این مسئله باعث افزایش وزن میشود.

غذاهای ناسالم را در جاهایی مخفی کنید که در خارج از دسترس و دیدتان باشد بنابراین وقتی گرسنه میشوید به سمت این غذاها نخواهید رفت.

در عوض، غذاهای سالم مانند میوه‌جات و سبزیجات را در دسترس خود قرار دهید و هنگام گرسنگی سمت این غذاها بروید.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز