خبرگزاری کار ایران

اپلیکیشن مینت ، شاهکار برنامه نویسان ایرانی

asdasd
کد خبر : ۸۸۴۳۶۵

این روزها بازار و اکوسیستم استارتاپی ایران بسیار داغ است و کسب و کارهای اینترنتی، روز به روز خدمات  بیشتری را ارائه می دهند و به تعداد آن ها افزوده می شود. شاید می توان گفت که این اکوسیستم داغ را آمریکا در سال های 1998 تا 2002 را تجربه کرده است و اکنون این جو به ایران رسیده است. اکثر کسب و کارهای اینترنتی در قالب وب سایت، اپلیکیشن و  شبکه های اجتماعی ارائه می شوند. در این مقاله قصد داریم به یکی از کسب و کارهای موفق اینترنتی اشاره کنیم که این روزها در صنعت دیجتال هلث یا همان سلامتی در فضای مجازی خوش درخشیده است. این مجموعه مینت نام دارد که در قالب شرکت نیکات فعالیت دارد. اما مجموعه و اپلیکیشن مینت چه کاری انجام می دهند؟

مجموعه مینت و تیم نیکات شامل تیمی از توسعه دهندگان و پزشکان ( دکتر فائزه شهبازی ) است که در زمینه سلامت بانوان فعال است و سعی دارد فضای مجازی آشفته و نامطمئن سلامت بانوان را سر و سامان دهد.

اپلیکیشن مینت

اپلیکیشن مینت یک تقویم تخمک گذاری و تقویم سیکل قاعدگی است که بانوان به کمک آن می توانند سیکل قاعدگی خود را بهتر مدیریت کنند. در این اپلیکیشن که تحت نظر علمی و پزشکی دکتر فائزه شهبازی است، سیکل قاعدگی بانوان شبیه سازی شده و به کمک آن می توانند زمان شروع عادت ماهانه، زمان اتمام آن، زمان تخمک گذاری و دوره باروری و زمان شروع سندروم پیش از قاعدگی را داشته باشند.

از دیگر خدمات اپلیکیشن مینت می توان گفت که بانوان می توانند علائم بارداری خود را همچون تست بارداری در قسمت تست بارداری آنلاین این اپلیکیشن چک کنند و از طریق آن می توانند به احتمال بارداری خود پی ببرند.

همچنین اپلیکیشن مینت به کمک دکتر فائزه شهبازی راهکارهایی را برای تعیین جنسیت در دوران اقدام به بارداری ارائه می دهد که در آن زوجین می توان خودشان، جنسیت فرزندشان را در دوران اقدام انتخاب کنند و جالب است که بدانید راهکارهای علمی و کاربردی این اپلیکیشن در این زمینه، تا حدود 75 درصد به نتیجه منجر می شوند و مابقی نیز به عوامل ژنتیکی و اکتسابی مربوط می شود.

برنامه نویسی این اپلیکیشن در شرکت نیکات حدود یک سال زمان برده است و ابتدا در گوگل پلی و کافه بازار منتشر شده است. برای اطلاعات بیشتر و نحوه کار با اپلیکیشن مینت می توانید به وبسایت آن مراجعه کنید و یا اپلیکیشن مینت را گوگل سرچ کنید.

وبسایت مینت

وبسایت مینت نیز همانند سایر بخش های این مجموعه، تحت نظارت علمی دکتر فائزه شهبازی ارائه شده است و بانوان می توانند اکثر سوالات خود را زمینه های سلامت بانوان، بارداری و... در این سایت بیابند.

وبسایت مینت نیز در این زمینه بسیار موفق عمل کرده است و تنها مدت کمی پس از فعالیت در این زمینه، توانسته است مرجعی برای بانوان ایرانی باشد و به اکثر سوالات آنان پاسخ دهد.

شبکه های اجتماعی مینت

شبکه های اجتماعی نیز امروزه نقش اساسی را در کسب و کار های اینترنتی ایفا می کنند و همانطور که می دانید سرانه استفاده از شبکه های اجتماعی در ایران به مراتب بیشتر سایر کشور ها است و همین موضوع سبب شده است تا اکوسیستم استارتاپی ایران نیز به این موضوع توجه بیشتری داشته باشد.

مینت نیز همانند سایر قسمت هایش، در این زمینه پر رنگ حاضر شده و با یک کار تیمی و حساب شده و به کمک دکتر فائزه شهبازی به صورت ویدیویی به آموزش مسائل بانوان پرداخته است. همانطور که می دانید امروزه ویدیو نقش اساسی را در آموزش ایفا می کند و می توان گفت که مجموعه مینت به درستی وارد این زمینه شده و یکی از موفق ترین ها در این بازار محسوب می شود.

سخن آخر

با توجه به شرایط امروز کشور، بسیار حائز اهمیت است که فارغ التحصیلان امروزی، کمتر به دنبال استخدامی باشند و به فکر کارافرینی و خلق ارزش باشند. به نظر می رسد که وجود کسب و کارهایی مانند مینت و مشابه آن، بیش از پیش احساس می شود و این موضوع بر لزوم توجه بیشتر به استارتاپ ها و کسب و کارهای نوپا می افزاید. امیدواریم که این جو اکوسییستم استارتاپی همچنان بر کشور عزیزمان حاکم باشد، تا روز به روز بیشتر شاهد پیشرفت ایران عزیزمان باشیم.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز