خبرگزاری کار ایران

چاپخونه؛ بسته بندی جذاب چگونه مشتریان شما را چند برابر می‌کند؟!

asdasd
کد خبر : ۸۸۰۴۲۶

برای بسیاری از شرکت ها، اغلب بسته بندی به عنوان یک اولویت در نظر گرفته نمی شود. آن ها به دنبال کاهش هزینه ها هستند و این کار را نیز بدون توجه به تاثیرات منفی‌ای که ممکن است بر روی فروششان ایجاد شود، با پایین آوردن کیفیت بسته بندی انجام می دهند.

بسته بندی باکیفیت محصولات و همچنین جذابیت بصری آن، جزء رازهای پنهان در موفقیت یک محصول به شمار می آیند. در بازارهای بزرگ، به عنوان یک مرکز تبلیغاتی عظیم، بسیاری از محصولات بزرگ و باکیفیت بر روی قفسه ی مغازه ها باقی می مانند، صرفا به دلیل آن که نظر مشتریان را به خود جلب نمی کنند. در بازارهای رقابتی شدید و یا محصولات باکیفیت برابری که قیمت بالاتری دارند، بسته بندی یکی از مواردی است که باعث جذب مشتری های بالقوه می شود.

گذشته از تمامی این موارد، بسته بندی صرفا جنبه ی نگهداری محصول را ندارد، بلکه می تواند تاثیر روانشناختی قابل توجهی بر روی خریداران بگذارد و همچنین نگاه مثبتی نسبت به ارزش محصول برای آن ها ایجاد کند.

قبل از مطالعه ادامه مقاله اگر نیاز دارید بدانید که بسته بندی چیست و مزایای بسته بندی را بشناسید و با طراحی بسته بندی و انواع بسته بندی‌ها مثل جعبه و لیبل و کارتن و انواع چاپ بسته بندی آشنا شوید میتوانید از قسمت بسته بندی در سایت چاپخانه استفاده کنید.

چاپخونه؛ بسته بندی جذاب چگونه مشتریان شما را چند برابر می‌کند؟!

راه های بسیاری برای تاثیرگذاری بر روی خریداران از طریق بسته بندی های فوق العاده وجود دارد.

1.  دیده شدن بر روی قفسه مغازه ها

هیچ کالایی در جهان وجود ندارد که شما نتوانید آن را از نیویورک تهیه کنید و این بدین معناست که سختی کار برای دیده شدن و جلب توجه کردن محصولات در این شهر چند برابر است. در حالی که امروزه بسیاری از افراد، حتی برای خریدهای کوچک خود نیز تحقیق و بررسی می کنند اما هنوز افرادی وجود دارند که بدون توجه به محصول درون بسته بندی، با دیدن ظاهر آن، اقدام به خرید می کنند.

 زمانی که مشتری هنگام ورود به مغازه با ده ها و صدها محصول روبرو می شود، بسته بندی است که تفاوت ها را رقم می زند و مشتری را به خود جلب می کند.

2.  اعتماد خریداران خود را جلب کنید

از هر لحاظ، بسته بندی محصول بسیار شبیه به پوشاندن لباس به محصول می باشد. دقیقا مانند هنگامی که برای احترام به شخص مقابل خود، بهترین لباس های خود را می پوشید.

عناصری مانند کیفیت چاپ و مواد اولیه‌ی مورد استفاده در آن نیز برای خریداران بسیار اهمیت دارد و اگر خریدار حس کند که بسته بندی خیلی بد و بی کیفیت است، به این فکر می کند که قطعا محصول درون این بسته بندی نیز به همین اندازه بی کیفیت و نامناسب می باشد. بر عکس اگر بسته بندی زیبا باشد و حس خوبی به مشتری منتقل کند، خریدار این حس را در مورد محصول درون آن بسته بندی نیز پیدا می کند. پس به تمام این موارد توجه کنید تا مشتریان خود را راضی نگه دارید.

اگر نیاز دارید اطلاعات بیشتری در مورد انواع چاپ بسته بندی پیدا کنید، در سایت چاپخانه میتوانید به بروزترین اخبار و آموزش‌ها در زمینه انواع چاپ (چاپ افست، چاپ دیجیتال، چاپ سیلک و ...) و چاپ روی پارچه و بسته بندی ( چاپ جعبه، چاپ لیبل و چاپ کارتن ) و بروزترین چاپخانه های آنلاین و فروشنده های دستگاه های چاپ و بسته بندی دسترسی داشته باشید .

3.  "خلاقیت" در مواقعی موجب دیده شدن بیشتر می شود

بسته بندی لزوما قالبی نیست که پس از استفاده دور ریخته شود و ازبین برود! بلکه با حداقل هزینه می توانید ارزش افزوده ای برای بسته بندی خود ایجاد کنید.

فقط به این ایده ها توجه کنید:

·      به سمت طبیعت بروید. به سادگی و با داشتن بسته بندی ای که کاملا با محیط زیست سازگار است، می توانید ارزش محصول خود را افزایش دهید. اکثر مشتریان نیز این نکته را بیان می کنند که در صورتی که بسته بندی محصول سازگار با محیط زیست باشد، حاضرند مبلغ بیشتری نیز پرداخت کنند.

·      بسته بندی خود را با کیفیت بالاتر تولید کنید تا برای مدت طولانی تری قابل استفاده باشد.

·      بسته بندی خود را قابل بازیافت و استفاده ی مجدد کنید و لیستی از پیشنهادات خود برای استفاده ی مجدد از این بسته بندی ها را به مشتریان خود بدهید.

اگر نیاز داشتید اطلاعاتی در مورد بسته بندی جذاب کسب کنید و یا عکس های بیشتری در مورد بسته بندی خلاقانه و جذاب ببینید، شما میتوانید در مقاله 50 ایده خلاقانه و جذاب بسته بندی 2020 با جدیدترین طراحی‌های بسته بندی در سال 2020 آشنا شده و انواع ایده ها را به همراه عکس و توضیحات در این مقاله مشاهده کنید.

چاپخونه؛ بسته بندی جذاب چگونه مشتریان شما را چند برابر می‌کند؟!

4.  جذابیت ظاهری و فیزیکی بسته بندی را بیشتر کنید

کسانی که می گویند چاپ و بسته بندی محصولات دیگر کارایی ندارند، قطعا عطش خریداران را برای بسته بندی های جذابی که فقط شامل یک شیشه ی ساده و بی حس نمی باشند را نمی بینند. اگرچه امروزه تبلیغات و بازاریابی ها بیشتر به سمت آنلاین شدن حرکت می کنند و تعاملات انسانی و برقراری ارتباطات حسی نیز در بین آن ها کاهش یافته است، اما هنوز بسیاری از برندها با استفاده از همین برقراری ارتباطات حسی، فروش خود را افزایش داده اند زیرا هنوز مشتریان به این امر بسیار اهمیت می دهند.

بسته بندی ها نیز به همین شکل هستند. القاء حس منحصر به فرد بودن و جذاب به نظر رسیدن و در نهایت تاثیر گذاری روانشناختی بر مشتری، عناصر بسیار قدرتمندی برای تحریک خریداران به خرید یک محصول می باشند.

5.  تبلیغات آنلاین را نیز فراموش نکنید

بازاریابی آنلاین نیز روز به روز در حال رشد و پیشرفت می باشد و امروزه نیز شاهد تعداد زیادی از فروشگاه های آنلاین و اینترنتی می باشیم؛ پس این نوع تبلیغات نیز می تواند در جذب مشتری بسیار موثر باشد.

فیلم های تبلیغاتی که در فضای اینترنتی پخش می شوند نیز روش خوب و موثر دیگری برای تبلیغات می باشند. به طور مثال در طی یک سال گذشته تعداد بازدیدهای این نوع فیلم ها در فضای یوتیوب 57% و تعداد بارگذاری آن ها نیز 50% رشد کرده است.

همچنین وبلاگ هایی زیادی با افزایش بازدید توسط مشتریان روبرو شده اند که این موضوع نشان دهنده‌ی اهمیت آن‌ها می‌باشد.

بسته بندی را به عنوان سرمایه گذاری در نظر بگیرید

بسته بندی های با کیفیت و جذاب را به عنوان یک بازاریابی خوب ببینید و از قدرت آن ها به نفع خود استفاده کنید. زمانی که یک خریدار در درون مغازه قرار دارد و بسته بندی را در دست خود نگه می دارد و به آن نگاه می کند، اگر با آن بسته بندی احساس راحتی کند قطعا در تصمیم گیری اش برای خرید تاثیر می گذارد. پس حتما به بسته بندی های خود توجه کنید تا به موفقیت های بیشتری دست یابید.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز