خبرگزاری کار ایران

آموزش مجازی راهکاری برای جلوگیری از گسترش ویروس کرونا

asdasd
کد خبر : ۸۷۸۸۹۵

همان طور که حتما در اخبار یا شبکه های اجتماعی خوانده اید علت اصلی گسترش ویروس کرونا، ارتباطات حضوری و تماس با اجسام آلوده شده به ویروس هست.

وسایل حمل و نقل عمومی، حضور در امکان عمومی و ... باتوجه به اینکه نمی توانند به صورت صد در صدی کنترل شوند احتمال انتقال ویروس را به شدت افزایش میدهد.

برای همین در اخبار چندروز گذشته اعلام شد تا مدارس و کلیه دانشگاه ها و جلسات گروهی یا همایش ها و سمینار ها کنسل شود تا بتوانند حداقل از شیوع این بیماری جلوگیری کرد

بنابراین هر چه ارتباطات حضوری کمتر شود، احتمال گسترش ویروس کرونا به همان میزان کاهش می یابد.

اما در این میان آموزش مجازی می تواند نقش پر رنگی داشته باشد، ما می توانیم برای برگزاری جلسات خود در داخل شرکت یا سازمان مان از نرم افزار های وب کنفرانس استفاده کنیم و به صورت آنلاین و بدون ارتباط حضوری با بخش های مختلف در ارتباط باشیم.

امکان برگزاری کلاس های آنلاین یا استفاده از دوره هایی که از قبل تولید محتوا شده اند و برگزاری آنها از طریق سامانه آموزش مجازی lms و حتی امکان ارائه مشاوره های از راه دور با استفاده از قابلیت های آموزش الکترونیکی می تواند در پیشگیری از گسترش اپیدمی کرونا تاثیر گذاری جدی داشته باشد.

در این بین اگر مدارس ما آینده نگری داشتند و از اتفاقات گذشته عبرت می گرفتند و این حس را نداشتند که این آخرین بار هست و دیگر هیچ وقت چنین اتفاقی هرگز نخواهد افتاد.

می توانستند با استفاده از تکنیک تولید محتواهای آموزشی و ارائه آنها از طریق سامانه های تحت وب یا اپلیکیشن های موبایل به دانش آموزان خود امکان عقب افتادگی در درسها را کاهش دهند.

علاوه بر موارد گفته شده می توان از پزشکی از راه دور و خدمات وب کنفرانس در جلوگیری از بیماری های اپیدمیک مانند کرونا نیز استفاده کرد، چه برای افزایش آگاهی اجتماعی در مورد این بیماری و چه در حوزه درمان آن.

هر چه زودتر با برگزاری یک جلسه مجازی از طریق نرم افزار وب کنفرانس کارمندان سازمان خود یا دانش آموزان آموزشگاه خود یا دانش جویان دانشگاه خود را با این ویروس، علائم آن و نحوه برخورد با آن آشنا کنید. در زمینه درمان نیز، می توان از کمک ها و مشاوره های تیم های پزشکی مختلف مستقر در شهر های دیگر استفاده کرد.

علاوه بر موارد کاربرد وب کنفرانس در حوزه بهداشت و سلامت همگانی، به همه سازمان ها توصیه می شود با به حداقل رساندن تماس های حضوری مستقیم و جایگزین کردن جلسات مجازی با جلسات حضوری، افراد را هر چه کمتر در معرض ویروس کرونا قرار دهند.

اما یک توصیه هم به مردم، این روز ها که کرونا (یا لااقل ترس از کرونا) بیداد میکند، آموزش مجازی می تواند لحظات شما را پر بار تر کند.

با تمام شرایطی که گفته شد البته بسیاری از شرکت های خصوصی هستند که فعالیت های آموزشی خود را به صورت مجازی ارائه می دهند.

برای همین پیشنهاد میشود به جای نشستن و خواندن مطالب و خبرهای ناخوشایند، بخشی از وقت خود را به یادگیری اختصاص دهید.

و اما یک پیشنهاد برای سازمان ها وشرکت های دولتی و خصوصی، گروه بیان نو با ارائه سامانه مدیریت آموزش مجازی lms و ارائه خدمات وبینار و تولید محتواهای آموزشی آماده خدمت رسانی به سازمان ها و مردم در جهت اجرای این مهم می باشد. برای دریافت اطلاعات بیشتر می توانید از طریق آدرس گروه آموزش مجازی بیان نو  با ما در ارتباط باشید.

به امید روزی که همه در کنار هم توانسته باشیم، شرایط بحرانی ناشی از ویروس کرونا را تحت کنترل درآوریم.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز