خبرگزاری کار ایران

چاپخونه؛ مهمترین نکاتی که باید در مورد چاپ دیجیتال بدانید!؟

asdasd
کد خبر : ۸۷۷۱۲۰

اگرچه من چاپ لترپرس کار می‌کنم و دعوت‌نامه ها را از طریق چاپ اسکرین چاپ می‌کنم، اما با چاپ دیجیتال نیز آشنا هستم و لوازم مخصوص جشن عروسی مانند برنامه‌های جشن، منوها، کارتها و غیره را نیز چاپ کرده‌ام. مطمئنم که شما ایده و دانش خوبی در مورد چاپ دیجیتال دارید. اکثریت ما در خانه چاپگر داریم و چاپگر دیجیتالی که برای دعوت‌نامه‌ها استفاده میکنم مشابه آن است اما کمی بزرگتر و زیباتر!

چاپ دیجیتال یکی از فرآیندهای چاپ مستقیم می باشد که در آن جوهر مستقیما بر روی بستر مورد نظر برای چاپ، اعمال می شود. روش های سنتی چاپ مثل فلکسوگرافی از صفحات چاپی و تعدادی سیلندر برای عملیات چاپ استفاده می کنند اما در روش چاپ دیجیتال هیچ صفحه ی چاپی وجود ندارد و همین موضوع سبب ارائه مزایای همچون سرعت بالای چاپ، کنترل کمیت و کیفیت چاپ شده است.با استفاده از چاپ دیجیتال می توان بر روی سطوح مختلف مثل جعبه های بافت دار، نمایشگرهای خرده فروشی و برچسب‌ها و... عملیات چاپ را انجام داد

برخلاف چاپ افست یا لترپرس که از پلیت‌های چاپ استفاده می‌شود، چاپ دیجیتال به صورت مستقیم از طریق فایلهای دیجیتال کامپیوتر صورت می‌گیرد. چاپگر دیجیتال، چهار رنگ (فیروزه‌ای، سرخ، زرد و سیاه) را به طور همزمان به کاغذ انتقال می‌دهد و یک چاپ رنگی کامل را به صورت متوالی فراهم می‌کند، به بیان دیگر، چاپ هر کارت دعوت زمان کمتری را می‌برد و تولید آن نسبت به روشهای دیگر ارزانتر است. برخلاف چاپ لترپرس، که در آن حروف حک می‌شوند یا حالت برجسته‌ای دارند، چاپ دیجیتال یک تصویر مسطح و بدون هیچ بافتی را تولید می‌کند.

چاپ دیجیتال پرکاربردترین روش چاپ می‌باشد، زیرا سریع و ارزان است. از آنجایی که از پلیت‌های چاپ استفاده نمی‌شود، یک روش مقرون به صرفه برای تعداد کمتر چاپ (مثلا 50 کارت دعوت) می‌باشد. در این روش شما محدود به تعداد رنگ مورد استفاده نیستید. این بدان معناست که یک روش عالی برای تولید تصاویر اسکن شده (کلاژ، دست نوشته یا نقاشی) می‌باشد.

فرآیند چاپ دیجیتال

دو نوع چاپگر دیجیتالی رایج وجود دارد: چاپگر لیزری و چاپگر جوهرافشان. چاپگرهای لیزری از پروتوهای لیزری، ذرات الکتریکی، حرارت و یک ذره‌ی پلاستیکی به نام تونر برای ایجاد یک تصویر استفاده میکنند. چاپگرهای جوهرافشان، جوهر را مستقیما از کارتریج بر روی کاغذ انتقال می‌دهد.

معمولا چاپگرهای لیزری، نوشته ها و تصاویر گرافیکی را بهتری از چاپگر جوهرافشان چاپ میکنند و چاپگرهای جوهرافشان برای چاپ تصاویر بهتر هستند. اگر میخواهید یک چاپگر خانگی بخرید، چاپگرهای جوهرافشان در ابتدا ارزان هستند اما جوهر کارتریج آنها میتواند در بلند مدت، هزینه‌ی زیادی را در بر داشته باشد.

حالا که صحبت از چاپگرهای خانگی شد، همانطور که متوجه شده‌اید، تنوع زیادی در کیفیت چاپگرها وجود دارد. چاپگری که در خانه خود دارید، احتمالی به خوبی چاپگر شرکت ها یا مغازه‌ها نمی‌باشد و چاپگر شرکت‌ها احتمالا کیفیت بسیار خوبی نسبت به چاپگرهای با کیفیت، حرفه‌ای و بسیار بزرگ شرکت‌های بزرگ ندارد.

اگر علاقمند هستید در کنار چاپ دیجیتال در مورد فناوری چاپ و بسته بندی بیشتر اطلاعات کسب کنید و اطلاعات خود را در زمینه چاپ دیجیتال، چاپ افست و چاپ سیلک اسکرین و چاپ فلکسو و چاپ گود و انواع بسته بندی مثل چاپ جعبه و چاپ لیبل و ساک دستی بیشتر کنید حتما به سایت چاپخونه ) https://www.chapkhone.info/ ( سربزنید.

چاپخونه؛ مهمترین نکاتی که باید در مورد چاپ دیجیتال بدانید!؟

5 مزیت برتر چاپ دیجیتال چیست؟

1. گردش کار سریع

با توجه به این واقعیت که چاپ دیجیتال نیاز به روند پیش از چاپ یا فرآیند پلیت ندارد، بنابراین زمان شروع یا راه‌اندازی به شدت کاهش می‌یابد. این بدان معنی است که فرآیند چاپ می‌تواند در زمان سفارش شروع شود و برای زمانی که شما فورا به چاپ دیجیتال تان نیاز دارید، بسیار عالی می‌باشد.

2. مقرون به صرفه

چاپ دیجیتال هیچ هزینه‌ی اضافی مورد نیاز برای ایجاد پلیت خاص چاپ را متحمل نمی‌شود. این بدان معنی است که چاپ دیجیتال، راه حل مقرون به صرفه ای را نسبت به روشهای چاپی دیگر ارائه می‌دهد.

3. سفارشی سازی

به لطف چاپ اطلاعات متغیر (VDP)، تصاویر و متون می‌توانند بر روی چاپ سفارشی سازی شوند. این کار به خصوص مورد استفاده‌ی صاحبان کسب‌وکار است که ممکن است بخواهند فعالیت مستقیم خود را براساس مخاطب هدف خود، شخصی سازی و هدفمند کنند.

4. کیفیت بالا

قابلیت فرآیند پردازش جوهر مایع (LEP) که توسط شرکت چاپ دیجیتال HP Indigo انجام می‌گیرد، کافی است تا نتایجی حاصل شود که کیفیت بالاتری را نسبت به روشهای چاپ قدیمی ارائه کند. علاوه بر این، چاپ دیجیتال باعث نمونه برداری آسان از دقت رنگ و مواردی از این دست میشود که می‌توان آنرا با سهولت بسیار زیادی نسبت به چاپ افست قدیمی، تغییر داد.

5. چندمنظوره بودن

چاپگر HP Indigo طیف گسترده ای از ابزارها را دارد که قادر به چاپ بر روی بیش از 3 هزار لایه می‌باشد، از جمله لایه‌های ترکیبی، دارک و متالیک. این بدان معناست که مهم نیست بر روی چه چیزی چاپ می‌کنید، چه لایه ساده باشد یا پیچیده، چاپگر دیجیتال ایندیگو HP بهترین راه‌حل برای شما می‌باشد.

مهمترین نکات در مورد چاپ دیجیتال

خوشبختانه مشاهده‌ی کیفیت پروژه‌های چاپی به صورت دیجیتال، گاها رایگان و یا ارزان می‌باشد. همچنین باید دقت کنید که شرکتی که شما با آن کار می‌کنید، بر روی کاغذی که شما انتخاب کرده اید چاپ را انجام دهند و اگر کار بریدن و تا کردن را نیز انجام می‌دهند، باید به تمام جزئیات مانند حاشیه‌ها دقت کنند.

من اغلب به تازه عروس‌هایی که بودجه کافی برای چاپ لترپرس ندارند، و یک کارت دعوت مدرن، سفارشی و زیبا را می‌خواهند، چاپ دیجیتال را پیشنهاد می‌کنم. با این حال، چاپ دیجیتال محدودیت‌هایی دارد. کاغذهای مورد استفاده باید قابلیت مقاومت در برابر حرارت، تا شدن و عبور مستقیم از چاپگر را داشته باشند. این بدان معناست که چاپ دیجیتال در نوع کاغذ، وزن و ضخامت آن محدودیت دارد.

همچنین کاغذهای سبک‌تر میتواند احساس معمولی‌بودن را نسبت به دیگر روشهای چاپ مانند لترپرس یا حکاکی را بدهد. اما پس‌انداز کردن پول در فرآیند چاپ، میتواند به معنای صرف هزینه در چیزهای دیگر مانند برچسب‌ها، نوارهای پاکت و چاپ پاکت کارت عروسی باشد (که می‌تواند روش خوبی برای بالابردن تشریفات عروسی شود). و اگر تصاویر دست‌ساز را تولید می‌کند، بهترین کار و روش می‌باشد.

چاپخونه؛ مهمترین نکاتی که باید در مورد چاپ دیجیتال بدانید!؟

چرا باید چاپ دیجیتال را برای بسته بندی انتخاب کرد؟

چاپ دیجیتال مزایایی را برای کسب و کار، زنجیره تامین و همچنین مصرف کننده گان به همراه خواهد داشت که روش های آنالوگ قادر به فراهم سازی آنها نخواهند بود. چاپ دیجیتال به دلیل بی نیاز بودن از صفحه های چاپی و محدودیت آن ها در چاپ چند رنگ، می توانند به راحتی تمامی طیف رنگی CMYK را چاپ کرده و از طرفی ایجاد جلوه های گرادیانت (طیفی) و دستیابی به جزئیات دقیق به وسیله این چاپگرها به آسانی ممکن خواهد بود.

یکی از مهم ترین مزایای چاپ دیجیتال عدم نیاز به صرف زمان و هزینه برای دستیابی به الگوهای خاص و دلخواه می باشد، در نتیجه هزینه و زمان سفارش صفحات چاپ موردنظر حذف شده و تکمیل پروژه با هزینه کمتر و سریعتر انجام خواهد شد. اگر علاقه داشتید درمورد چاپ دیجیتال و کاربرد آن در بسته بندی بیشتر بدانید حتما به این لینک سر بزنید.

6 مزیت استفاده از چاپ دیجیتال در بسته بندی

1. چیزی به نام حداقل حجم سفارش وجود ندارد : چاپ دیجیتال از شخصی سازی کوتاه مدت و بازاریابی آزمایشی پشتیبانی کرده و به این ترتیب معضل منسوخ شدن یا از مد افتادن یک الگو وجود نخواهد داشت.

2. چاپ مستقیم روی سطح : چاپ دیجیتال با ساده تر کردن فرآیند چاپ سبب افزایش تولید محصولات و عرضه آن ها به بازار شده و زمان بیشتری برای ایده پردازی فراهم می سازد.

3. محتوای متغیر : تولید دیجیتال از صاحبان کسب و کاری که به دنبال افزایش سودآوری از طریق بازاریابی مناسبتی هستند پشتیبانی می کند.

4. نمونه سازی اولیه : تولید دیجیتال از نمونه سازی اولیه پشتیبانی می کند و این امر امکان ارزیابی کیفیت محصول نهایی را فراهم می کند.

5. افزایش سرعت تزریق محصول به بازار : تولید به موقع محصول سبب استفاده بهینه از ظرفیت های موجود شده، فهرست کارهای در گردش را کاهش می دهد، خروج سهام از کسب و کار را کاهش داده و زنجیره تامین محصولات را ساده می کند.

6. بهره وری در محیط کار را افزایش دهید : دقیقا چیزی را که می خواهید، چاپ کنید و به این صورت ضایعات را کاهش داده و از اتلاف منابع جلوگیری کنید.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز