خبرگزاری کار ایران

تعطیلات بدون افت تحصیلی

asdasd
کد خبر : ۸۷۳۵۹۴

سختکوشی یکی از شاخص‌های مهم یادگیری است. برای تثبیت یادگیری‌ نیاز به تمرین پی‌در‌پی است. فاصله زمانی بین یادگیری و تثبیت باعث فراموشی و افت تحصیلی می‌شود. یادگیری توسط معلم، استاد و یا مربی کسب می‌شود و تثبیت آن نیاز به تداوم و استمرار تمرین دارد.

انسجام مطالب درسی تأثیر چشم‌گیری بر نحوه و کیفیت یادگیری دارد اما موضوع مورد اهمیت این است که با برنامه‌ریزی درست، پیامدهای ناشی از فاصلۀ زمانی بین فرایند "یادگیری" و "تثبیت مطالب" را به حداقل برسانیم.

نمونه‌های بارز این فاصله زمانی، تعطیلات نوروز و تابستان است. اگر برای این بازه‌های زمانی برنامه درست و مطلوبی نداشته باشیم روند پیشرفت تحصیلی با مشکل روبه‌رو می‌شود و یا ممکن است انگیزه‌ای که در طول دوره آموزش در دانش آموز ایجاد شده است به راحتی کم رنگ و حتی از بین برود.

بنابراین برنامه‌ریزی صحیح در این دوران از اهمیت بالایی برخوردار است. همان اندازه که رها کردن کامل درس و کتاب‌ها در دوران تعطیلات می‌تواند موجب افت تحصیلی شود، برنامه‌های سنگین و فشرده نیز نتیجه برعکسی در پی خواهد داشت.

برای تدوین برنامه مطالعات درسی باید به توانایی‌ها، سطح دانش و میزان عقب افتادگی‌های درسی دانش‌آموز توجه کرد. همچنین یک برنامه درسی برای تمام افراد مناسب نیست و هر فرد با توجه به سطح معلومات خود باید برنامه مطالعاتی مخصوصی را داشته باشد.

برنامه‌ریزی‌ای درست است که با اجرای آن بتوان در زمانی معقول نتیجۀ مطلوبی به دست آورد.

با توجه به مطالب گفته شده بهتر است قبل از شروع تعطیلات برای تدوین یک برنامه دقیق اطلاعات مورد نیاز را کسب کنیم و در صورت لزوم از مشاور تحصیلی کمک بگیریم.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز