خبرگزاری کار ایران

در پنجمین جشنواره رمز موفقیت مطرح شد:

نقش موثرایجاد فضای کارآفرینی در کاهش بیکاری

asdasd
کد خبر : ۸۷۲۵۳۹

هرآنچه که بخواهیم به دست آید منوط به آن است که نخستین قدم‌ها برای آن برداشته شود. اولین قدم‌ها باید در کنار عشق، ایمان و تلاش به ثمر بنشیند و همگامی این دو با هم موفقیت را به دنبال خواهد داشت.

یلدا اسفندیاری، رئیس موسسه رمز موفقیت  در پنجمین جشنواره رمز موفقیت گفت:‌ داستان رمز موفقیت از یک ایده در سال 88 شکل گرفت و اکنون بیش از یک دهه از شکل‌گیری این موسسه گذشته است.

وی افزود: برای به ثمرنشستن این ایده برنامه گفت وگو با افراد تاثیرگذار جامعه در حوزه‌های مختلف اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی  با استاد حلت مطرح شد و از نظرات موثر ایشان استفاده شد.

رئیس موسسه رمز موفقیت  با اشاره به دشواری‌های اجرایی نمودن ایده‌های جدید عنوان کرد:‌ در ایران جدای از اینکه در برخی از امور می‌توان موفق بود در پاره‌ای از موارد آغاز کار با دشواری بسیار همراه است. در سال 88 اولین مصوبه از صدا و سیما برای اجرایی نمودن این ایده اخذ شد و شبکه سه سیما از معرفی افراد موفق استقبال کرد.

وی ادامه داد:‌ در ابتدا بهروز فروتن مدیرعامل مجموعه بهروز معرفی شد و کار با ایشان استارت خورد.

اسفندیاری با اشاره به نگاه بین‌المللی به موضوعات گفت‌:‌ در ادامه با توجه به حضور برایان تریسی مجوز پخش برنامه با ایشان از صدا و سیما اخذ شد و 64 برنامه 40 دقیقه‌ای با اجرای ایرج نوذری برای ضبط و پخش آماده شد.

وی تاکید کرد:‌ هرآنچه که بخواهیم به دست آید منوط به آن است که نخستین قدم‌ها برای آن برداشته شود. اولین قدم‌ها باید در کنار عشق، ایمان و تلاش به ثمر بنشیند و همگامی این دو با هم موفقیت را به دنبال خواهد داشت.

رئیس موسسه رمز موفقیت تاکید کرد: در ایران برای رشد نیازمند کار تیمی هستیم .باید  از تجربه پیشکسوتان استفاده کنیم و پیشکسوتان نیز آغوش خود را به روی نیروهای جوان بگشایند تا کار به ثمر برسد.

نقش موثرایجاد فضای کارآفرینی در کاهش بیکاری

وی تاکید کرد:‌ ایجاد فضای کارآفرینی در کاهش بیکاری نقش موثری دارد و باید با استفاده از تجربه ونظر صاحبنظران در این زمینه گام‌های موثر و اجرایی برداشت.

اسفندیاری خاطرنشان کرد:‌ جشنواره رمز موفقیت دو بخش دارد که از مدل تدکس الگوبرداری شده است. برای رسیدن به موفقیت بهتر است از مدل‌های موفق در ایران و دنیا الگوبرداری کرد. مدل سخنرانی تدکس می‌تواند در روشن‌ نمودن راههای موفقیت موثر باشد.

وی افزود: مدل تدکس مدلی است که در آن افراد موفق برشی از زندگی کاری خود را مطرح می‌کنند که در واقع این شیوه بیان نوعی تدریس است.

سخنرانان بخش نخست جشنواره آقایان علی اکبر رفوگران کارآفرین برتر، دکتر علی اصغر کیهانی، پدر صنعت نوین بتن ایران، مهندس محمدرضا انصاری رییس هیات مدیره انجمن صادرکنندگان خدمات فنی و مهندسی، مهندس علیرضا ناصر معدلی چهره ماندگار صنعت ساختمان ، دکتر محمدحسن کرمانی، دکتر احمد حلت، دکتر مهدی صفایی، دکتر مهدی کریمی تفرشی کارآفرین  برتر جهان اسلام، دکتر هومن زنگنه کارآفرین برتر، امیرمهدی سادات اعلایی عضو آکادمی سخنوران حرفه ای برایان تریسی، مهندس بهزاد محمدی بختیار، دکتر مهدی ابوالفتحی ،دکتر رسول تمیزی و خانم‌ها دکتر یلدا اسفندیاری  «بنیانگذار رمز موفقیت»،مهندس فرزانه معصومی، مهندس مرجان آقا جان‌زاده هوشیار، دکتر مهدی نشاط و دکتر علی شریعتی مقدم و همچنین سخنرانان بخش دوم جشنواره مهندس محمد عطاردیان رئیس کانون عالی کارفرمایان، مهندس علی اصغر گلسرخی، بهروز فروتن مدیر عامل مرکز کار آفرینی، بطاق خانبوداغی نایب رییس اتاق ایران_آلمان و علی بهزاد دبیر پنجمین جشنواره رمز موفقیت بودند.

در این جشنواره، مطابق رسم معمول هرساله از 20 نفر از افراد تاثیرگذار در کشور ازجمله علی اکبر رفوگران ، دکتر مهدی ابوالفتحی، دکتر محمدحسن کرمانی، سعید مختاری و رضا مختاری ، بهروز صفاریان، استاد ایرج جمشیدی، مهندس بهزاد محمدی بختیاری، دکتر رسول تمیزی، مهندس فرزانه معصومی، مهندس عطیه فرقانی، مهدی شیرزاده، دانیال زمانی، مهندس فرزاد حسنی و خانم دکتر خدیجه جهانبانی کندری و بانوی فرهیخته منیراعظم شریعتی مقدم تقدیر شد. معیار و شاخص انتخاب افرادی که مورد تقدیر قرار گرفتند صاحب برند بودن، خوشنامی، ‌کارآفرین بودن و ایجاد تاثیرات مثبت در اقتصاد، فرهنگ و هنر ایران طی یک سال گذشته بوده است ؛ منتخبانی که هریک رزومه‌های قابل استناد دارند.

در پایان این مراسم ضمن رونمایی از تمبر یادبود پنجمین جشنواره رمز موفقیت، از تمبر علی اکبر رفوگران ، دکتر علی اصغر کیهانی، پروفسور حسین باهر، مهندس علیرضا ناصر معدلی، استاد رضا مختاری، مهندس فرزانه معصومی، مهندس مرجان آقاجان زاده هوشیار، دکتر مهدی کریمی تفرشی، مهندس بهزاد محمدی بختیاری و دکتر رسول تمیزی رونمایی شد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز