خبرگزاری کار ایران

قبل از آزمایش قند خون، از خوردن چه چیزهایی پرهیز کنیم؟

asdasd
کد خبر : ۸۷۲۵۳۵

در مدت زمانی که ناشتا هستید، فعالیت های فیزیکی شدید از قبیل ورزش، نداشته باشید بدین دلیل که خطر افت ناگهانی قند خون و ایجاد شدن کاهش سطح هوشیاری و غش کردن وجود دارد. سعی کنید که با نوشیدن آب، بدن خود را سیراب نگه دارید.

آمادگی قبل از آزمایش قند خون

آزمایش قند خون برای ارزیابی و اندازه گیری میزان قند خون فرد انجام می شود و احتمال ابتلا به دیابت را ارزیابی می نماید. دیابت یا مرض قند به بیماری گفته می‌شود که توانایی بدن برای پردازش گلوکز خون را مختل می‌نماید. به گلوکز خون قند خون نیز گفته می‌شود. بدون توجه مداوم و مدیریت دقیق، دیابت می‌تواند منجر به افزایش قند در خون  شود، که می‌تواند عوارض خطرناکی را به همراه داشته باشد، از جمله بیماری سکته مغزی و سکته قلبی را افزایش دهد.

شما باید بدانید که برای قابل استاندارد بودن نتایج آزمایش قند خون، می بایست حتما از 8 تا 10 ساعت قبل از آزمایش، ناشتا بوده باشید.

در مدت زمانی که ناشتا هستید، فعالیت های فیزیکی شدید از قبیل ورزش، نداشته باشید بدین دلیل که خطر افت ناگهانی قند خون و ایجاد شدن کاهش سطح هوشیاری و غش کردن وجود دارد. سعی کنید که با نوشیدن آب، بدن خود را سیراب نگه دارید.

توصیه می شود که داروهایی از قبیل کورتیکواستروئید، استروژن و یا آندروژن، قرص‌های ضدبارداری، قرص‌های ادرارآور، داروهای ضدافسردگی، برخی از آنتی‌بیوتیک‌ها که ممکن است بتوانند بر سطح قند خون اثر بگذارند را در هنگام ناشتا بودن و قبل از انجام آزمایش مصرف نداشته باشید. این داروها بر آزمایش قند خون تاثیر می گذارند.

قبل از آزمایش قند خون، از خوردن چه چیزهایی پرهیز کنیم؟

آزمایش قند خون همان طور که از اسم آن نیز مشخص است، برای اندازه گیری میزان قند خون افراد استفاده می شود. امروزه بیماری دیابت به یک بیماری بسیار شایع در جامعه ما تبدیل شده است و تقریبا همه در اطرافیان خود یک نفر را داریم که با مشکل بیماری قند خون در ارتباط باشد.نکته بسیار مهمی که در مورد این بیماری وجود دارد، لزوم کنترل و انجام آزمایش قند خون به صورت دوره ای می باشد.

آزمایش قند خون برای اندازه گیری میزان قند موجود در خون افراد استفاده می شود. در این آزمایش افراد مختلف برای بررسی ابتلا یا عدم ابتلا به بیماری دیابت آزمایش می دهند. همچنین آزمایش قند خون برای بررسی تاثیر دارو ها و نحوه روند درمان بیماری در افراد دیابتی مورد استفاده قرار می گیرد.

آزمایشگاه آنلاین آنی آزما با در نظر گرفتن این موضوع که همه افراد ممکن است شرایط لازم و وقت کافی برای مراجعه حضوری برای انجام آزمایش را نداشته باشند، اقدام به خون گیری در محل تعیین شده توسط شما می نماید.

قندخون به مقدار بسیار زیادی تحت تأثیر مواد غذایی کربوهیدرات‌دار می‌باشد و یکی از بدترین نوشیدنی های قندی حاوی کربوهیدرات، آبمیوه های صنعتی و نوشابه‌های گازدار می‌باشند، بنابراین از مصرف آن‌ها قبل از انجام آزمایش خون خودداری کنید.

قهوه به خودی خود مشکلی برای آزمایش قند خون ایجاد نمی‌کند، بلکه قند و خامه موجود در اکثر قهوه‌های آماده مشکل‌ساز می‌باشد. به شما توصیه می کنیم که اگر می‌خواهید قبل از انجام آزمایش خون، قهوه میل کنید بهتر است سه ساعت قبل از انجام آزمایش و البته قهوه خالی میل کنید تا جواب آزمایش تان دقیق‌تر باشید.

روز قبل از انجام آزمایش، از مصرف هر گونه مواد سرشار از قند همانند شیرینی جات که ساعات طولانی روند جذب و ذخیره قندش طول می کشد بهتر است که استفاده ننمایید.

باور غلطی که بعضی ها درگیر آن هستند و فکر می کنند جوشاندنی ها و دمنوش های گیاهی فقط و فقط سرشار از سلامتی هستند و هیچ عارضه ای ندارند، در بازه زمانی قبل از اجرای آزمایش قند خون باید کنار گذاشته شود. مکانیسم سوخت و ساز بسیاری از گیاهان در بدن مشخص نیست و اینکه بر میزان قند خون چه تاثیری می گذارد بر ما و شما پوشیده است. توصیه می گردد که لطفا روز قبل از آزمایش، از مصرف گیاهان دارویی خودداری نمایید.

عدد قند خون نرمال چند است؟

برای اکثر افراد سالم، قند خون نرمال در محدوده زیر است.

  • بین ۷۲ تا ۱۰۸ mg/dL ناشتا
  • کمتر از ۱۴۰ mg/dL دو ساعت بعد از غذا

برای کسانی که دیابت دارند سطح قند در آزمایش قند خون در محدوده زیر است.

  • قبل از وعده غذایی ۷۰ تا ۱۲۶ mg/dL برای افرادی که دیابت نوع ۱ و ۲ دارند.
  • بعد از وعده غذایی کمتر از ۱۶۲ mg/dL برای بیماران دیابتی نوع ۱ و کمتر از ۱۵۳ mg/dL برای بیماران دیابتی نوع ۲

قبل از آزمایش قند خون، از خوردن چه چیزهایی پرهیز کنیم؟

شرایط انجام آزمایش قند خون دو ساعته

برای انجام آزمایش قند خون دو ساعته پس از اینکه نمونه خون ناشتا از شما گرفته شد صبحانه معمولی که هر روز می خورید را میل نمایید. زمان شروع صبحانه را یادداشت نمایید. زمان دو ساعت بعد از غذا از همان لحظه شروع صبحانه خوردن آغاز می شود.

مدت زمان خوردن صبحانه نباید بیش از ۲۰ دقیقه طول بکشد و حتی الامکان صبحانه را در آزمایشگاه صرف نموده و تا زمان انجام آزمایش در آزمایشگاه منتظر بمانید. ۱۵ دقیقه مانده به اتمام ۲ ساعت، در بخش خونگیری حضور یافته تا سر موعد از شما نمونه گیری به عمل آید.

قبل از انجام آزمایش (در طی مدت ناشتایی شب قبل) و در حین ۲ ساعت، دخانیات و آدامس مصرف نکنید. در طی این دو ساعت انتظار، از ورزش و پیاده روی خودداری نمایید. آزمایش را بهتر است قبل از ساعت ۱۰ صبح شروع کنید و از انجام آن در ساعات دیرتر خودداری کنید. در طی این دو ساعت از خوردن هر نوع خوردنی و آشامیدنی خودداری نمایید. (آب در حد متعارف اشکالی ندارد).آزمایش قند ناشتا و دو ساعته را در یک روز انجام دهید.

توجه داشته باشید در صورتی که داروی ضد قند مصرف می کنید آن را طبق دستور پزشک مثل روزهای دیگر مصرف نمائید. قطع این داروها در آزمایش قند خون دو ساعته، قند شما را بالاتر نشان داده و پزشک معالج را در تشخیص و درمان بیماری شما دچار مشکل می نماید.

در آزمایشگاه آنلاین آنی آزما به دلیل اینکه نمونه خون در منزل یا محل دلخواه شما گرفته می شود، نیازی به انتظار یا مراجعه حضوری مجدد برای آزمایش دو ساعته یا آزمایش ناشتا ندارید و به راحتی می توانید بدون اذیت شدن و صرف زمان، آزمایش قند خون خود را در کوتاه ترین زمان و با بالاترین کیفیت انجام دهید.

قبل از آزمایش قند خون، از خوردن چه چیزهایی پرهیز کنیم؟

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز