خبرگزاری کار ایران

وضعیت کرونا؛ « اپیدمی چند کانونی» نه « همه گیر جهانی»

asdasd
کد خبر : ۸۷۲۵۲۸

با توجه به اینکه سازمان بهداشت جهانی از همه کشورهای جهان خواسته است که اطلاعات مربوط به آمار مبتلایان به این بیماری در کشور خود را در اختیار این سازمان قرار دهند، به نظر می رسد که همه چیز تحت کنترل است و در صورت همگانی شدن این بیماری، اطلاعات لازم به کشورها داده خواهد شد.

ویروس کرونا که از چند هفته پیش در شهر ووهان چین توسط یک پزشک چینی کشف شد، تا لحظه نوشتن این مطلب نزدیک به هزار نفر در چین قربانی داشته است و بیش از 20 هزار نفر در این کشور به آن مبتلا شده اند. مقامات چینی مردم شهر ووهان و چند شهر مجاور را به طور کامل قرنطینه کرده اند و کسی نمی تواند وارد این شهرها شود یا از آن خارج شود. خبر خوش این است که طبق آخرین خبرها بسیاری از مبتلایان، بعد از مدتی از بیمارستان مرخص شده اند و بیشتر افراد فوت شده، جزو سالخوردگان و افراد دارای بیماری های تنفسی بوده اند.

به دلیل اینکه برخی از افراد قبل از کشف ویروس از شهرهای چین وارد بعضی کشورهای دیگر مانند آمریکا شده بودند، این ویروس به طور خیلی محدود به این کشورها هم سرایت کرده است و نگرانی هایی را بر انگیخته است. برخی از مسافران سؤال می کنند که آیا با این وضعیت، سفر به کشورهای دیگر در حال حاضر صحیح است یا خیر؟

با توجه به اولویت موضوع سلامتی مسافران برای مجموعه فلاوینگو، در ادامه سعی می کنیم بعد از مقدمات لازم، با تکیه بر منابع علمی و معتبر به این دغدغه پاسخ بدهیم. همچنین همکاران ما برای رفع دغدغه های شما در این خصوص و خرید بلیط هواپیما خارجی و داخلی، از طریق خط تلفن 88546547-021 در خدمت شما هستند.

ویروس کرونا چیست؟

وضعیت کرونا؛ « اپیدمی چند کانونی» نه « همه گیر جهانی»

ویروسی که اخیراً در شهر ووهان کشف شده است در واقع هفتمین نوع از ویروس کرونا است که ده ها سال پیش توسط پزشکان شناسایی شده است. در واقع تا قبل از کشف کرونا ویروس جدید، شش نوع دیگر از آن شناخته شده بوده است و خانواده این ویروس، از ویروس سرماخوردگی تا ویروس مرس و ویروس سارس که یک نوع بیماری حاد تنفسی است را در بر می گیرد. ویروس سارس هم در سال 2002 از کشور چین نشأت گرفته بود و 774 نفر را کشته بود. به گفته پژوهشگران، ویروس کرونای جدید از لحاظ کدهای ژنتیکی، شباهت زیادی به ویروس سارس دارد.

علایم ویروس کرونا

علائم ویروس کرونا تا حدود دو هفته در افراد آشکار نمی شود و بسیار شبیه سرماخوردگی معمولی است که کم کم بیمار را دچار مشکلات حاد تنفسی می کند. بنابراین سرفه، عطسه و گلودرد می تواند از علایم ویروس کرونا باشد و افراد مسن و کسانی که قوای بدنی ضعیفی دارند و یا دچار  بیماری های تنفسی مانند آسم هستند، باید مراقبت بیشتری در سفر داشته باشند.

کرونا در چه کشورهایی شیوع پیدا کرده؟

غیر از چین، تا به حال در کشورهای تایلند، ژاپن، هنگ کنگ، سنگاپور، تایوان، مالزی، استرالیا، ماکائو، کره جنوبی، آمریکا، فرانسه، ویتنام، آلمان، امارات، کانادا، کامبوج، نپال، فنلاند، فیلیپین، هند و سریلانکا موارد بسیار معدودی از این بیماری مشاهده شده است که کمتر از تعداد انگشتان دست بوده است.

خوشبختانه مسئولان این کشورها با اعلام وضعیت اضطراری توسط سازمان بهداشت جهانی، بلافاصله تمام موارد مشکوک به این بیماری را که از مرزهای هوایی یا دریایی و زمینی وارد این کشورها شده بودند، در قرنطینه قرار داده اند. اقدام ایران برای قرنطینه کردن دانشجویان ایرانی حاضر در ووهان چین، اقدام ژاپن برای قرنطینه کردن تمام 3800 نفر سرنشین یک کشتی تفریحی که از چین آمده بود و ... از این دست است.

شرایط حاضر: «وضعیت اپیدمی چند کانونی» نه « همه گیر جهانی»

بسیار مهم است که این را بدانید که روز سه شنبه 15 بهمن، سیلوی برایاند مدیر پیشگیری از بیماری های عفونی سازمان بهداشت جهانی تأکید کرده است که شرایط حال حاضر، « وضعیت اپیدمی چند کانونی» است و نه وضعیت « همه گیر جهانی». وضعیت اپیدمی چند کانونی، وضعیتی است که در آن بیماری در چند کانون خاص در حال کنترل است و تلاش های کنترلی بر روی چند منطقه خاص متمرکز است و متخصصان نیازی نمی بییند که تدابیر غیرمعمول را برای کنترل بیماری در مناطق دیگر انجام دهند.

برای فهم وضعیت اپیدمی چند کانونی کافیست نقشه جهان را در نظر بگیرید و در نقاطی که این بیماری وجود دارد یک دایره بکشید. وضعیت اپیدمی چندکانونی می گوید که بیماری کرونا در حال حاضر در داخل همین دایره هاست و خارج از این دایره ها تقریباً هیچ خطری شما را تهدید نمی کند. بنابراین حضور در سفرهایی که خارج از دایره چین هستند، مشکلی نخواهد داشت.

با توجه به اینکه سازمان بهداشت جهانی از همه کشورهای جهان خواسته است که اطلاعات مربوط به آمار مبتلایان به این بیماری در کشور خود را در اختیار این سازمان قرار دهند، به نظر می رسد که همه چیز تحت کنترل است و در صورت همگانی شدن این بیماری، اطلاعات لازم به کشورها داده خواهد شد.

برقراری همه پروازهای بین المللی غیر از پروازهای چین

وضعیت کرونا؛ « اپیدمی چند کانونی» نه « همه گیر جهانی»

با وجود اینکه ویروس کرونا جدید در برخی از کشورها به صورت خیلی محدود شیوع یافته است، این دلیل نمی شود که پروازهای بین المللی و فعالیت های گردشگری در سطح جهان متوقف شود. مهمترین کاری که باید انجام می شد، لغو پروازهای کشورها به سمت چین بوده است که این کار در تمام کشورها از جمله ایران انجام شده است. تصمیم کشورهای پیشرفته جهان مبنی بر ادامه برقراری پروازهای بین المللی، به خودی خود نشان دهنده وجود شرایط امن بهداشتی در اکثر کشورهای جهان به جز چین است.

ضمناً باید بدانید که در حال حاضر با در نظر گرفتن تدابیر بهداشتی لازم در فرودگاه های جهان و آماده باش نهادهای بهداشتی کشورها، حتی پروازهای بین المللی به مقصد کشورهای شرقی آسیا مانند ژاپن، ویتنام، فیلیپین و ... هم برقرار است و کسانی که قصد سفر به این کشورها را دارند یا تور نوروزی این کشورها را خریده اند، نیاز نیست که تور یا بلیط خود را کنسل کنند و متحمل ضرر و زیان شوند.

برای خرید بلیط هواپیما خارجی می توانید از طریق سایت فلاوینگو اقدام کنید و از همکاران ما به کمک شماره 43635-021 مشاوره رایگان دریافت کنید.

ویروس کرونا در ایران

همانطور که نهادهای بهداشتی رسمی ایران از جمله وزیر بهداشت ایران اعلام کرده اند تاکنون هیچ موردی از ویروس کرونا در ایران مشاهده نشده است و شما با خیال راحت می توانید به سفرهای داخلی خود بپردازید. برای خرید بلیط هواپیما داخلی می توانید از طریق سایت فلاوینگو اقام کنید.

 فراموش نکنید که به شایعاتی که مبنی بر عدم صداقت مسئولان ایرانی منتشر می شود، گوش فرا ندهید چرا که در حال حاضر به صورت هفتگی آمار مرگ و میر ناشی از آنفولانزا به صورت هفتگی منتشر می شود و دلیلی بر پنهان کاری در مورد کورنا نیست. همچنین در صورت عدم اعلام وجود موارد این بیماری در کشور، هزینه های بسیاری بر کشور تحمیل خواهد شد که با اعلام آن، خیلی سریعتر می توان از آن پیشگیری کرد و مانع سرایت آن بین مردم شد.

توصیه های بهداشتی مقابله با ویروس کرونا در سفر

 توجه داشته باشید که مطالب این مقاله به هیچ وجه به معنای نادیده گرفتن نکات بهداشتی نیست و لازم است توصیه های بهداشتی که برای جلوگیری از سرایت یک سرماخوردگی معمولی لازم است، با دقت بیشتری در سفرها رعایت کنید. غیر از این موارد بهتر است از تماس مستقیم با حیوانات در سفر خودداری کنید. به خصوص که هنوز علایم ویروس کرونا در گربه یا علایم ویروس کرونا در سگ به درستی شناسایی نشده است.

 

 

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز