خبرگزاری کار ایران

نقد و بررسی پلکسی و معرفی انواع آن ها

asdasd
کد خبر : ۸۷۱۵۰۷

پلکسی گلاس رایج ترین نام برای پلی متیل متاکریلات به شمار می رود. پلکسی گلاس یک ماده به اصطلاح ترموپلاستیک است ، به این معنی که هنگام گرم شدن نرم تر می شود.

در حالت ایده پلکسی بهترین جایگزین برای شیشه بوده و مقاومت آن در حدود 30 برابر از شیشه بیشتر می باشد.  خاصیت ضربه پذیری بالای این ماده از ویژگی های منحصر به فرد آن است.

پلکسی گلاس را می توان در مدل های مختلفی تولید نمود. آغاز پیدایش پلکسی به سال های 1930 باز می گردد . اولین بار به طور رسمی این ماده پلاستیکی در سال 1936 توسط یک شرکت آمریکایی به بازار مصرف معرفی شد.

 از ویژگی های دیگر پلکسی گلاس این است که قابل اشتعال بوده اما مواد مضری بعد از سوختن آن ایجاد نمی شود. این ماده بعد از سوختن به صورت دی اکسید کربن و آب تبدیل می شود. پلکسی کاربردهای زیادی دارد از کابردهای صنعتی گرفته تا مسکونی می توان از انواع و اقسام مختلف محصولات پلکسی گلاس استفاده کرد.

 ویژگی های خاص این ماده باعث می شود که نسبت به شیشه و دیگر مواد مشابه استفاده از پلکسی گلس برای مصارف مختلف از نظر اقتصادی به صرفه باشد.

نقد  و بررسی پلکسی و معرفی انواع آن ها

تعریف پلکسی چیست ؟

پلکسی نوعی ورق شفاف و مقاوم پلاستیکی می باشد که در قیاس با شیشه های معمولی بسیار زیبا تر و مقاوم تر است این ورق ها با نام هایی همچون طلق های شیشه ای و یا شیشه‌های پلاستیکی بسیار شناخته شده و معروف می باشند.

 در بازار انواع مختلفی از مواد پلاستیکی در طرح ها و مدل های گوناگون وجود دارند که تهیه آنها از نظر اقتصادی بسیار به صرفه می باشند.

 یک ماده کاملاً بی رنگ به نام پلی متیل متاکریلات در ساختار ورق های پلکسی گلاس به کار رفته است که می‌توان آن را در رنگ ها و شکل های مختلف و متنوعی تولید کرد این ورق ها در قیاس با شیشه از دوام بسیار بالایی برخوردار می باشند و همچنین وزن آنها کمتر است و به نوعی سبک تر هستند.

از دیگر ویژگی این ورق ها این است که به آسانی نور از آنها عبور می‌کند و یک ویژگی بسیار خاص و ویژه ای که دارند این است که در مقابل اشعه خطرناک ماوراء بنفش از مقاومت بسیار بالایی برخوردار می باشند.

قیمت پلکسی گلاس در بازار چنده؟

عوامل زیادی بر قیمت گذاری پلکسی گلاس تاثیر دارند. از نوسانات ارزی گرفته تا انواع و اقسام آن ها که در بازار و برای مصارف مختلف تولید شده اند می توانند بر قیمت پلکسی تاثیر داشته باشند.

از دیگر عوامل موثر بر قیمت پلکسی می توان به ضخامت و اندازه آن اشاره کرد. این ماده پلاستیکی می تواند در ضخامت ها و سایز های مختلفی با توجه به نیاز مشتری و در رنگ های گوناگون تولید شود. برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد قیمت پلکسی گلاس می توانید به پلکسی روژان مراجعه کنید.

از کجا پلکسی گلاس بخریم؟

 در پاسخ به سوال پلکسی گلاس از کجا بخرم باید گفت امروزه شاهد استفاده از پلکسی گلاس برای کاربردهای مختلفی هستیم. از فضای داخلی و دکوراسیون گرفته تا فضاهای بیرونی ما انواع و اقسام مختلف محصولات ساخته شده با پلکسی را می بینیم.

شاید برای شما سوال باشد که با توجه به این همه تنوع پلکسی گلاس و این که تبلیغات مختلفی پیرامون آن است بهترین مکان برای خرید پلکسی گلاس کجاست. ما به شما پیشنهاد می کنیم برای کسب اطلاعات بیشتر وخرید انواع و اقسام محصولات مختلف پلکسی سری به پلکسی روژان بزنید.

نقد  و بررسی پلکسی و معرفی انواع آن ها

انواع پلکسی کدام اند؟

ورق های مولتی استایل: این مدل از پلکسی گلاس ها خود به دو صورت فلزی و آینه ای در بازار به راحتی پیدا می شوند قابلیت اصلی و ویژه این ورق ها سبک بودن و انعطاف پذیری بالای آنها است که در انواع ساده و خش دار و رنگ های طلایی و نقره ای در بازار وجود دارند و به راحتی می‌توان آنها را تهیه کرد معمولاً کاربرد ورق های مولتی استایل در کارهای تزیینی می باشد.

  • پلکسی گلاس آینه ای

از پلکسی گلاس شفاف و جیوه برای ساختن پلکسی گلاس آینه ای استفاده می شود این پلکسی در دو رنگ نقره ای و طلایی در بازار موجود می باشد و معمولاً از این ورق ها در کارهای تزیینی مثل تزئینات داخلی ساختمان ها استفاده می گردد.

  • پلکسی گلاس شفاف

وزن این ورق ها در قیاس با شیشه تقریباً نصف آن است و وزن کمی دارد

از این ورق ها می‌توان در ساخت عینک آفتابی،دکوراسیون داخلی، شیشه های اتومبیل و نورپردازی و غیره استفاده کرد .

در بازار رنگ های مختلفی از این ورق ها موجود می باشند از موارد اصلی کاربرد این پلکسی ها می توان به ساخت وسایل تزیینی، تندیس‌ها، تابلو راهنما، تابلو لایت باکس و غیره اشاره کرد.

  • طلق ها یا پلکسی های شیشه ای

طلق شیشه ای نامی است که به طلق ایرانی داده اند و به دو صورت دوغی و شفاف در بازار وجود دارد و به راحتی قابل تهیه می باشد.

پلکسی دوغی

نور از این ورق ها به راحتی عبور می‌کند و برای ساخت حروف برجسته نمی تواند مورد استفاده قرار گیرد؛ از طرفی پلکسی دوغی قابلیت متصاعد کردن نور به صورت یکنواخت را ندارد.

 پلکسی شیشه ای

پلکسی های شیشه ای قابلیت عبور نور یکنواخت از خود را دارند و از شفافیت بسیار بالایی برخوردار می باشند.

 پلکسی استخوانی

این ورق ها ظاهری شفاف‌تر و براق تر در قیاس با پلکسی های شیری و دوغی دارند و به دو صورت مات و براق تولید و به بازار عرضه می‌شوند از طرفی این پلکسی ها قابلیت انعکاس نور را ندارند.

در پشت این ورق ها یک لایه جیوه کشیده شده است که این عمل موجب می‌شود نور نتواند از آن ها عبور کند از طرفی این پلکسی ها با عنوان پلکسی گلاس های آینه ای شناخته شده و معروف هستند و به راحتی میتوان آن ها را تهیه کرد.

پلکسی رنگی چیست؟

یکی از پرکاربردترین طلق هایی که امروزه در بازار ها موجود می باشند  پلکسی های رنگی هستند که همان طور که از نامشان پیداست در رنگ های متنوع و مختلفی تولید و به بازار عرضه می شوند و این امکان وجود دارد که بسته به نیاز خود این طلق ها را با درجه شفافیت گوناگون سفارش دهید.

از جمله موارد کاربردی این طلق ‌ها در تزیینات داخلی منازل و محل کار می باشد.

نوع خاصی از این مدل پلکسی ها وجود دارد که به راحتی می توان آن را مثل کاشی روی سطوح صافی همچون دیوار چسباند این پلکسی ها در یک سمت خود چسب دارند و در سمت دیگر قسمت رنگی طلق وجود دارد.

 این ورق ها در برابر گرما و حرارت و ضربه بسیار مقاوم هستند کسانی که خریداران این ورق ها هستند معمولاً به خاطر تغییر رنگ احتمالی ورق ها در برابر عواملی مثل نور خورشید بسیار نگران می باشند در این مورد باید بگوییم که این ورق ها ضد اشعه uv بوده و در برابر نور خورشید و بقیه عوامل محیطی بسیار مقاوم می باشند و ساختار آنها به گونه‌ای است که اشعه ماورای بنفش نمی تواند هیچ گونه تغییراتی در ساختار این ورق ها به وجود آورد.

 این ورق ها تا مدت ها می توانند بدون تغییر شکل و تغییر رنگ باقی بماند.

 از رنگ کردن گلاس شفاف و مات ، پلکسی رنگی را می توان ایجاد کرد؛ این پلکسی ها در رنگ های مختلفی همچون طلایی نقره‌ای و غیره وجود دارند که نوع طلایی و نقره ای این ورق ها کاربرد بیشتری دارند و بسیار پرطرفدار هستند.

 البته قابل ذکر است که قیمت ورق های طلایی و نقره‌ای در قیاس با سایر ورق های رنگی بسیار بیشتر است البته عواملی دیگری همچون کیفیت ورق ها و ضخامت آنها هم در قیمت این محصولات تاثیر بسزایی دارند. پلکسی های رنگی در مواردی همچون قاب عکس،تریبون سخنرانی،ساخت لوازم تحریر و پایه‌های تندیس و همچنین لوح های بزرگداشت و یادبود بسیار کاربرد دارند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز