خبرگزاری کار ایران

مدیرعامل لیاناپرواز:

کازان را باید دو بار تجربه کرد

asdasd
کد خبر : ۸۷۰۳۹۷

همایش معرفی جاذبه‌های گردشگری کازان به آژانس‌های مسافرتی تهران توسط لیاناپرواز در هتل ویستاریا برگزار شد

کازان مقصدی محبوب برای ایرانی‌ها

به گزارش روابط‌عمومی آژآنس مسافرتی لیاناپرواز، سرگئی ایوانف، رئیس کمیته گردشگری جمهوری تاتارستان روسیه در این همایش که با حضور بیش از صد نفر از فعالان و مدیران صنعت گردشگری برگزار شد، به معرفی ظرفیت‌های گردشگری کازان و اشتراکات فرهنگی میان مردم تاتارستان و ایران پرداخت.

ایوانف با اشاره به ویژگی‌های اخلاقی و فرهنگی مردم کازان گفت: مردم کازان بسیار خونگرم هستند و آمادگی زیادی برای میزبانی از گردشگران دارند. علاوه براین، به دلیل اشتراک‌های تاریخی و فرهنگی میان مردم ایران و تاتارستان، کازانی‌ها برخورد شایسته و مهمان‌نوازانه‌ای با ایرانی‌ها دارند.

وی افزود: در کازان رویدادهای متنوع فرهنگی و همچنین موزه‌ها و نمایشگاه‌های زیادی وجود دارد که برای علاقمندان به گردشگری تاریخی و فرهنگی بهانه‌های ارزنده‌ای هستند. پیشینه هزارساله کازان جاذبه‌های زیادی برای گردشگران ایجاد می‌کند.

ایوانف با تاکید بر اینکه کازان پایتخت ورزشی روسیه است، اشاره کرد: یکی از دلایلی که مردم کازان، ایرانی‌ها را بسیار دوست دارند، حضور سردار آزمون در تیم فوتبال روبین کازان است. او با گل‌های حساسی که برای کازان زد به شخصیت محبوبی برای کازانی‌ها تبدیل شد. همچنین برگزاری یکی از بازی‌های حساس تیم ملی ایران در جام‌جهانی در ورزشگاه کازان آرنا، ارتباط عاطفی مردم کازان با ایرانی‌ها را تقویت کرد.

کازان را باید دو بار تجربه کرد

وی افزود: کازان با توجه به امکانات ورزشی مختلفی که دارد، می تواند میزبان ورزش‌های متنوعی از جمله اسکی، ماهی‌گیری، تیراندازی، پاتیناژ، قایق‌سواری، گلف، شنا، فوتبال، والیبال و... باشد. ورزشگاه کازان آرنا که میزبان بازی‌های جام‌جهانی هم بود، یکی از جاذبه‌های گردشگری کازان است. علاوه بر اینها در کازان یک پارک بزرگ آبی قرار دارد که در تمام فصل‌های سال میزبان مردم و گردشگران است.

رئیس کمیته گردشگری کازان به مزیت‌های سفر به این شهر برای ایرانی‌ها اشاره کرد و گفت: نزدیک بودن کازان به ایران در مقایسه با مسکو و سنت‌پترزبورگ سفر به این شهر را ساده‌تر و ارزان‌تر می‌کند. علاوه بر این هزینه‌های اقامت و غذا در کازان به مراتب به‌صرفه‌تر است. چون بین تهران و کازان هم یک پرواز مستقیم توسط شرکت آتا برقرار است، سفر هوایی میان این دو شهر، راحت‌تر و کوتاه‌تر می‌شود.

ایوانف تاکید کرد: کازان سه میراث جهانی دارد که در یونسکو ثبت شده‌اند. این در حالی است که مسکو سه میراث جهانی و سنت‌پترزبورگ دو میراث جهانی دارد. وجود این تعداد جاذبه ارزشمند گردشگری جهانی سبب شد تا سال گذشته بیش از سه میلیون نفر از سراسر دنیا به کازان سفر کنند.

ایوانف در پایان گفت: یکی دیگر از مزیت‌های کازان نسبت به مسکو و سنت‌پترزبورگ، وجود جاذبه‌های طبیعی فراوان در اطراف کازان است. گردشگرانی که به کازان سفر می‌کنند علاوه بر شهر می‌توانند از جاذبه‌های طبیعی بیرون کازان نیز استفاده کنند. وجود رودخانه، کوه و دشت در اطراف کازان بهانه خوبی در اختیار گردشگران قرار می‌دهد تا از زیبایی‌های طبیعی نیز بهره‌مند شوند.

کازان را باید دو بار تجربه کرد

مدیر آژانس لیاناپرواز: کازان شهری است که باید دو بار به آن سفر کنید

پس از سرگئی ایوانف، نوبت به محمد امامی، مدیرعامل آژانس لیاناپرواز رسید تا به معرفی بهترین شیوه‌های سفر به کازان بپردازد. امامی با اشاره به خدماتی که لیاناپرواز به سایر آژانس‌های مسافرتی ارایه می‌دهد، گفت: کازان شهری است که به دلیل تفاوت بسیار زیاد بین دمای زمستان و تابستان آن، دو تصویر کاملا متفاوت در این دو فصل دارد. این شهر در تابستان، حال و هوایی بسیار مفرح و بهاری دارد در زمستان این شهر سیمایی برفی و سفید دارد. جالب است بدانید بسیاری از مسافرانی که در تابستان با لیاناپرواز به کازان آمده‌اند ابراز تمایل کردند که در زمستان نیز به این شهر سفر کنند. همین تمایل در مسافرانی که زمستان کازان را تجربه کردند نیز وجود داشت و آنها نیز مایل بودند حتما تابستان‌های این شهر را ببینند.

امامی در ادامه به شرایط نامناسب صنعت گردشگری اشاره کرد و گفت: بسیاری از همکاران ما در چند ماه اخیر به من انتقاد کردند و با تعجب اظهار داشتند که در این شرایط با چه جراتی اقدام به معرفی یک مقصد جدید کرده‌ای؟ آنها معتقد بودند در شرایطی که تعداد تورهای خارجی به شدت کاهش داشته و آژانس‌ها با مشکلات زیادی مواجه هستند، معرفی یک مقصد جدید و ناشناخته توجیه اقتصادی ندارد. اما من و همکارانم در لیاناپرواز عقیده دیگری داریم. ما باور داریم که در شرایط سخت نباید دست از کار کشید، بلکه باید بیشتر و جدی‌‌تر کار کرد. از این رو ما از اوایل تابستان امسال، تورهای کازان را شروع کردیم و در این مدت هم مسافران زیادی را به این مقصد اعزامکرده‌ایم.

مدیر لیاناپرواز در انتها گفت: هواپیمایی آتا با اختصاص یک پرواز مستقیم به کازان در هفته، نقش بسیار زیادی در تقویت این مقصد گردشگری در بازار ایران داشت. البته هنوز تعداد مسافران به حدی نرسیده که بتوان پروازهای بیشتری را در طول هفته ایجاد کرد اما امیدواریم با معرفی مزیت‌های سفر به کازان، تمایل گردشگران ایرانی برای سفر به این شهر جذاب و دیدنی افزایش پیدا کند. احتمال دارد در صورت رونق گرفتن این مقصد در بازار ایران، پروازهایی از شیراز و اصفهان نیز به مقصد کازان برقرار شود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز