خبرگزاری کار ایران

آشنایی با ثبت شرکت

asdasd
کد خبر : ۸۶۸۳۴۴

شرکت همان طور که از اسمش پیداست هم خانواده کلمات شراکت و شریک است و به معنای جمع شدن حداقل دو نفر به بالا است که با همدیگر کارهای اقتصادی انجام می دهند و بعد از کسر مالیات درصد سود باقیمانده بین اعضای شرکت تقسیم می شود. در این مطلب سعی می کنیم مطالب مهمی را در ارتباط با ثبت شرکت بیان کنیم.

چرا ثبت شرکت برای فعالان اقتصادی و بنگاه های اقتصادی مهم است؟ آیا بدون ثبت می توان کارهای اقتصادی انجام داد؟ اساسا ثبت شرکت چه سودی را می تواند به افراد برساند؟ تمامی این موارد سوالاتی است که در ذهن فعالان اقتصادی شکل می گیرد.

مزیت ثبت شرکت چیست؟

اگر می خواهید فعالیت اقتصادی خود را گسترده کنید و با بنگاه های بزرگ اقتصادی همکاری داشته باشید بدون ثبت شرکت نمی توانید در این کارها موفق شوید. این کار یک هویت واقعی به کسب و کار شما می بخشد و باعث می شود که مشتریان با دیدن اطلاعات ثبتی شرکت شما، بیشتر و بهتر اعتماد کنند و در این راستا سودهای کلانی را دریافت کنید. مزیتی که بدون ثبت شرکت به هیچ عنوان عاید شما نمی شود.

اگر در اول راه هستید و می خواهید در کسب و کار خود موفق شوید حتما به فکر کارهای ثبتی شرکت خود باشید و آن را عقب نیندازید چون بدون ثبت شرکت نمی توانید از سودهای کلان اقتصادی بهره بگیرید.

هم چنین از مزایای دیگر مربوط به ثبت شرکت می توان به دریافت کد اقتصادی و صدور فاکتور رسمی برای کارهای بزرگ اقتصادی و امکان بهره گیری از بیمه تامین اجتماعی برای تمامی اعضای شرکت اشاره کرد.

برای ثبت شرکت به چه مواردی نیازمندیم؟

اما برای ثبت شرکت بایستی مواردی را تعیین کنیم که در کار ثبتی به آن نیازمندیم. این موارد هر کدام در ادامه آمده است.

اسم شرکت: اولین و مهم ترین بخش، نام شرکت شماست. در واقع در برندسازی از درجه اهمیت بسیار زیادی برخوردار است و سعی کنید کلماتی را برای نام شرکت خود انتخاب کنید که شفاف و قابل فهم باشد و مشتری به راحتی بتواند آن را تلفظ کنید. هم چنین جهت انتخاب اسم شرکت بایستی یک مورد را به درستی رعایت کنید. این که اسم شرکت شما بایستی از سه کلمه تشکیل شده باشد و دو کلمه آن اسم خاص و یک کلمه اسم عمومی باشد و قبلا شرکتی دیگر این اسم را به ثبت نرسانده باشد. به فرض مثال اسکان گستر سامان

شراکت در ثبت: همان طور که در بالا هم عنوان کردیم شرکت از دو نفر به بالا تشکیل می شود که این افراد یکی مدیر عامل و دیگری اعضای هیئت مدیره سازمان را تشکیل می دهند. اگر در اول راه هستید و فعلا دو نفرید می توانید از ثبت شرکت با مسئولیت محدود استفاده کنید، اما در ارتباط با تعداد شریکان بالا از ثبت شرکت سهامی خاص و عام بهره بگیرید.

موضوع شراکت در ثبت شرکت از درجه اهمیت زیادی برخوردار است و سمت هر کدام از اعضای شرکت می بایست در ابتدا تعیین شود. هم چنین برای انجام امور ثبتی، فتوکپی شناسنامه و کارت ملی تمامی اعضای شرکت باید به دست ما برسد.

موضوع فعالیت شرکت: برای ثبت شرکت، نیازمند این مساله هستیم که زمینه فعالیت شما چیست و در چه کاری می خواهید وارد شوید. پس این مورد را هم حتما باید تعیین کنید.

میزان سهام سهامداران: این مساله نوع شرکت شما را تعیین می کند. بایستی در ابتدا تعیین کنید که میزان سهام هر کدام از سهامداران به چه صورتی است. این مساله از درجه اهمیت زیادی برخوردار است و حتما در انتخاب آن دقیق باشد چون بعد از بزرگ شدن شرکت و کسب و کار شما، میزان سهام هر کدام از سهامداران به همان درصدی که در ابتدای ثبت شرکت تعیین گردیده است، مشخص می شود. بدون شک مدیر عامل شرکت می بایست بالاترین درجه سهام را در شرکت داشته باشد.

میزان سرمایه شرکت: اما میزان سرمایه، در کار ثبتی شرکت نیز موضوع مهمی است که ابتدا می بایست تعیین گردد. بدون شک اگر تمام سرمایه مربوط به مدیر عامل است، می بایست از ثبت شرکت با مسئولیت محدود استفاده کنید، اما اگر اعضای هیئت مدیره شرکت نیز هر کدام به نحوی سرمایه ای را به شرکت در ابتدای راه اضافه می کنند از ثبت شرکت سهامی خاص بهره بگیرید. پس میزان سرمایه شرکت می تواند نوع شرکت شما را در ابتدای راه تعیین کند.

آدرس شرکت: اما آخرین موضوع که در ثبت شرکت بدان نیاز داریم، آدرس مربوط به شرکت شماست. برای این کار حتما می بایست دو آدرس به همراه کد پستی برای ما ارسال گردد. آدرس منزل شما و هم چین محل کار و دفتر شما می تواند ارسال گردد تا کارهای ثبتی شما را انجام دهیم.

آشنایی با ثبت شرکت

مدت زمان ثبت شرکت چقدر است؟

اگر تمامی این موارد بالا به صورت کامل برای ما ارسال گردد، ما در لحظه سفارش را انجام می دهیم و بعد از حدود یک هفته که امور ثبتی شما در اداره ثبت شرکت ها انجام گردید نوبت به چاپ آگهی شما در روزنامه های کثیر الانتشار می رسد. بعد از این کار اساسنامه به علاوه کپی آگهی چاپ به دست شما می رسد و حدودا بعد از 10 روز شما کار خود را به صورت رسمی آغاز می کنید.

اگر فعال اقتصادی هستید و شما هنوز ثبت شرکت خود را انجام نداده اید پس زودتر به فکر باشید چون همان طور که ملاحظه می کنید هزینه ثبت شرکت به مانند بخش های دیگر، روز به روز در حال افزایش است و این قضیه اصلا به نفع شما نیست.

جهت کسب اطلاعات بیشتر در زمینه ثبت شرکت، ثبت شرکتها، تغییرات شرکت، ثبت شرکت در کانادا و.... هم چنین اطلاع از هزینه ثبت شرکت با ثبت فردا تماس بگیرید.

 

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز