خبرگزاری کار ایران

آشنایی با اقامت سرمایه گذاری اسپانیا

asdasd
کد خبر : ۸۶۸۰۶۵

متقاضیان به منظور اخذ اقامت اسپانیا از طریق ازدواج در درجه اول ملزم به شناخت شخصی اسپانیایی تبار می‌شوند و هدفشان از آشناییت مشخص باشد.

ایلنا؛ در دنیای امروز اقدام برای اخذ اقامت اروپا در کشور های مختلف این قاره رو به افزایش است. اما همانطور که می دانید اخذ اقامت اروپا دارای هزنیه های بسیاری است. با توجه به اینکه همه افراد توانایی دریافت اقامت اروپا به روش های معمول را ندارد، کشور های مختلفی نظیر اسپانیا اقدام به ارائه راه های کرده اند که حتی بدون صرف هزینه هم می توان به اقامت اروپا رسید. در ادامه با موسسه حقوقی سایرس در بررسی اقامت سرمایه گذاری اسپانیا همراه باشید.

اقامت اسپانیا راهی به سوی اقامت دائم اروپا است.

انتخاب اسپانیا به منظور مقصدی برای زندگی می تواند دلایل زیادی داشته باشد. از جمله آب و هوای مطلوب، مردم شاد، فرهنگی غنی و کیفیت زندگی بسیار بالا مردم این کشور. اگر می‌خواهید به طور دائم به اسپانیا نقل مکان کنید، باید بدانید که چگونه می‌توانید اقامت اسپانیا را بگیرید.

 

از این گذشته، اگر قصد سرمایه گذاری در املاک را دارید، ضروری است که امور شما منظم باشند. به عنوان مثال، اگر 183 روز در سال در اسپانیا زندگی کنید، به عنوان مقیم آن کشور طبقه بندی می‌شوید. مهم نیست که این روزها متوالی باشند یا نه، اگر شما 183 روز در سال در اسپانیا زندگی کنید می‌توانید مالیات اسپانیا را بپردازید.

منظور از اقامت سرمایه گذاری اسپانیا چیست؟

در تمام دنیا کشور های مهاجر پذیر از افرادی که قصد سرمایه گذاری دارند و یا بخشی از دارایی خود را به منظور مهاجرت در کشور میهمان سرمایه گذاری می کنند استقبال گرمی می کنند. چرا که فرد با اقدام برای مهاجرت بخشی از دارایی های خود را به کشور جدید برده و می تواند نقش موثری در اقتصاد و کارآفرینی داشته باشد.

اسپانیا نیز یکی از کشور های اروپایی است که برای جذب نیروی مهاجر از دیگر کشور های دنیا روش های متنوعی را برای اخذ اقامت ارائه می کند. برای مثال می توانید برای اقامت خودحمایتی اسپانیا که طرحی مشابه با اقامت تمکن مالی یونان است اقدام کنید. یا به انتخاب اقامت براساس سرمایه گذاری بپردازید.

آشنایی با اقامت سرمایه گذاری اسپانیا

در اقامت سرمایه گذاری اسپانیا متقاضیان می‌توانند با انتقال حداقل سرمایه‌ای به مبلغ پانصد هزار یورو به این کشور، از شرایط اخذ اقامت اسپانیا آن هم به شکل دائم در کوتاه‌ترین زمان ممکن بهره‌مند شوند. معمولا این مقدار سرمایه توسط دولت اسپانیا مشخص می‌گردد که در چه زمینه‌ای کمک حال چرخه اقتصادی این کشور شود.

 اما در عین حال متقاضی می‌تواند اقدام به خرید خانه با سرمایه خود در هریک از شهرهای دلخواه در اسپانیا کند. شایان ذکر می‌شود در این روش متقاضی می‌تواند پس از انجام تمهیدات مورد نظر از سوی سفارت اسپانیا، برای همسر و فرزندان خود نیز اقامت اسپانیا را کسب نماید.

برای دریافت اقامت سرمایه گذاری اسپانیا به چه مدارکی نیاز دارید؟

مسلما برای اقدام به اخذ اقامت و سرمایه گذاری در یک کشور خارجی نیاز به طی کردن مراحل زیاد و ارائه مدارک بسیاری دارید. حتی از طی کردن همین فرایند در کشور خودمان نیز ممکن است درگیر چالش های بیشتری شوید. در ادامه لیستی از مدارک مورد نیاز برای اخذ اقامت سرمایه گذاری اسپانیا را آورده ایم:

  • مدارک خانوادگی
  • تمامی گذرنامه‌های ده سال گذشته (در صورت وجود) همراه با ترجمه
  • شناسنامه و ترجمه آن
  • کارت پایان خدمت به همراه ترجمه
  • سند ازدواج/طلاق به همراه ترجمه آن
  • 6 قطعه عکس (5/4*5/3). عکس باید در 6 ماه گذشته گرفته شده باشد
  • کد پستی، آدرس و تلفن محل زندگی در 10 سال گذشته
  • در صورت داشتن فامیل درجه یک در اسپانیا، ارائه مدارک ایشان
  • سابقه بیمه
  • گواهی عدم سوء پیشینه

با ارائه این مدارک و طی کردن مراحل لازم می توایند پس از تایید صحت اطلاعات نسبت به اخذ اقامت اسپانیا اقدام نمائید. اما کشور اسپانیا روش هایی را هم برای افرادی در نظر گرفته است که حتی بدون سرمایه گذاری هم بتوانند برای اخذ اقامت اقدام کنند.

 

آشنایی با اقامت سرمایه گذاری اسپانیا

چه راه هایی برای اقامت بدون سرمایه گذاری اسپانیا وجود دارد؟

ازدواج یکی از راه هایی است که به واسطه آن در یک کشور دیگر می توانید به اقامت دائم برسید. ازدواج شخص خارجی با تبعه یک کشور دیگر در صورت واقعی بودن ازدواج و اثبات آن به افسر اداره مهاجرت آن کشور، در نهایت می‌تواند منجر به اقامت دائم شود.

این روش همواره مورد توجه افراد بسیاری واقع می‌شود چرا که می‌توان آن را در زمره کم‌هزینه‌ترین روش‌های اخذ اقامت یک کشور قرار داد. ازدواج با تبعه اسپانیایی و کسب اقامت اسپانیا از این طریق نیز مشابه سایر کشورها می‌باشد.

متقاضیان به منظور اخذ اقامت اسپانیا از طریق ازدواج در درجه اول ملزم به شناخت شخصی اسپانیایی تبار می‌شوند و هدفشان از آشناییت مشخص باشد. پس از تصمیم‌گیری برای ازدواج، شخص متقاضی از طریق دریافت دعوت‌نامه از سوی فرد اسپانیایی به این کشور وارد می‌شود و سپس اقدامات لازم را به منظور ازدواج انجام می‌دهند.

آشنایی با اقامت سرمایه گذاری اسپانیا

چرا که هر کشور دارای آداب و رسومی خاصی به منظور ازدواج و برگزاری آن است. پس از ازدواج، شخص خارجی با مراجعه به سفارت هر ساله موظف به تمدید اقامت اسپانیا می‌باشد. معمولا پس از گذشت 5 سال و با ارائه مدارک مورد نیاز به سفارت این کشور و همچنین اثبات واقعی بودن ازدواج پس از بررسیهای صورت گرفته توسط افسر اداره مهاجرت، اقامت دائم اسپانیا به متقاضی اعطا می‌شود.

اقامت به اسپانیا از طریق تحصیل نوعی از اقامت بدون سرمایه گذاری است

یکی دیگر از روش هایی که درنهایت منجر به دریافت اقامت اسپانیا می گردد، اقدام برای اخذ ویزای تحصیلی است. علاقه‌مندانی که قصد تحصیل در دانشگاه‌هایی با بالاترین کیفیت و سطح آموزشی را دارند، می‌توانند اقدام به اخذ ویزای تحصیلی اسپانیا نموده و در هر یک از مقاطع کارشناسی، کارشناسی‌ارشد و دکترا از دانشگاه‌های اسپانیا پذیرش کسب نمایند.

آشنایی با اقامت سرمایه گذاری اسپانیا

این نوع از اقامت دقیقا بدون صرف هزینه و یا سرمایه گذاری های کلان انجام می شود و به همین دلیل در دسته بهترین انتخاب ممکن برای اقامت بدون سرمایه گذاری قرار می گیرد. همچنین در این روش اقدام برای رسیدن به اقامت در مقاطع تحصیلی ارشد و دکتری بسیار ساده تر نیز هست.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز