خبرگزاری کار ایران

کنکور و داده‌های دروغین

asdasd
کد خبر : ۸۶۷۵۹۱

استفاده از اطلاعات و داده‌های موجود، کاری است که دانش آموزان کنکوری به صورت مستمر مورد توجه قرار می‌دهند.

یکی از دلایل این توجه بیش از حدِ معمول در بازه‌های زمانی نزدیک به کنکور ، استرس ناشی از مطالعه و ترس از نتیجه‌ای است که به طور مستقیم تاثیر بر مسیر زندگی کاری و تحصیلی آینده دانش آموزان دارد.

ولی سوال اصلی این است که آیا این اطلاعات درست و دقیق در اختیار ما قرار می‌گیرند؟ آیا داده‌های موجود، همان داده‌های واقعی هستند؟

این اطلاعات و داده‌ها از کدام منابع به ما می‌رسند؟

پاسخ به این سوالات یک امر مهم در تصحیح دید دانش آموزان به موضوع کنکور و مهمتر از آن کاهش استرس ناشی از مقایسه خود با دیگران به خصوص نتایجی که ممکن است از دوستان و هم کلاسی‌های خود بشنوند.

زمان نزدیک به کنکور زمان حساسی هم به لحاظ مطالعه سرفصل‌های تعیین شده در برنامه مطالعاتی دانش آموز و هم به لحاظ فشارهای روانی در این دوره است.

پس راه درست این است که در کنار برنامه ریزی های درسی و مطالعاتی به آرامش، اعتماد به نفس و کنترل استرس نیز توجه شود.

دانش آموز کنکوری باید بتواند به این باور برسد که هیچ کدام از اطلاعاتی که از محیط اطراف دریافت می‌کند نباید بر تصمیمات و مخصوصا آرامش خاطر او اثر بگذارد. چون همین عوامل که در اکثر مواقع به دور از واقعیت‌اند ممکن است باعث کاهش انگیزه فرد شوند. به طوری که با تمرین و آگاهی می‌توان از تمام این عواقب جلوگیری کرد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز