خبرگزاری کار ایران

آجر سفال ارزان از کجا بخریم؟

asdasd
کد خبر : ۸۶۶۴۸۱

چنانچه شما هم مانند خیلی افراد دیگر که دستی در ساخت و ساز دارند با دغدغه قیمت ها و خرید مصالح ساختمانی به صرفه روبرو باشید می دانید خرید آجر ارزان و با کیفیت مسئله با اهمیتی است.

بهترین آجر سفال ایران

در مقاله پیش رو قصد داریم محصولی را به شما معرفی کنیم که ضمن حل دغدغه هزینه های بالا محصولی با کیفیت خریداری نمائید. آجر سفال تهران محصولی می باشد که علاوه بر داشتن کیفیت و مرغوبیت لازم باعث کاهش هزینه های پروژه ساخت و ساز خواهد شد.

همواره آجر به عنوان یکی از المان های اصلی در ساخت و ساز می باشد که از سال های بسیار دور تا کنون به اشکال مختلفی مورد استفاده قرار می گرفته است. این محصول از گذشته به اشکال مختلفی در ساخت سازه کاربرد داشته تا به شکل امروزی در آمده است. به عنوان مثال برای ساخت دیوار در گذشته آجرهای توکار نقش دیوار باربر را ایفا می کردند اما با گذشت زمان و تغییر ساختمان ها به برج و سازه های با طبقات زیاد استفاده از آجر های توکار دیگر کار عاقلانه ای نبود. چرا که آن نوع آجر وزن سنگینی داشت و اجرای آن در طبقات زیاد باعث ایجاد مشکلاتی می شد. رفته رفته این گونه آجرها جای خود را به تیغه های سفالی دادند. تیغه های سفالی ایفا کننده نقش جدا کننده داخلی و خارجی بودند که به دلیل بهره مندی از وزن مناسب، استحکام بالا اندازه های متنوع از پرکاربرد ترین محصولات در ساخت تیغه شدند.

 مطابق با آخرین استاندارد ارائه شده در این صنعت تیغه های سفالی را به دو صورت دستی و ماشینی تقسیم کرده اند. بر همین اساس آجر سفالی دستی خود به دو گروه  قزاقی و فشاری و تیغه سفالی ماشینی به دو دسته توپر و سوراخ دار طبقه بندی می شود. استاندارد این محصولات به گونه ای می باشد که سفال های دستی به میزان 20 درصد و سفال های ماشینی به میزان 16 درصد جذب آب دارند.

انواع آجر سفال نما شامل سفال تیغه 5.5 - 7 – 8 - 10 – 12 – 15 – 20 و 40 سانتی متری می باشد که در موارد مختلفی مورد استفاده قرار می گیرد. ضمن آنکه این محصول را با دو کیفیت درجه یک و درجه دو می سازند. دقت بفرمائید در مناطق پر باران نباید از انواع درجه دو آن استفاده کرد چرا که شوره می زند و از زیبایی آن می کاهد.

آجر سفال 15 سانتی فوم دار نوع دیگری از این محصول می باشد که در لایه ی میانی خود دارای فوم است. آجر سفال فوم دار در ابعاد 20*20*15 – 20*20*20 و 20*38*15 سانتی متری تولید و روانه بازار می شود. از این محصول در مواردی که قصد ساخت دیواری عایق را داشته باشند مورد استفاده قرار می گیرد.

 

آجر سفال ارزان از کجا بخریم؟

آجر سفال ارزان از کجا بخریم؟آجر سفال ارزان از کجا بخریم؟

مشخصات آجر سفال

  • ابعاد آجر سفال

همانگونه که مطالعه فرمودید این محصول در ابعاد مختلفی تولید می گردد که ابعاد متنوع آن کاربردهای متفاوتی نیز دارد. به عنوان مثال ابعاد 5.5 آن برای جایگزین کردن به جای آجر لفتون 5.5 سانتی مورد استفاده قرار می گیرد. سفال تیغه 7 سانتی ساخته شده از خاک رس می باشد که به عنوان جدا کننده داخلی و خارجی عمل می کند. شکل ظاهری آن دارای 3 حفره به صورت ستون در وسط آجر می باشد. سفال 7 سانتی به دلیل ضخامت کم برای ساخت دیوارهای نازک، دیوارهای اطراف آسانسور، حریم راه پله ها و این گونه موارد کاربرد دارد. انواع دیگر آن دارای 4 حفره، 6 – 8 و یا فوم دار در بازار موجود می باشد. آجر سفال تهران همچنین در گوشه ها دارای زاویه یا کوئیک می باشد که به افزایش مقاومت و بهره وری محصول کمک خواهد کرد.

  • وزن آجر سفال

وزن تیغه سفالی 7 سانتی در ابعاد 7*20*20 دارای 1800 گرم می باشد که به تعداد 25 عدد تقریبا در یک متر مربع نیاز است. به همین ترتیب تیغه سفالی 10 دارای ابعاد اسمی 20*20*10 سانتی متر و وزن تقریبی 2100 گرم، ابعاد 20*20*15 سانتی آن برابر با 3000 گرم وزن می باشد.

چرا استفاده از آجر سفال صرفه اقتصادی دارد؟

خرید آجر سفال ارزان از جنبه های گوناگونی موجب صرفه جویی می شود. چگالی آجر سفال به دلیل وزن مناسب آن کم بوده به همین دلیل باعث کاهش وزن کلی سازه می شود و در عوض به استحکام دیوار می افزاید. وزن سبک آن به علاوه در اندازه کلی و خریداری شده و کاهش هزینه ها نیز موثر است. مواد اولیه ساخت این محصول از فراوان ترین ماده موجود در طبیعت می باشد که استفاده از آن قدمتی چند هزار ساله دارد. با توجه به فراوانی ماده اولیه آن و راحتی مراحل تولید این محصول، طبیعی است که از قیمت مناسبی برخوردار باشد.

تولید این محصول در انواع سفال قالبی، سفال دست ساز و آجر صنعتی که با کیفیت های گوناگون تحت استانداردهای بین المللی تولید می گردد. آجر سفال قالبی با کارآمدی بالا قیمت کمی دارد، سفال دست ساز به صورت دستی و با استفاده از گل سفید تولید می گردد در حالیکه آجر صنعتی از خاک رس و در انواع توپر و سوراخ دار تولید می شود. تولید این محصولات در انواع توپر، تو خالی، سوراخ دار باعث شده بتوان از آن در ساخت تیغه های جدا کننده، سقف های تیرچه بلوک، طاق ضربی، نماهای داخلی و خارجی سازه مورد استفاده قرار داد. انواع سوراخ دار این محصول به میزان زیادی از ورود یا خروج سرما و گرما به داخل یا خارج ساختمان جلوگیری می کند. انواع فوم دار آن ضمن عایق بندی حرارتی مانع از ورود و خروج صوت هم خواهد شد. بنابراین می توان گفت به نوعی به عنوان عایق صوتی و دما عمل می کند.

خرید آجر سفال ارزان

گروه مهندسی سنگاج ارائه دهنده قیمت روز آجر سفال ، قیمت آجر سفال اصفهان و همچنین قیمت آجر سفال ارزان می باشد. ارزانترین آجر سفال را از ما بخواهید.

آجر سفال ارزان از کجا بخریم؟

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز